Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riper S8 lett? Jeg har S7 edge, med Samsung View flipcover, og fikk riper spesielt under vinduet på denne. Nå er glasset dessverre blitt knust med ivrig valp og husky i hus, så nå har jeg bestilt S8 med Copter displayfilm. Er det brukende? Samboeren kjøpte S7 Edge litt etter meg, og har ikke brukt cover eller displayfilm, og den ser helt fin ut.  :hmm:

 

Edit: Skal sies at ripene kom raskt selv med svært pen bruk.

 

Det er mye mulig ripene kom pga dekselet. Med mindre jeg blander med S6 nå, så var det S7 og ett/flere av de originale flip coverene som ripet opp skjermene. (Mener at det var S7 altså..) Og de skjermene ble byttet kostnadsfritt (gikk på garanti). 

 

Generelt sett blir telefoner sjeldent ripete. Hvert fall slik at man merker det i daglig bruk. Alle skjermer får de vanlige bruksskadene etter en stund. Altså, at man kan se at skjermen er litt småripete i sterkt lys/sollys når man holder den i en spesiell vinkel.. 

 

Glasset som beskytter skjermen tåler mye når det kommer til riper. I de fleste tilfeller knuser eller sprekker glasset. Det er hvert fall min erfaring fra mobilbransjen.

 

Selv bruker jeg aldri skjermbeskyttelse. 

Endret av fla92
Lenke til kommentar

 

Riper S8 lett? Jeg har S7 edge, med Samsung View flipcover, og fikk riper spesielt under vinduet på denne. Nå er glasset dessverre blitt knust med ivrig valp og husky i hus, så nå har jeg bestilt S8 med Copter displayfilm. Er det brukende? Samboeren kjøpte S7 Edge litt etter meg, og har ikke brukt cover eller displayfilm, og den ser helt fin ut.  :hmm:

 

Edit: Skal sies at ripene kom raskt selv med svært pen bruk.

 

Det er mye mulig ripene kom pga dekselet. Med mindre jeg blander med S6 nå, så var det S7 og ett/flere av de originale flip coverene som ripet opp skjermene. (Mener at det var S7 altså..) Og de skjermene ble byttet kostnadsfritt (gikk på garanti). 

 

Generelt sett blir telefoner sjeldent ripete. Hvert fall slik at man merker det i daglig bruk. Alle skjermer får de vanlige bruksskadene etter en stund. Altså, at man kan se at skjermen er litt småripete i sterkt lys/sollys når man holder den i en spesiell vinkel.. 

 

Glasset som beskytter skjermen tåler mye når det kommer til riper. I de fleste tilfeller knuser eller sprekker glasset. Det er hvert fall min erfaring fra mobilbransjen.

 

Selv bruker jeg aldri skjermbeskyttelse. 

 

 

Ja, jeg tror også det skyldes flipcoveret, og forklarer hvorfor mobilen som ikke har brukt noen form for beskyttelse ser strøken ut, mens min så ut som den var heftig brukt i to år. Undersøkte, og det gjaldt visst S6/S6 edge. Kan vel ikke klage nå som glasset er knust. 

 

Kjenner jeg blir litt i tvil om å bruke flipcover til S8'en da, men telefonen er såpass glatt at noe må jeg ha. :p 

Lenke til kommentar

 

Hei. Always on display. Skal den ikke gå av i lomma? Hos meg er den bare dimmet

Den funskjonen heter tross alt always on display så nei, den går ikke av i lommen. Dersom telefonen har under 5% batteri, slår den seg av selv.

Mener at tidligere versjoner av funksjonen pleide ha et valg for å deaktiveres når tlf er i lommen.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor fornøyd er dere med ordlisten på telefonen egentlig?

Spesielt om jeg swyper blir det valgte ordet generert fra en gjeng drita fulle kaniner. Det finnes ingen logikk, semantikk eller fornuft bak forslagene den kommer med. Bruker mer tid på å rette opp ordene enn om jeg skulle skrevet bokstav for bokstav.

Da jeg brukte HTC var det aldri nærheten av så inni svarteste dårlig.

 

I tillegg får jeg et mellomrom før hver melding, så meldingene begynner ett hakk inn og med liten bokstav.

 

F.eks blir "om" bestandig til "øm", selv om den rettes hver gang insisterer faenskapet på å skrive øm. "Her" blir bestandig til "Het" eller "Hett".

*sukk*... fremskritt my ass.

Lenke til kommentar

Kjøpte et gjennomsiktig flipdeksel til min Galaxy S8 Plus. Saken er at når man lukker dekselet, så slår alltid på skjermen seg av. Det ødelegger litt av poenget med at dekslet har gjennomsiktig front. Er det noen innstillinger som gjør at skjermen holder seg på, selv etter å ha blitt blokkert? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...