Gå til innhold

Mass Effects ansiktsanimasjoner blir ikke penere for piratene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GI OSS TILBAKE TRAILS OG DEMO SÅ DABBER NEDLASTING AV SPILL ULOVIG SAKTE MED SIKKERT BORT!

 

To ting:

1) du sier at det ikke er ulovlig å laste ned, men å laste opp. Da lurer jeg på, hvor mange av dem som laster ned piratkopierte spill bruker torrents? Og hvor mange av dem som bruker torrents laster opp samtidig som de laster ned?

2) og vi må huske på at dette handler både om jus og etikk. Jeg synes det er uetisk å konsumere digitale produkter skaperne ønsker å ta betalt for - SÆRLIG når det er så gode muligheter for å betale for seg.

 

Det blir for dumt å si "men jeg velger å kjøpe spillene mine gjennom kanaler som ikke gir refunds, derfor er ikke refunds tilgjengelig for meg" eller "dette utsalgsstedet tilfredsstiller ikke mine behov, så jeg velger å ikke betale for meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at eg byrja å bruke steam rundt HL2 release, lasta eg ikkje ned eit einaste spel ulovleg på monge herrens år, fordi det var både enklare å få nåke som fungerte, og til ein rimeligare pris. Dette varte dog heilt fram til at Origin og Uplay kom inni bilete.

 

To dårleg utvikla platformer, med elendig brukargrensesnitt og mykje nedetid, resulterte i at eg lastar ned interessange titlar som ikkje er tilgjengeleg på steam. Ikkje nok med det, om du kjøper ein Ubisoft tittel på steam, vil du først måtte starte opp Uplay og deretter starte spelet derifrå.

 

Brukarvennleg? Er det rart folk lastar ned spel frå litt meir lugubre kilder?

 

Har spilt Fifa så hver dag så lenge jeg kan huske og har verken vært plaget med nedetid eller dårlig grensesnitt. Jeg starter Origin og jeg kan trykke på Fifa for å starte. På akkurat samme måte som jeg kan starte spillene mine på Steam. Har du i det hele tatt brukt Origin før du konkluderer med at "ooooh, det er ikke kult, for det har ikke l33t-mørkt grensesnitt, ooohh, så teit!".

Lenke til kommentar

Bayonetta ute på Steam nå. Mange har problemer med å kjøre det, men det kan løses med å laste ned piratkopi.

 

1) Refund og få igjen pengene og heller vente på å kjøpe det senere ?

2) Laste ned om det ikke fungerer som det skal og kose seg med spillet man har betalt for?

Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

Har du kilder på at DRM fører til problemer med å kjøre spillet? Anmeldelsene på steam er jo overveldende positive, og jeg kan ikke se at de bruker annet enn steam sin egen DRM. 

 

Svaret på spørsmålet ditt er at du kjøper spillet om du ønsker at en utvikleren skal se at det er noen vits å lansere spillene sine på PC plattformen. Om du har kjøpt spillet og laster det ned i etterkant pga at retail versionen ikke fungerer av en eller annen grunn er selvfølgelig samvittigheten din ren. 

Lenke til kommentar

Nå er det vel også sånn at alt av spill og drit man laster ned ulovlig medfølger farlig malware og andre stygge virus. Så det og få teste en optimalisert utgave av spillet som er kort, eller tidsbegrenset er jo 100ganger bedre uansett :D

 

Snakk om noia, har du ingen pc-kompiser som kan lære deg hva som faktisk kan være en trussel, og hvordan man hindrer dette+

Lenke til kommentar

Tragisk at denne diskusjonen rundt piratkopering ikke har dødd ut enda. Laster du ned spill ulovlig utfører du en kriminell og ulovlig handling og bør straffes for det. Så vil noen påpeke at det ikke er ulovlig å laste ned, bare opp og bla bla bla. Men alle som laster ned gjør det via torrents, og laster også dermed opp spill.

 

Ønsker du å spille; kjøp spillene dine. Har du ikke råd, synd. Vil du ha råd til flere spill, gjør noe med det. Folk har en ufattelig evne til å begrunne selv de mest åpenbart ulovlige og uetiske tingene de gjør. Tragisk å se hvor råttent spillsamfunnet i stor grad er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Heller litt stygge animasjoner enn å betale blodpris for dette skvipet

Hvorfor laste det ned da? Om man synes spillet bare er skvip.
For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.

 

 

Pinlig.

For ikke å nevne at du kunne prøvd spillet for godt under 50,-kr i opp til 10 timer med origin accsess.

Lenke til kommentar

 

Nå er det vel også sånn at alt av spill og drit man laster ned ulovlig medfølger farlig malware og andre stygge virus. Så det og få teste en optimalisert utgave av spillet som er kort, eller tidsbegrenset er jo 100ganger bedre uansett :D

Snakk om noia, har du ingen pc-kompiser som kan lære deg hva som faktisk kan være en trussel, og hvordan man hindrer dette+

 

Man  er i beste fall naiv om man tror man alltid har full kontroll på dette mens man utsetter seg bevisst for høy risiko ;). Men du må gjerne forsøke å gi en avhandling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tragisk at denne diskusjonen rundt piratkopering ikke har dødd ut enda. Laster du ned spill ulovlig utfører du en kriminell og ulovlig handling og bør straffes for det. Så vil noen påpeke at det ikke er ulovlig å laste ned, bare opp og bla bla bla. Men alle som laster ned gjør det via torrents, og laster også dermed opp spill.

 

Ønsker du å spille; kjøp spillene dine. Har du ikke råd, synd. Vil du ha råd til flere spill, gjør noe med det. Folk har en ufattelig evne til å begrunne selv de mest åpenbart ulovlige og uetiske tingene de gjør. Tragisk å se hvor råttent spillsamfunnet i stor grad er.

 

Nå er det veldig lengesiden jeg har pirat kopiert et spill. Men synes en god del av spill i dag fortjener og bli pirat kopiert da de er halvferdige uinspirerte spill som kun er ment for og loppe folk for penger.

Og uten tilgang til demo på de aller aller fleste, nettopp forde de ikke har tiltro til eget produkt.

Er blitt en veldig kynisk bransje som skor seg på sau og fanboys desverre.

Lenke til kommentar

Ingen spill "fortjener" det. Er det noe som er "sau" så er det disse type holdninger. La vær å kjøp og la vær å stjel. Eller ha baller til å si "jeg piratkopierte det og blir jeg tatt er jeg mann nok til å ta straffen".

 

what is an oxymoron: "produktet var så dårlig så jeg piraktopierte"

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tragisk at denne diskusjonen rundt piratkopering ikke har dødd ut enda. Laster du ned spill ulovlig utfører du en kriminell og ulovlig handling og bør straffes for det. Så vil noen påpeke at det ikke er ulovlig å laste ned, bare opp og bla bla bla. Men alle som laster ned gjør det via torrents, og laster også dermed opp spill.

 

Ønsker du å spille; kjøp spillene dine. Har du ikke råd, synd. Vil du ha råd til flere spill, gjør noe med det. Folk har en ufattelig evne til å begrunne selv de mest åpenbart ulovlige og uetiske tingene de gjør. Tragisk å se hvor råttent spillsamfunnet i stor grad er.

Nå er det veldig lengesiden jeg har pirat kopiert et spill. Men synes en god del av spill i dag fortjener og bli pirat kopiert da de er halvferdige uinspirerte spill som kun er ment for og loppe folk for penger.

Og uten tilgang til demo på de aller aller fleste, nettopp forde de ikke har tiltro til eget produkt.

Er blitt en veldig kynisk bransje som skor seg på sau og fanboys desverre.

 

 

 

Er det ikke nok at du bare velger å ikke bruke penger på spillet? Skulle tro de fikk som fortjent da. 

Lenke til kommentar

Kjenner at jeg brekker meg litt her, av ekstremistiske pro/anti-pirater. Noen som har noe antiemetikum til meg eller??

 

Eventuelle patcher for animasjoner og dritt klarer vel scenefolka å fikse lett slik at en kan laste ned en patch til piratversjonen sin. Merkelig å fokusere på dette i tittel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Heller litt stygge animasjoner enn å betale blodpris for dette skvipet

Hvorfor laste det ned da? Om man synes spillet bare er skvip.
For å teste det på egen PC og danne seg sitt eget inntrykk. Når spill ikke er på Steam og lar seg refundere er piratkopiering helt ok i mine øyne, iallefall så lenge det ikke foreligger en demo.

 

 

Pinlig.

For ikke å nevne at du kunne prøvd spillet for godt under 50,-kr i opp til 10 timer med origin accsess.

Access.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...