Gå til innhold

Mass Effects ansiktsanimasjoner blir ikke penere for piratene


Anbefalte innlegg

 

 

 

For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.
Du kan refundere EA spill på Origin. De hadde til og med dette på plass før Steam. Du kan også spille spillet lenger på Origin før du returnerer det enn du kan på Steam. https://www.origin.com/nor/en-us/store/great-game-guarantee

 

Uansett så er ikke piratkopiering greit under noen omstendigheter. Det er tyveri.

Origin? Hvem ved sine fulle fem bruker det makkverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 
Origin? Hvem ved sine fulle fem bruker det makkverket?

Folk som vil spille EA sine spill? Og det er ikke en så dårlig tjeneste som folk vil ha det til. Uansett hvis det er grunnen til at du pirat kopierer er det igjen bare lavmål. Det er tyveri uansett hvordan du vrir og vender på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For det er ikke relevant i hele tatt.

 

Her har man gode muligheter til å prøve ett storspill over en begrenset periode( var det 10 timer?) , og få pengene tilbake om man ikke er fornøyd. Om man ikke gidder å ta seg bryet med å i hvert fall registrere seg på en tjeneste og heller prøve det ut, men velger blankt å kjøra piratskuta hele veien..jeg vil kalle det smålig.

 

Selv har jeg valgt å bare ta tiden til hjelp slik at flest mulig oppdateringer er på plass, og kanskje tom. det har sunket i pris til jeg velger å kjøpe det. Funker greit det også, er tross alt ikke mangel på spill om dagen for min egen del.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så kult at vi som betalte for det faktisk får valuta for pengene.

Etter man er ferdig med spillet :p

 

 

Hvilket er en av grunnene til at jeg venter til i alle fall et år etter release med å spille spill :) Startet nettopp på DA:I, for eksempel.

I tillegg akter jeg ikke betale 600 kr for halve betaen av et digitalt spill. Hadde det vært i en stilig eske med noe ekstra krimskrams, så joda. Men 600 kr + masse utgifter i DLC? Nope.

Lenke til kommentar

 

 

 

Origin? Hvem ved sine fulle fem bruker det makkverket?
Folk som vil spille EA sine spill? Og det er ikke en så dårlig tjeneste som folk vil ha det til. Uansett hvis det er grunnen til at du pirat kopierer er det igjen bare lavmål. Det er tyveri uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Du har en snodig definisjon av tyveri. Hvis jeg piratkopierer det og prøver det 2 timer for så å avinnstalere det taper de jo ikke et salg for jeg ville refundert det uansett. Samme om jeg gjør det via Origin eller piratbukta vel? Origin er helt forferdelig, uansett hva folk sier. Maser bare om nye spill og laster automatisk ned DLC og dritt.

Lenke til kommentar
 
Du har en snodig definisjon av tyveri. Hvis jeg piratkopierer det og prøver det 2 timer for så å avinnstalere det taper de jo ikke et salg for jeg ville refundert det uansett. Samme om jeg gjør det via Origin eller piratbukta vel? Origin er helt forferdelig, uansett hva folk sier. Maser bare om nye spill og laster automatisk ned DLC og dritt.

Så lenge tjenestene er tilgjengelig og du kan gjøre det lovlig, så syntes jeg pokker med at du burde. Ikke det at jeg kan gå god for piratkopiering i det hele tatt. Du gjør kanskje ikke noe galt per din definisjon, men personen som deler det har begått et lovbrudd og du oppfordrer det til at han og andre skal gjøre det. Da er man en del av problemet og ikke løsningen.

 

Angående Origin så kan du bare skru av automatisk nedlasting. For meg virker det ikke som du en gang har utforsket tjenesten, bare bestemt deg for at siden det ikke er Steam så suger den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Du har en snodig definisjon av tyveri. Hvis jeg piratkopierer det og prøver det 2 timer for så å avinnstalere det taper de jo ikke et salg for jeg ville refundert det uansett. Samme om jeg gjør det via Origin eller piratbukta vel? Origin er helt forferdelig, uansett hva folk sier. Maser bare om nye spill og laster automatisk ned DLC og dritt.
Så lenge tjenestene er tilgjengelig og du kan gjøre det lovlig, så syntes jeg pokker med at du burde. Ikke det at jeg kan gå god for piratkopiering i det hele tatt. Du gjør kanskje ikke noe galt per din definisjon, men personen som deler det har begått et lovbrudd og du oppfordrer det til at han og andre skal gjøre det. Da er man en del av problemet og ikke løsningen.

 

Angående Origin så kan du bare skru av automatisk nedlasting. For meg virker det ikke som du en gang har utforsket tjenesten, bare bestemt deg for at siden det ikke er Steam så suger den. 

Løsningen er at utgivere begynner med demoer igjen, som ikke krever en tredjepartsløsning som suger. Om jeg oppfordrer til piratkopiering eller ikke er rivende likegyldig. Automatiske oppdateringer kan slås av, men hos meg ble de lasted ned like vel den lille tiden jeg hadde EA access eller hva det heter..

Lenke til kommentar

Steam, GOG Galaxy, Origin og Uplay alle laster ned oppdateringer automatisk om du setter de opp for det, og takk gud for den muligheten. Det er 99% av grunnen til at jeg benytter meg av disse tjenestene da jeg ikke har lyst å holde styr på oppdateringer og gjøre det manuelt som en måtte før i tiden.

 

Ellers er Origin ingen dårlig tjeneste men jeg skulle som mange andre helst ønske at jeg kunne ha alle spill i en og samme tjeneste, og den mest dominante nå er steam, men en skal ikke dømme origin opp og ned bare fordi. Det har vært en svært stabil tjeneste såvidt jeg har erfart  å har aldri opplevd at launcheren har gjort noe jeg ikke ønsker den skulle gjort, såden er jeg svært fornøyd med den. Men at jeg sier det ene og du sier det andre er litt meningsløst da det blir anekdotiske bevisføringer uten noe nyttverdi. Men som nevnt tidligere i tråden var Origin den som var først ute med mulighet for refund, samt er kundeservicen til EA milevis bedre enn steam sin da du faktisk kan komme i kontakt med ett menneske relativt kjapt gjennom livechat. For 30 kroner får du forøvrig muligheten til å prøve spillet i 10 timer både single player og full multiplayer samt tilgang på en hau faktisk relativt nye spill gjennom Origin Access vault. For 30 kroner måneden er det en helt utrolig gunstig tjeneste.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Steam, GOG Galaxy, Origin og Uplay alle laster ned oppdateringer automatisk om du setter de opp for det, og takk gud for den muligheten. Det er 99% av grunnen til at jeg benytter meg av disse tjenestene da jeg ikke har lyst å holde styr på oppdateringer og gjøre det manuelt som en måtte før i tiden.

 

Ellers er Origin ingen dårlig tjeneste men jeg skulle som mange andre helst ønske at jeg kunne ha alle spill i en og samme tjeneste, og den mest dominante nå er steam, men en skal ikke dømme origin opp og ned bare fordi. Det har vært en svært stabil tjeneste såvidt jeg har erfart  å har aldri opplevd at launcheren har gjort noe jeg ikke ønsker den skulle gjort, såden er jeg svært fornøyd med den. Men at jeg sier det ene og du sier det andre er litt meningsløst da det blir anekdotiske bevisføringer uten noe nyttverdi. Men som nevnt tidligere i tråden var Origin den som var først ute med mulighet for refund, samt er kundeservicen til EA milevis bedre enn steam sin da du faktisk kan komme i kontakt med ett menneske relativt kjapt gjennom livechat. For 30 kroner får du forøvrig muligheten til å prøve spillet i 10 timer både single player og full multiplayer samt tilgang på en hau faktisk relativt nye spill gjennom Origin Access vault. For 30 kroner måneden er det en helt utrolig gunstig tjeneste.

 

Syns ikke tjenesten er særlig gunstig da bare et fåtall av de spillene interesserer meg. Automatiske oppdateringer er bra ja, det jeg mente er at den innstallerte DLC automatisk. Maps til Battlefield osv. Sykt irriterende når man ikke har mye plass på SSD. Og Origin i seg selv tar også mye plass. Jeg er veldig for å kunne nå alle spill på en plattform, og når jeg da har nærmere 300 spill på Steam og det er den mest utbredte og populære tjenesten så syns jeg andre tjenester kan ta seg en relativt stor bolle.

Lenke til kommentar

For det er ikke relevant i hele tatt.

 

Her har man gode muligheter til å prøve ett storspill over en begrenset periode( var det 10 timer?) , og få pengene tilbake om man ikke er fornøyd. Om man ikke gidder å ta seg bryet med å i hvert fall registrere seg på en tjeneste og heller prøve det ut, men velger blankt å kjøra piratskuta hele veien..jeg vil kalle det smålig.

 

Selv har jeg valgt å bare ta tiden til hjelp slik at flest mulig oppdateringer er på plass, og kanskje tom. det har sunket i pris til jeg velger å kjøpe det. Funker greit det også, er tross alt ikke mangel på spill om dagen for min egen del.

Smålig? Det har jeg ikke noe imot. Det jeg kommenterte var å kalle det tyveri.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig for å kunne nå alle spill på en plattform, og når jeg da har nærmere 300 spill på Steam og det er den mest utbredte og populære tjenesten så syns jeg andre tjenester kan ta seg en relativt stor bolle.

Det er i overkant naivt å ønske alle konkurrenter til tjenesten du benytter deg av nedenom og hjem. Uten konkurranse hadde Valve hatt et monopol. STEAM er ikke din venn, hadde de fått muligheten hadde de blødd deg for penger og holdt alle rettigheter som ikke er beskyttet av lovverket utenfor rekkevidde.

 

Et monopol er aldri til en kundes fordel, så i motsetning til mange ønsker jeg all lykke til Origin selv om jeg har mesteparten av mine spill på STEAM.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.
Du kan refundere EA spill på Origin. De hadde til og med dette på plass før Steam. Du kan også spille spillet lenger på Origin før du returnerer det enn du kan på Steam. https://www.origin.com/nor/en-us/store/great-game-guarantee

 

Uansett så er ikke piratkopiering greit under noen omstendigheter. Det er tyveri.

Origin? Hvem ved sine fulle fem bruker det makkverket?

Slutt å være så die hard steam fan at du med glede suger kuken til han tjukke fyren som en helgen for de fleste, herregud, steam har mer problemer gjennom en dag enn origin har hele uka, origin er også de eneste som klarer å gi maks download speed, steam går opp og ned som sur melk i magan på en katt.

Ser ikke helt hva fanboys som deg har imot origin, det har jo også blitt mye bedre med tiden uansett, men hvis du er så dum at du ikke bruker det så er det nå bare deg selv det går utover egentlig.

Steam virker mer som en tjeneste de snekra sammen timen før de skulle hjem på fredagen, uplay er vel nesten bedre, ihvertfall når det kommer til download speed der også.

Litt trist egentlig for steam fanboys, steam som har så mange betalende kunder klarer ikke engang å gi folk maks download speed.

Men man ser jo bare på hvordan de driter i average matchmaking players i csgo, de driter helt å holdent i de, de har ikke engang ordentlig servere engang, er alltid en drit server man ender opp på og i 2017 har de fortsatt bare 64tick på MM servere, nice.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

har 200/200 fiber å har rett oppunder 25mb/s nedlasting altså full hastighet både fra steam, origins og GoG Galaxy for det meste. Når det kommer til nedetider har som regel steam storen noen problemer i sammenheng med salg som forøvrig ikke påvirker online spilling eller andre funksjoner, samt de har en del planlagte Server Maintenance hvor steam går ned somregel i en halvtimes tid ett par ganger i måneden. Men totaltsett har steam veldig lite nedetider som ikke er planlagt overall. 

 

Det er helt greit å være skeptisk til steam og den business modellen de kjører, men en trenger ikke å overdrive, steam er en fantastisk tjeneste på de fleste punkter, langt forran de andre launcherene på interface og community options, men monopolet de begynner å nærme seg er litt skummelt. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg om en del mer enn 200/200, jeg får lett over 200, men det er langt ifra maks, men det er jo som med det meste som er amerikansk, det holder til første sving så kjører man av.

Til og med uplay som liksom er anti krist klarer høyere hastighet enn steam og jeg har prøvd flere servere.

I beste fall er det en middelmådig tjeneste som alt anna der ute.

 

Da går mitt år veldig fort hvis de har 30min nedetid 2 ganger i året, har da skjedd flere ganger, når vi f.eks er 5 som prøver å spille cs mm også bare nope, no connection for alle 5 og da har man ikke tilgang til spill serverne heller og det har skjedd mer enn 2 ganger i 2016.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig for å kunne nå alle spill på en plattform, og når jeg da har nærmere 300 spill på Steam og det er den mest utbredte og populære tjenesten så syns jeg andre tjenester kan ta seg en relativt stor bolle.

Det er i overkant naivt å ønske alle konkurrenter til tjenesten du benytter deg av nedenom og hjem. Uten konkurranse hadde Valve hatt et monopol. STEAM er ikke din venn, hadde de fått muligheten hadde de blødd deg for penger og holdt alle rettigheter som ikke er beskyttet av lovverket utenfor rekkevidde.

 

Et monopol er aldri til en kundes fordel, så i motsetning til mange ønsker jeg all lykke til Origin selv om jeg har mesteparten av mine spill på STEAM.

Er ikke for monopol. Origin og Steam kan gjerne eksistere sammen, men det er forbanna irriterende at ikke alle spill kommet til alle plattformer. Jeg er ikke interessert i å ha 3 ulike systemer for spillene mine. Kjøper man Ubisoft spill via Steam må man likevel ha det makkverket Uplay. Det er ikke brukervennlig å måtte launche to ulike programmer for å starte opp et spill.

 

Jeg er ikke Steam fanboy, syns den tjenesten har forbedringspotensial så det holder. Men jeg er for at ting skal være enkelt, og da er det lettere å forholde seg til et spillbibliotek.

 

Uansett Ass Defect Downsyndromeda blir plukket opp på billigsalg langt fram i fremtiden en gang når de har fikset spillet, og da på konsoll..

Lenke til kommentar

Jeg har vel refundert nesten 10 spill siste måneden, uten noe problem. Både på Steam og Origin. Windows Store ga meg også refund på Forza Horizon 3 i oktober :)

Apple Store har også gitt meg mange refund. Eneste jeg ikke får refund på er en utviklere som kun selger fra sin egen hjemmeside. Derav er jeg veldig var på utviklere som var på Steam men nå velger å kun selge via egen hjemmeside.

 

Jeg holde meg konsekvent til tjenester som gir refund da man ikke alltid vet om man vil like et spill før man har prøvd det litt. Om spillmekanikk og andre ting er noe du er fornøyd med.

Slik sett er Steam helt gull, de har refundet spill på rad og rekke uten å blunke på under 1 måned og ett av de var mer enn 2 uker gammelt.

Jeg holder meg nå kun til tjenester som gir refund. Dvs. at jeg eks. omtrent ikke kjøper titler på PSN inntil de gir mulighet for refund eller det er titler jeg vet jeg vil like som eks. TLOU2.

At PSN ikke gir refund muligheter er veldig dårlig strategi i dagens marked.

 

Piratkopiering? Rett og slett ikke verdt det (Ingenting er gratis, selv ikke ulovlig kopi) og det finnes ikke noen unnskyldning for det. Dagene hvor demo/trials forsvant og man så at folke prøvde spill via piratkopiering er long gone, heldigvis! Har man heller ikke råd så er det ingen menneskerett å piratkopiere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Unnskyldningene for å piratkopiere har jeg hørt alle av. Like dårlige hver gang. 99% gjør det kun for ikke å betale. I dag får du alle spill på PC på Steam o.l. med mulighet for refund, så da blir det enda mer flaut å høre på dere.

 

Tja, jeg pleide å gjøre det. Endte opp med over 800 spill på Steam, og haugevis på Origin og Uplay.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Heller litt stygge animasjoner enn å betale blodpris for dette skvipet

Hvorfor laste det ned da? Om man synes spillet bare er skvip.
For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.

 

 

Pinlig.

Hvordan er dette pinlig?

 

Han sier jo at dersom det ikke er mulig å prøve ut et produkt før du betaler for det, og det ikke er mulig å få pengene refundert dersom du ikke liker produktet du ikke har fått mulighet til å prøve, så er det greit å piratkopiere, og det er jeg helt enig i.

 

Alt annet er forbrukerfiendtlig, og spillbransjen har beveget seg mer og mer i den retningen de siste årene. Demoer har forsvunnet og tidsbegrensede betaer er ingen god erstatning. "Så du hadde ikke tid til å spille spillet vårt da vi hadde åpen beta? Synd for deg. Kjøp det du."

 

Det som er pinlig her er at du synes en slik tankegang er pinlig.

 

 

Men det er jo mulig med refund. Se kommentaren til Akrabra. 

Hallo i luken? Vi diskuterer jo her på et generelt grunnlag, jeg gjør iallfall det. Det er ikke alle som kjøper spillene sine gjennom Steam eller Origin.

 

 

Unnskyldningene for å piratkopiere har jeg hørt alle av. Like dårlige hver gang. 99% gjør det kun for ikke å betale. I dag får du alle spill på PC på Steam o.l. med mulighet for refund, så da blir det enda mer flaut å høre på dere. 

En ting skal først og fremst sies! Det heter ikke "pirat kopiering" når man laster ned. Her er det jo greit at alle skjønner forskjellen på det og pirat kopiere noe, og det og laste ned noe fra internett....

 

Om du får tak i et software produkt eller et Spill som DU velger å pirat kopier for så og laste det OPP(ikke ned!) Så har du brutt mot opphavsrett/copyright osv.... MEN! Det og laste ned noe som på internett/en side refererer til som gratis er ikke det samme som at noen pirat kopierer noe....

 

Nedlastning fra nett kan ikke gjøres ulovlig, men det å laste opp noen andres produkter på nett derimot er og SKAL være ulovlig.....

 

Jeg er ingen piratkopi fyr, og jeg støtter absolutt ikke pirat kopiering. Jeg selv er spill designer og ønsker jo at de som vil spille mitt spill skal betale for det.

 

Men akkurat dette med "Testing" er jeg enig i. Spill demoer og trials er fullstendig borte. Dette er sikkert skjedd fordi utviklere innså at spillene var dritt, og folk som prøvde ikke ville kjøpe. Så dermed er demoer og trials dødd ut i utviklernes favør. Dermed må vi risikere og tape alt fra 399,- til 699,- for noe ikke engang vet om er optimalisert eller at det fungerer slik at er fremstilt. Og i dag ser vi jo at det er tilfelle at spillene er fullstendig på tryne, og det tar gjerne flere måneder før det blir fikset. Bare se på Forza Horizon 3! DRITT SPILL SOM KOSTER 800,-! Bare bugs og online fungerer nesten aldri!

 

GI OSS TILBAKE TRAILS OG DEMO SÅ DABBER NEDLASTING AV SPILL ULOVIG SAKTE MED SIKKERT BORT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...