Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du akseptert at din kjæreste, traff sin ekskjæreste iblant?


Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste, - som venninne en gang i blant?  

29 stemmer

  1. 1. Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste, som bestevenninne?

    • Ja
      10
    • Nei
      19


Anbefalte innlegg

Dama skal holde seg hjemme, om det er noe hun MÅ ut for å gjøre så kan det gjøres unntak om det benyttes burka og go-pro. Jeg stoler forresten 100% på henne. 

 

 

Ville du akseptert at din kjæreste traff sin ekskjæreste iblant? Bilturer sammen med personen, tok kaffe med personen, gikk turer sammen med personen, og pratet om alt mellom himmel og jord med personen? 

Jeg hører at det er veldig normalt å ha det slik i dag, men jeg er mulig "gammeldags". Jeg slet med å klare å akseptere det, og tilslutt ble det for mye for meg. Årsaken var at jeg mistenkte at de hadde sex, og at det lå mer i det.

 

Om a sov rundt med folk og om noen av disse var en eks så slapp du unna ei som tydeligvis ikke satte pris på forholdet dere to hadde sammen. Good for you!

 

Om det derimot er ren sjalusi og paranoia over frykt for å miste henne fra din side i de stunder du ikke selv kan følge med på hva hun gjør og hvordan hun handler - som igjen førte til at det ble slutt mellom dere så har du gjort deg selv en bjørnetjeneste og må vel bare ta lærdom til fremtidige forhold..

 

Er det noe som gnager på deg i forholdet, ta det opp med partneren din!

Kommer dere ikke til en enighet så ta det opp med noen du stoler på eller helst en profesjonell rådgiver som dere besøker sammen.

 

Ut ifra den lille informasjonen du har gitt her så blir det helt umulig å gjøre seg en formening om aksepten, men sånn generelt sett så ser jeg ikke et problem med at partneren har venner med motsatt kjønn der de tar en kaffe e.l sammen, også om det er en eks.

 

Om hun først ønsker eller er innstilt på det å være utro så kan a vel ta seg 3 sjappe på arbeidsplassens toalett hver eneste dag for alt du vet, et forhold uten tillit er ikke et fungerende forhold.

 

Er godt mulig at det var meg som var for usikker / sjalu. Jeg vet ikke. Jeg sitter igjen etterpå å bærer nag til meg selv fordi jeg følte at jeg ikke håndterte situasjonen. Tenker på alt jeg skulle gjort anderledes. Jeg skulle ikke brydd meg så mye. Jeg skulle hatt en mer lunken holdning til det. Men jeg tror det var usikkerheten som preget meg.

 

Eksen var en stor del av hva som gjorde meg usikker. 

 

Jeg driver veldig med selvklandring ovenfor hva jeg gjorde galt i situasjonen. Alt man kunne gjort anderledes, slik at det ikke endte slik det gjorde osv. Men det var ikke så lett når man er midt oppi det. :) 

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig som faen, og som du sier tankene rundt det hele gjør en nesten helt blind når man sitter midt i det.

Men som sagt man tar lærdom av slikt, og ikke minst så finnes det mange flere der ute bare du kommer deg gjennom sorgen ;)

 

Det første langvarige forholdet mitt startet som et langdistanseforhold, vi snakket daglig via gamle ICQ og over telefon og traff hverandre hver eneste ferie. (hun var svensk)

Men når vi flyttet sammen og oppdaget at hun hadde en bestevann som var en kar, en som hun hadde vært venn med siden barndommen og i tillegg som hun overnattet hos en gang i blant så ble jeg nesten manisk av sjalusi.

Det ente med at jeg tok det opp med henne, så tok jeg det opp med moren hennes som bekreftet at et sånt forhold hadde de hatt hele livet, uten at det var noe seksuelt eller en sånn type kjærlighet inne i bildet.

 

Uansett om dette dempet de maniske tankene rundt vennskapet deres så lå det fortsatt og gnisset der bak.. og 2 år senere så ble det slutt mellom oss.

Det som er små-komisk er at om hun ønsket å sove rundt så hadde hun 300 dager i året der hun kunne gjøre det før vi flyttet sammen, men det var den ene helgen etter vi hadde bodd sammen en 7-8 måneder der jeg måtte jobbe og hun besøkte denne vennen som utløste sjalusien -.-

 

Så ja..tankene rundt sånne ting kan gjøre en helt blind når man sitter midt i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye tanker i ettertid. Ja , sant : det har veldig vanskelig når man er midt oppi det.

 

I mitt tilfelle forklarte begge at de var ferdige. De ville aldri ha sex med hveandre noensinne igjen. Så egentlig burde jeg tro det. Jeg ønsket å tro det men hadde problemer å tro det. De dro på ferie til Syden ilag men det er jo det bestevenner kan gjøre. Det har kanskje bare meg som brydde meg for mye.

 

Jeg er desverre ikke født feilfri.

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Lenke til kommentar

Det er vanskelig som faen, og som du sier tankene rundt det hele gjør en nesten helt blind når man sitter midt i det.

Men som sagt man tar lærdom av slikt, og ikke minst så finnes det mange flere der ute bare du kommer deg gjennom sorgen ;)

 

Det første langvarige forholdet mitt startet som et langdistanseforhold, vi snakket daglig via gamle ICQ og over telefon og traff hverandre hver eneste ferie. (hun var svensk)

Men når vi flyttet sammen og oppdaget at hun hadde en bestevann som var en kar, en som hun hadde vært venn med siden barndommen og i tillegg som hun overnattet hos en gang i blant så ble jeg nesten manisk av sjalusi.

Det ente med at jeg tok det opp med henne, så tok jeg det opp med moren hennes som bekreftet at et sånt forhold hadde de hatt hele livet, uten at det var noe seksuelt eller en sånn type kjærlighet inne i bildet.

 

Uansett om dette dempet de maniske tankene rundt vennskapet deres så lå det fortsatt og gnisset der bak.. og 2 år senere så ble det slutt mellom oss.

Det som er små-komisk er at om hun ønsket å sove rundt så hadde hun 300 dager i året der hun kunne gjøre det før vi flyttet sammen, men det var den ene helgen etter vi hadde bodd sammen en 7-8 måneder der jeg måtte jobbe og hun besøkte denne vennen som utløste sjalusien -.-

 

Så ja..tankene rundt sånne ting kan gjøre en helt blind når man sitter midt i det.

Man blir lett helt blind når man sitter midt oppi det. Man vet at man kan bli brukt og holdt for løgn. Men samtidig bør man holde bakkekontakten. Er man usikker på vedkommende så er det bedre å ta av sin hatt å gå istedet for å kjøre på i villrede. :)

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Lenke til kommentar

Ingen er født feilfri..

 

Det er få som har lært seg å sykle uten å ha falt av sykkelen eller skadet seg på den en eneste gang.

Ta lærdom av feilene, voks av lærdommen og prøv igjen når du er klar.

Din historie trøster meg med tanke på at jeg er ikke alene om å komme i situasjon hvor alt ble manisk.

 

Anonymous poster hash: bc1e5...07d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...