Gå til innhold

Norge kåret til en av verdens kjedeligste, mest deprimerende land. Turister vil heller dra til Afghanistan.


possa

Anbefalte innlegg

Mye kjedelig mat på bygda også. Pizza, kebab, bernaisesaus, piffikrydder. Gjennomseige biffstrimler, flyter over av ost. kjedelig pizzasaus. Kinakål istedetfor salatblad i salat. Med mye flere rariteter. Og urkjedelige pølser som er fulle av fett og salt i smaksbildet. Pose-potetstapp som er så full av potetstivelse at man får vondt i magen av å fordøye det. Fete bløtfriterte pommes frites, æsj..

 

Nei, her trengs en Brimi pr. turist  :)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis folk ikke liker landet så får de holde seg hjemme eller dra et annet sted. Vi har fantastisk natur og det er ikke meningen at man skal dra rundt i de trauste byene våre. Folk har nok vært i "storbyene" og møtt røkkla hvis de mener vi er lite vennlige og arrogante, dra hvorsomhelst på landet og vi er imøtekommende og snille.

 

Litt perspektiv er en ting.

 

Edit; Skal sies at jeg ikke er den som har "normale" interesser. Liker turer i skog og mark og fisking som ikke akkurat er en ting lengre. Norge er fantastisk hvis man liker det Norge er best på ;)

 

Det er en del Kinesere og Koreanere her hver sommer som spesielt liker parken på Majorstuen i Oslo og fjordene våre.

Men mitt personlige problem er hvordan Norge, ikke tilpasser seg.

 

Det er mange land som har samme syn som deg (hvis du ikke liker). Men de har allikevel steder som også tilpasser seg turister på mer enn en måte. Norge har naturen, men det er alt de selger seg på.

 

Jeg synes nå da stortsett alle Europeiske land er kjedelige. En ting jeg savner i Norge, spesielt om vinteren, er mer inne aktiviteter.

I oslo vet jeg om en liten sånn paint-ball lignende hall som har stive priser. Vært kjekt med en liste over steder man kan leie snøscootere i en time til en rimelig pris, gjøre naturen litt mer spennende.

 

Flere steder man kan leie vannscootere på sommeren, vet om ett sted i Trondheim, hvor det koster ca 1.000 kr for en time, noe som er overkommelig for oss fra tid til annen, men nokså stivt for de fleste turister utenfor Skandinavia som er ute etter gøy, spesielt unge.

 

 

Også maten og skatten kan jeg trygt forstå meg på. Norge skatter absolutt alt og alle, så gir de oss elendige utvalg.

I Thailand for eksempel importerer de massevis av ting fra både Europa, Amerika og Asia, noe som gjør butikker der en opplevelse i seg selv.

Norge importerer stort sett fra Norge eller andre EU land. Med mindre du bor i en by hvor de har store Asiatiske butikker.

 

 

Nå som oljeprisen går ned, burde hvertfall noen gå litt inn i turisme, norge har stort potensial og vi kan ikke bra leve på det ene esset vi har (natur).

Og så forlange at turister skal klare seg med den samme dritten vi får stappet ned i halsen.

 

Har lest flere nettsider og blogger, hvor mange ikke har råd til å kose seg fordi det rett og slett er alt for dyrt, og eller for lite å gjøre.

 

 

Selv drar jeg ut av Europa så ofte jeg kan, men gremmes hver gang jeg setter meg på et fly hjem. 

Greit, hadde nok blitt lei i lengden av å bo i et annet land også, men poenget er at jeg ville hatt flere ting å velge mellom når jeg var lei. Ikke bare bake boller, vaffler, pc, fotball eller å svette på et treningsstudio. 

 

Selv i utlandet er det en opplevelse bare å kjøre scooter/moped, siden de går sin naturlige hastighet, mens her i Norge er de begrenset til 45km/t (dog de fleste ignorerer dette).

Og alt for mye sosse regler på alt som også gjør friheten mindre. 

 

Natur er ikke alt i verden, Norge er 80% Natur, det er nok det. Vi kan vel pusse opp de resterende 20%.

Endret av possa
Lenke til kommentar

Kanskje Norge ikke er typen feriested for deg da... Om man vil drikke billig alko og kjøre vannscooter så drar man til Thailand.

 

Null problem med alkohol prisen her, eller vannscooter prisen siden jeg er Norsk.

Men alle begrensningene på dem gjør at det ikke blir mye konkurranse på pris.

Også var nå det bare ett eksempel

Lenke til kommentar

 

Hvis folk ikke liker landet så får de holde seg hjemme eller dra et annet sted. Vi har fantastisk natur og det er ikke meningen at man skal dra rundt i de trauste byene våre. Folk har nok vært i "storbyene" og møtt røkkla hvis de mener vi er lite vennlige og arrogante, dra hvorsomhelst på landet og vi er imøtekommende og snille.

 

Litt perspektiv er en ting.

 

Edit; Skal sies at jeg ikke er den som har "normale" interesser. Liker turer i skog og mark og fisking som ikke akkurat er en ting lengre. Norge er fantastisk hvis man liker det Norge er best på ;)

 

Det er en del Kinesere og Koreanere her hver sommer som spesielt liker parken på Majorstuen i Oslo og fjordene våre.

Men mitt personlige problem er hvordan Norge, ikke tilpasser seg.

 

Det er mange land som har samme syn som deg (hvis du ikke liker). Men de har allikevel steder som også tilpasser seg turister på mer enn en måte. Norge har naturen, men det er alt de selger seg på.

 

Natur er ikke alt i verden, Norge er 80% Natur, det er nok det. Vi kan vel pusse opp de resterende 20%.

 

Fjordene og turene der er fine greier :)

 

At vi ikke tilpasser oss er for meg helt greit, problemet er at vi gjør det. Vi hadde ikke hatt tonnevis av turisttilbud hvis vi ikke var interresert i turister. Tilpasning i byene er dog dårlig og jeg er veldig enig i at omtrent alle andre steder er bedre på det :p

 

Jeg er 100% enig i at vi burde satse litt mer på turisme på de 20%'ene, men det er ikke lett. Vi har så små byer at det antagelig ville kostet mer enn det smakte. Det er nok derfor vi ofte blir sett på som lite imøtekommende også, i byene er vi rett og slett ikke vant til turister og blir satt ut på en måte. De stedene der det er en del turister så er de nesten for "sprudlende".

 

Dette er et mye mer balansert bilde enn "Norge er ræva å dra til". Prisene får vi heller ikke gjort noe med, eller skal vi ha egne rabbatkort til turister?

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville likt Thailand om jeg hadde økonomien til en gjennomsnittlig Thai. Vi liker Thailand fordi vi har våre flotte norske penger fra det "kjipe" Norge. :p

Jeg liker forøvrig Norge, og har tenkt å bli boende, eventuelt i et annet Europeisk land. Hadde også vært kult å bo i Silicon Valley eller et lignende teknologisenter. Men, der er det enda dyrere enn i Norge, og en vanlig nordmann ville ikke hatt råd til en leilighet. 

Forøvrig er det masse fritidstilbud i Norge om man gidder å oppsøke det. De er bare ikke så flinke til å reklamere. 

-Gratis å studere
-Kajakk
-Klatring
-Isklatring
-Slalom
-Snowboard
-Tegnekurs
-Kampsport
-Turistforeningen (drar på turer hver uke)

-Brettseiling
-Seiling
-Fotball
-Surfing
-Håndball
-Basket

Hva er det å finne på i utlandet for en med en gjennomsnittlig økonomi i det landet? Kafebesøk, drikking og røyk? Neida, er sikkert mye kult der og, men tror ikke vi bør tenke at gresset er så mye grønnere for utlendingene.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er fint på Vestlandet om sommeren, mens Nordnorge er fint om vinteren om man får med seg nordlyset. Ellers er det lite å ta seg til. Hvalsafari kanskje.

Nord-Norge er fint på sommeren også, med bla Senja og Lofoten. En kjøretur fra Alta-Nordkapp er også en utrolig nydelig tur.

 

Norge er nok et sted tilpasset aktive turister. Vi har utrolig mye gøy å by på, men om strender, garantert varme og billig øl er avgjørende, forstår jeg folk foretrekker andre land. Selv har jeg blitt flinkere til å reise på ferie i Norge, men savner bedre og spennende spisesteder på bygda. Jeg forstår dog markedet ikke tillater det.

Lenke til kommentar

Se bort i fra ski og fjellturer. Hva har vi egentlig å by på? Stive priser og dårlig vær?

 

Hva har liksom [insert country here] å tilby? Sett bort fra å gå rundt i byer, vasse i vann og spise mat du kan få i Norge også. [insert country here] er så utrolig kjedelig. Det er bare en haug av store betongbygg, og samme typen fast-food som man får i Norge. TV-kanalene inne på hotellet var alle dubbet på et språk jeg ikke forstod, så jeg brukte heller tiden min på å se på BBC World og spise iskrem fra hotellresepsjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Tror ikke jeg ville likt Thailand om jeg hadde økonomien til en gjennomsnittlig Thai. Vi liker Thailand fordi vi har våre flotte norske penger fra det "kjipe" Norge. :p

 

Jeg liker forøvrig Norge, og har tenkt å bli boende, eventuelt i et annet Europeisk land. Hadde også vært kult å bo i Silicon Valley eller et lignende teknologisenter. Men, der er det enda dyrere enn i Norge, og en vanlig nordmann ville ikke hatt råd til en leilighet. 

 

Forøvrig er det masse fritidstilbud i Norge om man gidder å oppsøke det. De er bare ikke så flinke til å reklamere. 

 

-Gratis å studere

-Kajakk

-Klatring

-Isklatring

-Slalom

-Snowboard

-Tegnekurs

-Kampsport

-Turistforeningen (drar på turer hver uke)

-Brettseiling

-Seiling

-Fotball

-Surfing

-Håndball

-Basket

 

Hva er det å finne på i utlandet for en med en gjennomsnittlig økonomi i det landet? Kafebesøk, drikking og røyk? Neida, er sikkert mye kult der og, men tror ikke vi bør tenke at gresset er så mye grønnere for utlendingene.

 

:D

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

For å si det sånn, så er ikke Norge noe deprimerende. Norge har en av de mest fantastiske naturene i verden. En av de mest tryggeste landene i verden og et veldig fantastisk land og bo i. Og det med at vi ikke er vennlige er både riktig og feil. Det finnes uvennlige folk over hele verden ikke bare her. Her i Norge har vi noe som kalles ytringsfrihet sånn at vi kan si det vi mener. Det kan virke litt uvennlig når vi sier i mot en annen person for å si sin egen mening, men det er ikke det. Alle har sine meninger. Og vi i Norge er faktisk ganske heldig som får lov til å si sin mening uten å bli straffet for det, det er ikke alle folk som får lov til det. Vi har en fantastisk kongefamilie som bryr seg om Norge og folkene som bor der. Vi har en grunnlov som sier at alle barn skal være trygge og at de har rett til å gå på skole. Mange barn i verden må betale skolepenger for å gå på skole, og det er ikke alle som har rå til det. Homofile og transpersoner har lov til å være seg selv, uten å bli straffet for det. Når folk blir fengslet her i Norge så er det bare for å hjelpe deg og ikke bare for å straffe deg, men jeg må si at jeg liker ikke at de i fengsel har det bedre enn de som bor på gamlehjem, og de kunne vært strengere med folk som behandler dyr dårlig, det syns jeg de kunne endret på. Men ellers så er Norge fantastisk. Folk her i Norge reiser på ferie til andre land for å oppleve en annen kultur ikke fordi at de ikke liker Norge. Dette er vårt hjem og vi må være stolte over landet vårt og ikke la de som bor i utlandet si at vårt land er deprimerende, for det er vi som bor her og vet hvor fantastisk vårt land kan være. Jeg respekterer dere som kanskje syns at Norge er litt deprimerende, dere har deres egen mening. Men jeg er veldig stolt og glad for at jeg bor her. Jeg går i tiende klasse, har gode venner og en god familie, jeg kunne ikke bedt om mer. Tenk på de som har krig i landet sitt og må flykte og kanskje aldri får se familien eller vennene sine igjen. Vi er ganske heldige, vi har ingenting og klage over.

Lik hvis dere er enige med at Norge er fantastisk👍🏻👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...