Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei fotonisse! Lenge siden :)

 

Vær litt obs på batterikapasiteten. En kompis har S8 og den holder knapt en dag (til hans bruk) før den bør lades.

Men 5 laken for en S8 er jo et kupp spør du meg. Hadde S6 Edge selv og var meget fornøyd med den, men batteritiden var jeg aldri tilfreds med.

 

Nå er jo jeg på en del mc turer om sommeren og da bruker jeg telefonen uten særlig mulighet for lading til tider og da får man fort angst uten å ha med batteribanker etc.

 

Lader man uansett telefonen hver dag når man legger seg og ikke er veldig opptatt av batterilevetiden så er nok S8 en nobrainer. Får jo faktisk to S8 for prisen av en iPhone X!! Helt utrolig. :)

 

Jeg er også enig med deg angående kjøp av den vanlige uten buet skjerm. Ser flott ut, men den var stadig i veien når jeg skulle ta tak i telefonen. Jeg trykket alltid på noe. Irriterende.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Vær litt obs på batterikapasiteten. En kompis har S8 og den holder knapt en dag (til hans bruk) før den bør lades.

 

Hvor lenge har han hatt S8'en da? Mange nye eiere av Android-telefoner melder om dårlig batteritid de første gangene, men så blir det stille. Ofte (min erfaring) så tar det 5 - 7 ladesykluser (full lading) før "baterimåleren" i android har tilpasset seg en nyinstallert telefon.

Lenke til kommentar

Hei fotonisse! Lenge siden :)

 

Vær litt obs på batterikapasiteten. En kompis har S8 og den holder knapt en dag (til hans bruk) før den bør lades.

Men 5 laken for en S8 er jo et kupp spør du meg. Hadde S6 Edge selv og var meget fornøyd med den, men batteritiden var jeg aldri tilfreds med.

 

Nå er jo jeg på en del mc turer om sommeren og da bruker jeg telefonen uten særlig mulighet for lading til tider og da får man fort angst uten å ha med batteribanker etc.

 

Lader man uansett telefonen hver dag når man legger seg og ikke er veldig opptatt av batterilevetiden så er nok S8 en nobrainer. Får jo faktisk to S8 for prisen av en iPhone X!! Helt utrolig. :)

 

Jeg er også enig med deg angående kjøp av den vanlige uten buet skjerm. Ser flott ut, men den var stadig i veien når jeg skulle ta tak i telefonen. Jeg trykket alltid på noe. Irriterende.

 

 

Hei og takk for sist Bjerknez :) 

 

Fruen har en forsiktig bruk og hun er ikke den ivrigste på mobilen, det blir stort sett kun noen sms'er med døtrene våre, noen få korte samtaler i løpet av dagen, noen nyheter og litt FB, så etter snart 24 timer med denne mobilen så har hun fremdeles 78% igjen av batteriet siden den ble ladet opp i går ettermiddag. Så tror hun har mobil en stund her såfremt den spiller på lag og fungerer slik den skal. Har vært en god del utfordringer med hennes S6 som ingen har klart å løse, så håper hun slipper noe slikt med denne her.

 

Jeg har prøvet en S7 edge, og egde er ikke noe for meg og mine fingre, passer ikke til mitt yrke og mitt behov, men at en del personer synes det er flott funksjon har jeg likevel ikke noe problem med å forstå. Fruen likte heller ikke dette, så S8 virker som et greit valg og kjøp for henne så langt, så er det jo bare å håpe at hun fortsetter å være like fornøyd. :) 

 

Jeg hadde nok også heller valgt to stk S8 fremfor en iPhone X, men det kommer jo at jeg er mest vant til Android igjennom jobben med både mobil og nettbrett, så det blir nok ingen iPhone på meg heller i den nærmeste fremtid. Var jo fornøyd med den jeg hadde inntil den ble med på en badetur, men det fungerer litt enklere i hverdagen for meg når en har det samme OS og oppsettet på både mobil og nettbrett, selv om det bare er en vanesak :) 

Lenke til kommentar

S8 har vel like mye "edge" som S7 edge? Personlig misliker jeg dette og den glatte kanten/baksiden, få holdepunkter på telefonen i bruk som ikke er glatte og/eller medfører touch.

 

 

Muligheten er selvfølgelig der, men den har vi ikke tillagt noen funksjoner. Selve kanten på mobilen er jo litt tykkere enn hva den er på S7 edge, så en kommer ikke så fort nær den på S8 som en kan gjøre på S7 edge etter min lille erfaring.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hadde en merkelig opplevelse med telefonen i går. Merket før jeg la meg at den var veldig treg og startet den på nytt. Når den kom på igjen var det som om telefonen var blitt resatt. Alle appene var der men var logget ut av dem og måtte endre på alle innstillinger (skrifttype, størrelse lyder osv) Nå sitter jeg å laster ned all musikken på spotify på nytt som også bare forsvant.

 

Noen som aner hva som kan ha skjedd? 

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hadde en merkelig opplevelse med telefonen i går. Merket før jeg la meg at den var veldig treg og startet den på nytt. Når den kom på igjen var det som om telefonen var blitt resatt. Alle appene var der men var logget ut av dem og måtte endre på alle innstillinger (skrifttype, størrelse lyder osv) Nå sitter jeg å laster ned all musikken på spotify på nytt som også bare forsvant.

 

Noen som aner hva som kan ha skjedd? 

Det skjedde faktisk meg en gang også med S6 Edge. Gadd ikke å bry meg noe om det og bare stilte inn telefonen på nytt og den virket etter det. For meg så virker det som om Android er på en måte med "ustabilt". Mye som plutselig skjer...på en måte... Batteriet lever også sitt eget liv. Noen har kjempebra batterikapasitet mens jeg selv har erfart og hørt av flere at batteritiden er ganske rævva. Sikkert ikke telefonen i seg selv som er problemet men softwaren kanskje?

 

Android er bra til mye, men jeg har ikke opplevd noe mer stabilt enn iPhone. Kjærringa sin iPhone 5S er nå ca. fire-fem år gammel og den virker like bra i dag. Ikke ett eneste feilslag så langt. Mine tidligere iPhoner virket også til siste slutt før dem ble solgt videre/byttet inn eller arkivert i skapet. 

 

Alle Andoid telefonene jeg har hatt fikk problemer med batteri eller andre ting og ble kastet. 

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Hadde en merkelig opplevelse med telefonen i går. Merket før jeg la meg at den var veldig treg og startet den på nytt. Når den kom på igjen var det som om telefonen var blitt resatt. Alle appene var der men var logget ut av dem og måtte endre på alle innstillinger (skrifttype, størrelse lyder osv) Nå sitter jeg å laster ned all musikken på spotify på nytt som også bare forsvant.

 

Noen som aner hva som kan ha skjedd? 

Det skjedde faktisk meg en gang også med S6 Edge. Gadd ikke å bry meg noe om det og bare stilte inn telefonen på nytt og den virket etter det. For meg så virker det som om Android er på en måte med "ustabilt". Mye som plutselig skjer...på en måte... Batteriet lever også sitt eget liv. Noen har kjempebra batterikapasitet mens jeg selv har erfart og hørt av flere at batteritiden er ganske rævva. Sikkert ikke telefonen i seg selv som er problemet men softwaren kanskje?

 

Android er bra til mye, men jeg har ikke opplevd noe mer stabilt enn iPhone. Kjærringa sin iPhone 5S er nå ca. fire-fem år gammel og den virker like bra i dag. Ikke ett eneste feilslag så langt. Mine tidligere iPhoner virket også til siste slutt før dem ble solgt videre/byttet inn eller arkivert i skapet. 

 

Alle Andoid telefonene jeg har hatt fikk problemer med batteri eller andre ting og ble kaste

Var det jeg også kom frem til. At det bare er Android som er funky, ellers fungerer telefonen som normalt. Selv om jeg også opplever at batteriet er skuffendes. Akkurat det blir nok en avgjørende faktor når neste mobil skal kjøpes.

Lenke til kommentar

Få med samsung EP-PG950 trådløs lader på kjøpet: https://www.komplett.no/kampanje/30250/mobil/samsung-galaxy-s8

 

 

Slik gjør du:

  • Åpne Samsung Members-appen og logg på med din Samsung Account.
  • Klikk på tilbudet
  • Fyll ut dine personopplysninger og IMEI-nummeret som du finner under innstillinger på telefonen eller på emballasjen
  • En bekreftelse sendes til din e-post, og laderen blir sendt til adressen du har oppgitt.
  • Tilbudet må benyttes i Samsung Members-appen i perioden 29. januar og 14. mars 2018. (Tilbudet gjelder én gang per kunde og bare for kjøp i kampanjeperioden.)

Når man bestiller fra Komplett får man IMEI ved bestilling mener jeg. Noen som vet om Samsung Members-appen kan lastes ned på en annen telefon så man får bestilt den trådløse laderen med en gang? Tar sikkert lang tid å få den.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Noen som aner hvordan jeg kan legge bilder i mapper ?

 

Jeg ønsker f.eks på kalle en mappe Div båtbilder.

I den mappen ønsker jeg flere mapper med forskellige navn, som feks båt vår 2017 , båt sommer 2017 , båt høst 2017.

 

Jeg får ikke dette til.  Har en S8+ men den vil ikke ha mapper i mappene.

Lenke til kommentar

Noen som aner hvordan jeg kan legge bilder i mapper ?

 

Jeg ønsker f.eks på kalle en mappe Div båtbilder.

I den mappen ønsker jeg flere mapper med forskellige navn, som feks båt vår 2017 , båt sommer 2017 , båt høst 2017.

 

Jeg får ikke dette til. Har en S8+ men den vil ikke ha mapper i mappene.

Det skal være mulig det. Du åpner "Mine filer" appen så gjør du det der. Jeg får det til på min. Jeg har Note 8, men det er samme på S8 også.

Lenke til kommentar

kamerat som har S8+. Han vurderer å kjøpe en Pioneer 2din spiller til bilen sin AVH Z3000DAB, men har to problermer:

1) Klarer ikke å laste ned Android Auto fra Playstore.

2) Lastet ned en APK og installerte, og testet på bilstereo butikken med en no name usb-c kabel og android auto åpner ikke.

Koblet til en iphone, og spilleren starter carplay med en gang. 

byttet kabel og koblet til s8+ men ingenting.

koblet via bluetooth, og det fungerer, men ikke androdi auto....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...