Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Min også går ned 30 % i løpet av natten. Fryktelig irriterende.

 

Hvis jeg foretar en fabrikkgjenoppretting, vil jeg miste bildene som ligger i Google Foto? Min første Android- telefon :p

Neida, så lenge bildene dine er synkronisert opp mot Google Foto ligger de i skyen. :-)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jo på fly modus å

 

Gikk fra 100% til 80% Over natten, når eg hadde iPhone gikk den ned Max 1 %

Hadde du wifi tilkoblet, og isåfall, hadde du 5Ghz wifi tilkoblet?

Hvis ikke, vil jeg tro du har en suspekt app som du burde fjerne.

Du kan selvfølgelig ha Wi-Fi aktivert selv om du kjører flymodus...

Lenke til kommentar

Takker her og tage!!, fikk samme opp og, har trykket på mobilen i ca.24 timer takker og bukker. Skal ikke være lett:-)

Men du store hvor mye jeg har lært på de 24 timene hehe. Og rotet endel i mitt "system"

Er veldig fornøyd med mobilen så stor men så liten på same5 tid.

Lenke til kommentar

Dere som sliter med batterityid- Last ned https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bvalosek.cpuspy.realgpp&hl=no og la den kjøre, så finner du fort ut hvilken app som trekker mye batteri og hvilken app som forhindrer mobilen i å gå i deepsleep.

 

Kjører hd+ på min s8 da jeg ikke ser vitsen med qhd oppløsning( bruker mer batteri også )

 

Hvordan kan eg se hvilken app som bruker strøm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere som sliter med batterityid- Last ned https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bvalosek.cpuspy.realgpp&hl=no og la den kjøre, så finner du fort ut hvilken app som trekker mye batteri og hvilken app som forhindrer mobilen i å gå i deepsleep.

 

Kjører hd+ på min s8 da jeg ikke ser vitsen med qhd oppløsning( bruker mer batteri også )

Hvordan kan eg se hvilken app som bruker strøm?

 

Du kan ikke "se" det via den appen der, men det jeg kan anbefale deg er å se om den går i "deep-sleep" eller ikke. Det er faktisk dette som har vært det største problemet på Samsungs telefoner, at "noe" forhindrer telefonen å gå i deep sleep. Jeg har brukt cpuspy på alle mine telefoner, og hver gang jeg har fått en batteridrenasje jeg ikke har forstått, har det faktisk ligget i det at den ikke går i deep sleep.

 

På S7 en jeg hadde nå sist fikk jeg dette problemet plutselig. Jeg så at den ikke gikk i deep sleep, og begynte elimineringsprosessen. Ja, det er nok dessverre slik en oftest må gå frem, starte i en ende - og da gjerne med å sjekke om det er apper/innstillinger en nylig har lagt inn/endret i første omgang, for så å feilsøke til en forhåpentligvis finner synderen. Selv om en har avanserte batteriovervåkingsapper, så skylder disse ofte bare på "cpubruk" mm, og en finner heller ikke der den direkte synderen.

 

På S7en oppdaget jeg at når jeg hadde disablet wifi, eks når jeg var ute uten wifi mm, så gikk den i deep sleep, mao hadde "feilen" noe med wifi å gjøre. Så husket jeg plutselig at jeg hadde endret wifi hjemme fra å bruke 2,4GHz til å bruke 5GHz-båndet på telefonen/ruteren. I det jeg gikk tilbake til 2,4GHz var problemet løst. Ett eller annet ved bruken av wifi og 5GHz, gjorde at telefonen ikke gikk i deep sleep, HVA dette var, aner jeg ikke og nå driter jeg i det for nå har jeg guds vidunder, S8+! 

 

Men for all del, på en av mine andre Samsunger husker jeg at jeg holdt på å bli gal av all feilsøkingen før jeg endelig fant ut av hva som hindret den i å gå i deep sleep, så jeg håper du får det til uten for mye om og men ... 

Lenke til kommentar

 

 

Dere som sliter med batterityid- Last ned https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bvalosek.cpuspy.realgpp&hl=no og la den kjøre, så finner du fort ut hvilken app som trekker mye batteri og hvilken app som forhindrer mobilen i å gå i deepsleep.

 

Kjører hd+ på min s8 da jeg ikke ser vitsen med qhd oppløsning( bruker mer batteri også )

 

Hvordan kan eg se hvilken app som bruker strøm?

Du kan ikke "se" det via den appen der, men det jeg kan anbefale deg er å se om den går i "deep-sleep" eller ikke. Det er faktisk dette som har vært det største problemet på Samsungs telefoner, at "noe" forhindrer telefonen å gå i deep sleep. Jeg har brukt cpuspy på alle mine telefoner, og hver gang jeg har fått en batteridrenasje jeg ikke har forstått, har det faktisk ligget i det at den ikke går i deep sleep.

På S7 en jeg hadde nå sist fikk jeg dette problemet plutselig. Jeg så at den ikke gikk i deep sleep, og begynte elimineringsprosessen. Ja, det er nok dessverre slik en oftest må gå frem, starte i en ende - og da gjerne med å sjekke om det er apper/innstillinger en nylig har lagt inn/endret i første omgang, for så å feilsøke til en forhåpentligvis finner synderen. Selv om en har avanserte batteriovervåkingsapper, så skylder disse ofte bare på "cpubruk" mm, og en finner heller ikke der den direkte synderen.

På S7en oppdaget jeg at når jeg hadde disablet wifi, eks når jeg var ute uten wifi mm, så gikk den i deep sleep, mao hadde "feilen" noe med wifi å gjøre. Så husket jeg plutselig at jeg hadde endret wifi hjemme fra å bruke 2,4GHz til å bruke 5GHz-båndet på telefonen/ruteren. I det jeg gikk tilbake til 2,4GHz var problemet løst. Ett eller annet ved bruken av wifi og 5GHz, gjorde at telefonen ikke gikk i deep sleep, HVA dette var, aner jeg ikke og nå driter jeg i det for nå har jeg guds vidunder, S8+! 

Men for all del, på en av mine andre Samsunger husker jeg at jeg holdt på å bli gal av all feilsøkingen før jeg endelig fant ut av hva som hindret den i å gå i deep sleep, så jeg håper du får det til uten for mye om og men ...

Min holder godt på batteri, men fant bare ikkje hvor en kunne 'se' appene på cpuspy:-)

 

Men den er grei, takk for tips

Lenke til kommentar

 

Jeg gikk fra iPhone i alle år til S8+ (min første Android).

Det jeg ikke skjønner, er at noen meldinger blir sendt som MMS fremfor SMS selv om det ikke inneholder noen bilder etc.

 

Hvordan hindrer jeg dette da jeg må betale for MMS?

Sender du emoji blir det mms

 

Byttet mailappen til Textra og nå sendes samme melding som SMS. Problem løst (samt problemet med alle lange meldinger blir forkortet med "Vis mer" i Nougat)

 

Bruk av emoji på iPhone (uten iMessage) har ALDRI ledet til sending av MMS. Det hadde jeg sett på fakturaen.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Virkelig trøbbel med de skjermbeskytterne som har kommet ut så langt. Var fornøyd med den jeg monterte på min S8+ men i og med at det ikke er lim på midten men kun på sidene så blir det luft mellom som gjør at masse støv nå har funnet veien inn i toppen og dessuten begynner touchen å bli sløvere. Hva bruker dere?

Noen som har funnet en skjermbeskyttelse som er OK?

Jeg brukte Panzer på S8 standard, men den ble ikke noe spesielt trykkfølsom overalt.

Trodde jeg hadde satt den på feil, men det er visst flere som sliter med det samme..

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg problemer med at også S8+ ikke kan sende mms i tillegg til S7 Edge.

 

Andre som også opplever at S8 ikke kan sende mms?. Jeg har telenor

 

Takk på forhånd

Har du forsøkt å sende "fiks mms" til 1999?

 

Det viste seg å være mottakers tlf(iphone) som ikke kunne sende motta mms

Lenke til kommentar

 

Virkelig trøbbel med de skjermbeskytterne som har kommet ut så langt. Var fornøyd med den jeg monterte på min S8+ men i og med at det ikke er lim på midten men kun på sidene så blir det luft mellom som gjør at masse støv nå har funnet veien inn i toppen og dessuten begynner touchen å bli sløvere. Hva bruker dere?

Noen som har funnet en skjermbeskyttelse som er OK?

Jeg brukte Panzer på S8 standard, men den ble ikke noe spesielt trykkfølsom overalt.

Trodde jeg hadde satt den på feil, men det er visst flere som sliter med det samme..

Har prøvd 3 stk, like dårlig alt. Telefonen datt ned fra sofaen i går, da datt faktisk skjermbeskytteren av telefonen. Hjelper mye, altså ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...