Gå til innhold

Mass Effects ansiktsanimasjoner blir ikke penere for piratene


Anbefalte innlegg

Rime, som bruker Denuvo, er nå cracket.
 
Interessant notis fra crackeren:
 
"In Rime that ugly creature went out of control - how do you like three fucking hundreds of THOUSANDS calls to "triggers"
during initial game launch and savegame loading?
Did you wonder why game loading times are so long - here is the answer :)
In previous games like Sgw3, Nier, Prey there were only about 1000 "triggers" called, so we have x300 here.
Next - 300,000 called "triggers" were just warmup for Denuvo, after 30 minutes of gameplay it became 2 fucking MILLIONS of
called "triggers". Protection now calls about 10-30 triggers every second during actual gameplay, slowing game down.

In previous games like Sgw3, Nier, Prey there were only about 1-2 "triggers" called every several minutes during gameplay, so do the math.
Don't forget that triggers is under VM and heavily obfuscated, which obviously does not improve perfomance"

 

Jeg hadde lett cracket spillet om jeg hadde kjøpt det på PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at DRM går mest ut over legitime kunder, mens piratene får en bedre opplevelse. Spesielt i dette spillet hvor det er dratt svært langt.

Vil tippe dette spillet bruker en billigere/mindre kompleks beskyttelse enn f.eks Just Cause 3, mens de har prøvd å gjøre det vanskeligere med å øke mengden triggere.

 

Virker egentlig mest som dette var et signal i debatten om piratvirksomhet. Det er snakk om å legge mye innsats, arbeid og penger i et spillprosjekt og så blir det ødelagt av en liten gruppe mennesker som torpederer store deler av innteksgrunnlaget.

 

De som kjører crackede spill de har kjøpt er ikke problemet. Det er piratene som ødelegger for de legitime kundene. Uten pirater hadde ikke spillene trengt å bruke DRM.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

At jeg ikke er tilhenger av piratkopiering gjør meg ikke til tilhenger av DRM. Har aldri tvilt ett sekund på at det kan gi issues. Men selv om det skulle friste å få tak i en cracked utgave uten DRM så er piratkopiering som å leke russisk rulett med maskinene dine.

 

Vil dette skje nå da?

"Rime Dev Will Drop Denuvo DRM If Game Is Cracked"

https://www.gamespot.com/articles/rime-dev-will-drop-denuvo-drm-if-game-is-cracked/1100-6450400/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

DRM har mest effekt den tiden spillet er nytt og en ønsker å dra veksel på den initielle interessen som normalt sett er det viktigste inntekstgrunnlaget. Det å gjøre DRM så vanskelig som mulig er det eneste som fungerer for å sikre inntektsgrunnlaget godt nok, siden det alltid er en eller annen cracker-gruppe som vil slippe tittelen så tidlig som mulig og som derfor i praksis tvinger publisher til å bruke DRM. Disse folkene ser sjelden det moralske aspektet og nødvendigheten av å tjene inn utviklingstiden og den innsatsen som er lagt ned i prosjektet.

Lenke til kommentar

https://www.greybox.com/rime/en/forum/topic/1592/?page=1#post-1897

 

Hi everybody,

We wanted to give you an update regarding the use of Denuvo anti-tamper software in RiME. Today, we got word that there was a crack which would bypass Denuvo. Upon receiving this news, we worked to test this and verify that it was, in fact, the case. We have now confirmed that it is. As such, we at Team Grey Box are following through on our promise from earlier this week that we will be replacing the current build of RiME with one that does not contain Denuvo. Please make sure your PC version of RiME has been updated, if it has not done so automatically.

Team Grey Box is also committed both to supporting the games we publish and to our player base, so this is definitely not the final update you will see with RiME. We are currently working on our first traditional patch, which we are aiming to release next week. This patch will provide a fix for the VR initialization bug, and will also provide a fix to some specific instances of hardware-related crashes, among other updates which will be detailed at the time. We sincerely thank players who have reported issues, and a special thanks to those who have worked with us to provide additional details, DxDiag files, and the like. We want to continue giving you the best product we possibly can.

Please feel free to reach out to us with any additional questions or concerns you may have. Thanks again for your continued support!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...