Gå til innhold

SAMLETEST: 3x GTX 1080 Ti på testbenken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde ha vært trekk for røde detaljer på kortet (MSI) da dette bryter med det fargetema som enkelte har på sine bygg. Må det være farger så kjør grått som er nøytralt eller la folk velge vha RGB-LED.

ASUS og diverse andre produsenter tapt mange kunder pga komponenter med røde detaljer. Heldigvis ser det ut til at ASUS har tatt til seg tilbakemeldinger fra kunder og gått over til nøytrale farger + RGB-LED på diverse hovedkort med mer.

 

Man kan selvsagt demontere kjøleren og lakkere denne selv...

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det burde ha vært trekk for røde detaljer på kortet (MSI) da dette bryter med det fargetema som enkelte har på sine bygg. Må det være farger så kjør grått som er nøytralt eller la folk velge vha RGB-LED.

 

ASUS og diverse andre produsenter tapt mange kunder pga komponenter med røde detaljer. Heldigvis ser det ut til at ASUS har tatt til seg tilbakemeldinger fra kunder og gått over til nøytrale farger + RGB-LED på diverse hovedkort med mer.

 

Man kan selvsagt demontere kjøleren og lakkere denne selv...

 

Farger er subjektivt, og lett å ta hensyn til for den enkelte, derfor ingen god ide å trekke.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg prishoppet fra Founders Edition opp til blant annet MSI Gaming X og Asus Strix blir for stort. Det er altså type 1200kr+ i forskjell for det som i praksis er det samme kortet. Til den prisen så skal du jo i teorien kunne plukke opp et kit ala dette; EVGA Hybrid Waterblock og få bedre kjøling og mindre støy til totalt samme pris. Litt mer jobb naturligvis, men dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være verdt å nevne at Asus nå har helautomatisk produksjon av skjermkort. Mens andre produsenter setter på deler for hånd. Vet ikke om det har altfor mye å si mtp. Pris, men vil nok tro at man slipper mulige menneskelige feil på kortene sine.

 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hadde vært moro om Tek tok en av kortene og testet med forskjellige eldre CPUer. Er nok ikke alle som har nyeste av alt, og det ville gitt en fin indikasjon om det er verdt å oppgradere alt eller ikke. Hvor gammel maskinvare er for gammel om dagen?

Jeg har en i7 4770K med to GTX 980 Ti i SLI, og har nettopp bestilt to stk Inno3D 1080 Ti iChill 3X Ultra. Jeg kan poste benchmarks her om du vil, når jeg får dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde vært moro om Tek tok en av kortene og testet med forskjellige eldre CPUer. Er nok ikke alle som har nyeste av alt, og det ville gitt en fin indikasjon om det er verdt å oppgradere alt eller ikke. Hvor gammel maskinvare er for gammel om dagen?

Jeg har en i7 4770K med to GTX 980 Ti i SLI, og har nettopp bestilt to stk Inno3D 1080 Ti iChill 3X Ultra. Jeg kan poste benchmarks her om du vil, når jeg får dem.

 

 

Fant nettopp denne, og er ikke så bekymret lenger: 

Har 3770K, og har bestilt Gigabytes Aorus 1080Ti Extreme.

Er nok hovedkortet mitt som er det som holder igjen overklokkingen min, (Asus P8P67-M)

som gjør at jeg nok ikke får 100% ut av den. Men kan teste med litt mer overklokking når jeg får det kortet.

Lenke til kommentar
Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill series cards come in a brushed metallic color scheme. The entire cooler shroud assembly looks great. The Inno3D iChill X4 series cards come with additional fan cooling. The extra cooling includes a fourth fan on the side of the shroud which features PWM fan control and idling tech so that the fan doesn’t spin when the card is idling

 

 

http://wccftech.com/inno3d-geforce-gtx-1080-ti-ichill-x3-x4-graphics-cards/

 

x3

products_id_282_4.png

 

x4

Inno3D-GeForce-GTX-1080-Ti-iChill-angle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill series cards come in a brushed metallic color scheme. The entire cooler shroud assembly looks great. The Inno3D iChill X4 series cards come with additional fan cooling. The extra cooling includes a fourth fan on the side of the shroud which features PWM fan control and idling tech so that the fan doesn’t spin when the card is idling

 

 

http://wccftech.com/inno3d-geforce-gtx-1080-ti-ichill-x3-x4-graphics-cards/

 

x3

products_id_282_4.png

 

x4

Inno3D-GeForce-GTX-1080-Ti-iChill-angle.

Takktakk . Ble x4 kortet, så får håpe det passer fint til i7 6700 4.2ghz. ASUS saberthooth z170,32gb ram 2600mhz :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...