Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du akseptert at din kjæreste, traff sin ekskjæreste iblant?


Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste, - som venninne en gang i blant?  

29 stemmer

  1. 1. Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste, som bestevenninne?

    • Ja
      10
    • Nei
      19


Anbefalte innlegg

Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste iblant? Bilturer sammen med personen, tok kaffe med personen, gikk turer sammen med personen, og pratet om alt mellom himmel og jord med personen? 

Jeg hører at det er veldig normalt å ha det slik i dag, men jeg er mulig "gammeldags". Jeg slet med å klare å akseptere det, og tilslutt ble det for mye for meg. Årsaken var at jeg mistenkte at de hadde sex, og at det lå mer i det. 

 



Anonymous poster hash: bc1e5...07d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på grunnlaget. Det du beskriver er "bestevenner" og det er en smule spesiellt å ha et slik forhold til en X, jeg hadde ikke godtatt det. Det er litt anerledes hvis X'en er i samme vennekrets og man f.eks. går på de samme festene, men man klarer fint å ha et overfladisk forhold uten "ekstra kontakt" alikevel.

 

Er det barn med i bildet og det er kommunikasjon rundt det så er det greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer helt anpå kjæresten, eksen og hver enkelts forhold til disse.

Jeg har hatt kjærester som har vært venner med sine ekser og hvor jeg har lukta at det kan være fare på ferde. De forholdene varte aldri lenge - ikke nødvendigvis fordi noe hadde skjedd, eller noe ville kunne komme til å skje. Det bare føltes feil og det holdt for meg. 

 

Men jeg har også hatt kjærester hvor eksene har vært en del av gjengen og vi alle har kommet overens uten dramatikk.

Stikkord er modenhet, tillit og personlige egenskaper. Noen fikser dette, andre ikke - er ingen fasit på dette.

 

Jeg er selv venn med en barndomskjæreste av meg (vi var sammen for noen-og-20 år siden) og dette har mine kjærester hatt lite problemer med. Kan sies at vi møtes hvert fjerde år eller noe...

Lenke til kommentar

Jeg var den type person før som bare lot det fare, lot en eks sove hos eksen sin til og med mens vi var sammen, null problem (men nå var jeg veeeldig sikker på at det ikke var noe mellom dem). Nå, med forloveden, hadde jeg ikke akseptert det hvis det ikke er barn involvert, syns at de eneste kvinnene som han har 'inni' i livet hans burde være kun være meg og hans mor. Jeg trodde tidligere at det var voksent av meg å være åpen, men det er ikke mye voksent heller å være ''bestiss'' med eksen som du har elsket, pult på og gjort nasty ting med når du har en annen kjæreste.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enkelt og greit nei. Hvorfor i alle dager skal de det forholdet du beskriver

 

Kanskje de setter pris på vennskapet, men har mistet kjærestefølelsene for hverandre. Det virker opplagt, hvis de bare er venner.

 

Jeg skulle vært bombesikker på at det ikke lenger er noe mellom dem for å godta dette. I mange tilfeller er dette ugreit, og noe de bør skjønne at man ikke er komfortabel med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noen vanskelige spørsmål rundt et slik forhold :

 

1. Hvorfor må to ekser treffe hveandre alene som bestevenner?

2. Hvor høyt er eksen prioritert i henhold til nye forholdet?

3. Kan man prate sammen?

4. Kan partneren forstå at det bringer usikkerhet?

5. Har partneren tanker om at han/hun kan ha sex med eksen sin igjen?

6. Er det fare for at gamle følelser kan oppstå?

7. Er det følelser igjen?

8. Hvor "dype" samtaler har vedkommende med eksen?

 

Veldig mange tanker rundt en slik situasjon. Greit at man bør forsøke å tro på at det er uskyldig. Men det er en fare for noe annet.

 

Jeg har kontakt pga barna med min eks. Men vi treffes ikke på vennskapsplan. Det ville føles feil i min setting siden han er i et forhold. Hun ville ikke likt at vi treffes. Ikke ville jeg eller han det heller. Blir så feil.

 

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker det samme. Hvorfor være bestevenner med eksen, for det innebærer mye av det samme som et forhold? Risikoen for at de kan ligge sammen anser jeg som høy med tanke på at de har hatt sex før.

 

Jeg har møtt noen fra nettet som var bestevenner med eksen. Det ble for mye noen ganger. Det virket som om de levde som om de fortsatt var sammen. Det eneste forskjellen var at de lovet at de aldri hadde sex. Men hvem kan være sikker på at de prater sant? Man skal stole på det men det kan være vanskelig når magefølelsen sier noe annet. :)

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gitt at tilliten er i orden så ser jeg ikke hvorfor det skal være et stort problem. Blir tilliten brutt så var det ingenting å ta vare på uansett.

 

Det kommer an på hvordan man ser på det. At kjæresten har en venn er ikke noe problem, men det er respektløst å surre rundt med en X når man er i et nytt forhold. Det er stor forskjell på å ha med hverandre å gjøre innenfor en vennegjeng og være BFF... Det finnes faktisk en middelvei som viser respekt og tillit fra begge sider. At man vet at typen ikke har seg med X'en er egentlig irrelevant da det finnes andre former for "utroskap".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker det samme. Hvorfor være bestevenner med eksen, for det innebærer mye av det samme som et forhold? Risikoen for at de kan ligge sammen anser jeg som høy med tanke på at de har hatt sex før.

Jeg har møtt noen fra nettet som var bestevenner med eksen. Det ble for mye noen ganger. Det virket som om de levde som om de fortsatt var sammen. Det eneste forskjellen var at de lovet at de aldri hadde sex. Men hvem kan være sikker på at de prater sant? Man skal stole på det men det kan være vanskelig når magefølelsen sier noe annet. :)Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Man har vanligvis ikke sex eller er særlig intime når man er venner, selv om man har vært kjærester tidligere. Det er en vesentlig forskjell. Man kan trives i hverandres selskap, som venner og bare det.

 

Dette er ikke sort/hvitt, men noe som avhenger av litt forskjellige faktorer.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan man ser på det. At kjæresten har en venn er ikke noe problem, men det er respektløst å surre rundt med en X når man er i et nytt forhold. Det er stor forskjell på å ha med hverandre å gjøre innenfor en vennegjeng og være BFF... Det finnes faktisk en middelvei som viser respekt og tillit fra begge sider. At man vet at typen ikke har seg med X'en er egentlig irrelevant da det finnes andre former for "utroskap".

 

 

Da vil jeg heller si at man selv er arrogant, fremfor at hun er respektløs. Om man faktisk har tillit til en annen person så lar man de velge sine egne venner. Brytes denne tilliten så fyker man med hodet først ut av døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tenker det samme. Hvorfor være bestevenner med eksen, for det innebærer mye av det samme som et forhold? Risikoen for at de kan ligge sammen anser jeg som høy med tanke på at de har hatt sex før.

Jeg har møtt noen fra nettet som var bestevenner med eksen. Det ble for mye noen ganger. Det virket som om de levde som om de fortsatt var sammen. Det eneste forskjellen var at de lovet at de aldri hadde sex. Men hvem kan være sikker på at de prater sant? Man skal stole på det men det kan være vanskelig når magefølelsen sier noe annet. :)Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Man har vanligvis ikke sex eller er særlig intime når man er venner, selv om man har vært kjærester tidligere. Det er en vesentlig forskjell. Man kan trives i hverandres selskap, som venner og bare det.

 

Dette er ikke sort/hvitt, men noe som avhenger av litt forskjellige faktorer.

 

 

Det siste forholdet mitt røk fordi jeg slet med hans relasjon til hans eks. Jeg forsøkte å stole på han, men fikk følelsen av at eksen var i veien for vår kontakt. Det ble for intenst. Han ville ikke forandre status på facebook. Den sto som "singel". Jeg fikk nok problemer med å tro/ stole på han. Var nok ganske usikker på hvor jeg sto hen.

 

Jeg vet ikke om jeg er overdreven sjalu, eller så er jeg gammeldags i tankegangen. Men jeg burde gjerne aldri brydd meg så mye om ekseforholdet hans. Burde ignorert å brydd meg. Jeg gikk tilslutt på en smell pga venneforholdet, som kan ha bidratt til at han ville bryte med meg.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da stor forskjell på å være venn med eller i omgangskrets med en eks, og å være bestevenn med vedkommende. Og også hvor ofte og i hvilke situasjoner de møtes.

 

Min kjære er venn med en av sine ekser, og møtes noen ganger i året. Null problem, og heller ikke noe problem at han har jentevenner forøvrig. Om det var snakk om bestevenner og at de henger sammen mer enn han gjør med meg, da hadde det kanskje stilt seg noe annerledes. Enig med det H.A.M sier om tillit, modenhet og personlige egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da stor forskjell på å være venn med eller i omgangskrets med en eks, og å være bestevenn med vedkommende. Og også hvor ofte og i hvilke situasjoner de møtes.

 

Min kjære er venn med en av sine ekser, og møtes noen ganger i året. Null problem, og heller ikke noe problem at han har jentevenner forøvrig. Om det var snakk om bestevenner og at de henger sammen mer enn han gjør med meg, da hadde det kanskje stilt seg noe annerledes. Enig med det H.A.M sier om tillit, modenhet og personlige egenskaper.

 

Det er stor forskjell på vennskap via vennegjeng, og hva det innebærer at de treffes alene. Jeg synes at det er helt greit når de treffes via vennegjeng, men hvorfor må de absolutt treffes alene når de er helt ferdig med hveandre?. 

 

Bestevenner innebærer at de er helt ferdig med hveandre sexuellt, og helt ferdig som par.

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Lenke til kommentar

Dama skal holde seg hjemme, om det er noe hun MÅ ut for å gjøre så kan det gjøres unntak om det benyttes burka og go-pro. Jeg stoler forresten 100% på henne. 
 
 

Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste iblant? Bilturer sammen med personen, tok kaffe med personen, gikk turer sammen med personen, og pratet om alt mellom himmel og jord med personen? 
Jeg hører at det er veldig normalt å ha det slik i dag, men jeg er mulig "gammeldags". Jeg slet med å klare å akseptere det, og tilslutt ble det for mye for meg. Årsaken var at jeg mistenkte at de hadde sex, og at det lå mer i det.

 
Om a sov rundt med folk og om noen av disse var en eks så slapp du unna ei som tydeligvis ikke satte pris på forholdet dere to hadde sammen. Good for you!
 
Om det derimot er ren sjalusi og paranoia over frykt for å miste henne fra din side i de stunder du ikke selv kan følge med på hva hun gjør og hvordan hun handler - som igjen førte til at det ble slutt mellom dere så har du gjort deg selv en bjørnetjeneste og må vel bare ta lærdom til fremtidige forhold..
 
Er det noe som gnager på deg i forholdet, ta det opp med partneren din!
Kommer dere ikke til en enighet så ta det opp med noen du stoler på eller helst en profesjonell rådgiver som dere besøker sammen.
 
Ut ifra den lille informasjonen du har gitt her så blir det helt umulig å gjøre seg en formening om aksepten, men sånn generelt sett så ser jeg ikke et problem med at partneren har venner med motsatt kjønn der de tar en kaffe e.l sammen, også om det er en eks.
 
Om hun først ønsker eller er innstilt på det å være utro så kan a vel ta seg 3 sjappe på arbeidsplassens toalett hver eneste dag for alt du vet, et forhold uten tillit er ikke et fungerende forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...