Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En merkelig og lett irriterende sak med sms: Hver gang jeg skriver en sms setter telefonen selv på et mellomrom før jeg skriver meldingen, så den begynner med liten bokstav og et hakk inn istedet for å starte først på linjen. Noen som vet hva det kommer av?

Lenke til kommentar

Telefonene har nå vært på markedet noen uker, og til dere som har kjøpt den;

 

hvordan ligger det an med skjermformat og apper? Er det apper dere bruker til vanlig som (foreløpig) ikke støtter skjermformatet? Hvilke i så fall :)

 

Blir nok et kjøp på meg nå snart, og det eneste jeg er litt skeptisk/nysgjerrig på er skjermformatet :p

Lenke til kommentar

Erfaringer og utfordringer med S8+:
Et flott velfungerende smykke av en mobil. Med et polert touchwiz er den etter min mening mer oversiktlig i menyene enn iphone.
Menyene på iphone begynner å minne meg om nokia N92, symbian S60, påklattet og lite oversiktlig.
Jeg sitter her med begge nå og grunnen til at jeg foretrekker iphone kommer frem etterhvert.

Med fylkeskommunen som arbeidsgiver styres enkelte funksjoner av it avdelingen og policy regler derfra, bl.a smartlock.

 

Dette gir noen høyere krav til å låse opp telefonen kontra når man kan benytte smartlock. Min mobil låses øyeblikkelig når skjermen blir svart og innlogging blir ofte brukt.

 

For det første, iris scan fungerer utmerket når man holder mobilen i riktig høyde og avstand fra øynene.

Som om ikke det er nok bør også lysforholdene være noenlunde like med da man registrerte iriser. Jeg får mange kommentarer og spørsmål fra kolleger når mobilen låses opp, det ser teit ut, rett og slett, det funker ikke alltid på første forsøk, dessverre.

Denne er vanskelig å få til å fungere tilfredsstillende i bilen ettersom avstand og høyde er kritisk i tillegg til lysforhold døgnet rundt, i mørket kan du bare glemme å benytte iris scan. Briller er et eget kapittel

For det andre, ansiktscan fungerer hekt topp i bilen, helt til lysforholdene endrer seg i fra de som var når man registrerte ansiktet.
Påliteligheten på ansiktscan er som android generelt, ingen garanti for at det fungerer 100%.

For det tredje, fingerscan på baksiden er toppers, helt til man legger clearview dekselet om på baksiden når man setter den i den lovpålagte holderen i bilen, fucked again!  Så......da er det pinkode som gjelder da, det fungerer nesten hver gang, for android har sine fakter.

Hvem har ikke håpløst nok klart å ikke få låst opp og må vente 30 sekunder før man prøver på nytt, en halv evighet når man skal ringe og bare må vente.

 

Nei, Samsung bør få til at alle muligheter kan benyttes om hverandre, da har man større sjanse for å unngå slike daglige irritasjonsmomenter. Dette hører ikke hjemme på en mobil i 2017.

 

Men det er en flott mobil, itubeandroid lar meg lagre youtube videoer offline på mobilen på minnekort, kalenderfunksjonen er uslåelig med acalendar, Ordboken med ordforslag er genial, kamerat er supert, batteriet ikke så aller værst heller.
Det at den tåler vann langt bedre enn iphone er også et stort plus. Så fort iphonen havner i vann blir høytalerens evne til å gjengi lyd forringet, vannet trenger gjennom membran og videre inn i mobilen og ender opp som en artig badeleke.

Jeg sliter med å finne en god skjermbeskytter, så langt testet 3 stk, både de som klistres i kantene og den som bare dekker den flate delen av skjermen. Uansett blir det luft å støv i mellom skjerm og beskytter. Den tynne som klistres over hele skjermen krøllet seg ved påsetting og måtte tas av igjen. Terningkast på skjermbeskyttere så langt blir 2.

 

 

Trenger jeg å si noe om iphone og opplåsing..........det funker hver gang.

Jeg har lagt inn mine og min samboers fingre, 6 fingre hver, tilsammen 12 fingre kan låse opp min mobil, og det funker hver gang!!
Har klart å gi 25 personer tilgang til min iphone på en gang med sitt eget fingeravtrykk, måtte bare prøve det ut før de ble slettet igjen.
Jeg tror "fingeravtrykket" mitt blir sikrere når jeg kombinerer flere personer på samme registrerte avtrykk.

 

Så, det er min iphone 7 plus 256 Jet black jeg sverger til og alltid går tilbake til, sånn har det blitt. Likte egentlig S7 edge bedre med fingeravtrykkleseren på fremsiden, bra funket den også.
S8+ er jo bare så mye mer elegant, ser bedre ut og er overlegen med sin enorme skjerm. Iphonen virker ordentlig gammeldags sammenliknet når de settes opp mot hverandre.

 

Håper note 8 får fingeravtrykkleser på fremsiden.

 

Dette var mine tanker og erfaringer så langt, kjøpte S8+ 20.april så den er godt testet.

Lenke til kommentar

Erfaringer og utfordringer med S8+:

Et flott velfungerende smykke av en mobil. Med et polert touchwiz er den etter min mening mer oversiktlig i menyene enn iphone.

Menyene på iphone begynner å minne meg om nokia N92, symbian S60, påklattet og lite oversiktlig.

Jeg sitter her med begge nå og grunnen til at jeg foretrekker iphone kommer frem etterhvert.

Med fylkeskommunen som arbeidsgiver styres enkelte funksjoner av it avdelingen og policy regler derfra, bl.a smartlock.

 

Dette gir noen høyere krav til å låse opp telefonen kontra når man kan benytte smartlock. Min mobil låses øyeblikkelig når skjermen blir svart og innlogging blir ofte brukt.

 

For det første, iris scan fungerer utmerket når man holder mobilen i riktig høyde og avstand fra øynene.

Som om ikke det er nok bør også lysforholdene være noenlunde like med da man registrerte iriser. Jeg får mange kommentarer og spørsmål fra kolleger når mobilen låses opp, det ser teit ut, rett og slett, det funker ikke alltid på første forsøk, dessverre.

Denne er vanskelig å få til å fungere tilfredsstillende i bilen ettersom avstand og høyde er kritisk i tillegg til lysforhold døgnet rundt, i mørket kan du bare glemme å benytte iris scan. Briller er et eget kapittel

For det andre, ansiktscan fungerer hekt topp i bilen, helt til lysforholdene endrer seg i fra de som var når man registrerte ansiktet.

Påliteligheten på ansiktscan er som android generelt, ingen garanti for at det fungerer 100%.

For det tredje, fingerscan på baksiden er toppers, helt til man legger clearview dekselet om på baksiden når man setter den i den lovpålagte holderen i bilen, fucked again! Så......da er det pinkode som gjelder da, det fungerer nesten hver gang, for android har sine fakter.

Hvem har ikke håpløst nok klart å ikke få låst opp og må vente 30 sekunder før man prøver på nytt, en halv evighet når man skal ringe og bare må vente.

 

Nei, Samsung bør få til at alle muligheter kan benyttes om hverandre, da har man større sjanse for å unngå slike daglige irritasjonsmomenter. Dette hører ikke hjemme på en mobil i 2017.

 

Men det er en flott mobil, itubeandroid lar meg lagre youtube videoer offline på mobilen på minnekort, kalenderfunksjonen er uslåelig med acalendar, Ordboken med ordforslag er genial, kamerat er supert, batteriet ikke så aller værst heller.

Det at den tåler vann langt bedre enn iphone er også et stort plus. Så fort iphonen havner i vann blir høytalerens evne til å gjengi lyd forringet, vannet trenger gjennom membran og videre inn i mobilen og ender opp som en artig badeleke.

 

Jeg sliter med å finne en god skjermbeskytter, så langt testet 3 stk, både de som klistres i kantene og den som bare dekker den flate delen av skjermen. Uansett blir det luft å støv i mellom skjerm og beskytter. Den tynne som klistres over hele skjermen krøllet seg ved påsetting og måtte tas av igjen. Terningkast på skjermbeskyttere så langt blir 2.

 

 

Trenger jeg å si noe om iphone og opplåsing..........det funker hver gang.

Jeg har lagt inn mine og min samboers fingre, 6 fingre hver, tilsammen 12 fingre kan låse opp min mobil, og det funker hver gang!!

Har klart å gi 25 personer tilgang til min iphone på en gang med sitt eget fingeravtrykk, måtte bare prøve det ut før de ble slettet igjen.

Jeg tror "fingeravtrykket" mitt blir sikrere når jeg kombinerer flere personer på samme registrerte avtrykk.

 

Så, det er min iphone 7 plus 256 Jet black jeg sverger til og alltid går tilbake til, sånn har det blitt. Likte egentlig S7 edge bedre med fingeravtrykkleseren på fremsiden, bra funket den også.

S8+ er jo bare så mye mer elegant, ser bedre ut og er overlegen med sin enorme skjerm. Iphonen virker ordentlig gammeldags sammenliknet når de settes opp mot hverandre.

 

Håper note 8 får fingeravtrykkleser på fremsiden.

 

Dette var mine tanker og erfaringer så langt, kjøpte S8+ 20.april så den er godt testet.

Om du ikkje får til å låse opp tlf fin med pin kode engang så foreslår eg at du retunerer den for da er det noe hakkande gale hos deg.

 

Min mobil er låst opp på sekunder, både med iris og ansikt.

Eg kan ligge i sengen, med laptopen på nattbordet ( kun lyset fra skjermen) og eg låser opp mobilen min med iris. Så SÅÅÅÅÅ følsom er den ikkje.

 

Fingeravtrykkleseren hater eg så den bruker eg ikkje i det hele tatt.

 

Tar meg typisk 3 sek å ta bilen opp av lommen, trykke hjem knappen slik at den hopper forbi låseskjermen til ansikt eller iris er scannet.

 

Funker HVER gang ..

 

EDIT: og hva er dette 30 sek vente greiene ?

Endret av Villfaren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri ikke klart å låse opp mobilen selv.

 

Bruker ikke telefonen i bilen så det aner jeg ikke mye om, men det er mulig å slå av lock screen security når den er koblet til bilen, så det bør jo ikke være et issue for de som ikke er pålagt å holde seg unna smartlock.

 

Fingeravtrykk funker fint for meg, tross merkelig plassering.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At opplåsingen på denne telefonen skulle være et problem er bare tull og tøys. Og fingeravtrykksensoren på baksiden har helt klart sine fordeler. Når jeg er på jobb, bruker jeg deksel ala' lommebok, og da legges den ene fingeren på sensoren slik at telefonene er opplåst når jeg har åpnet dekselet. Fungerer smertefritt hver gang. Ansiktgjennkjenning er også såvog si sømløs på min telefon. Det jeg er positivt overrasket over er iris scanneren, som ennå ikke har klart å svikte meg. Så det geirandreo skriver her skal man nok ta med en klype salt.

Og det at fingerscanneren på iphone er så sømløs, tja det kan iallefall ikke jeg skrive under på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At opplåsingen på denne telefonen skulle være et problem er bare tull og tøys. Og fingeravtrykksensoren på baksiden har helt klart sine fordeler. Når jeg er på jobb, bruker jeg deksel ala' lommebok, og da legges den ene fingeren på sensoren slik at telefonene er opplåst når jeg har åpnet dekselet. Fungerer smertefritt hver gang. Ansiktgjennkjenning er også såvog si sømløs på min telefon. Det jeg er positivt overrasket over er iris scanneren, som ennå ikke har klart å svikte meg. Så det geirandreo skriver her skal man nok ta med en klype salt.

Og det at fingerscanneren på iphone er så sømløs, tja det kan iallefall ikke jeg skrive under på...

Jeg har ikke definert opplåsing som problem, derimot en utfordring når det ikke fungerer 100%

Jeg har prøvd 3 ulike S8+ i håp om at det skulle være enkelt tilfeller, men den gang ei.

Lenke til kommentar

 

At opplåsingen på denne telefonen skulle være et problem er bare tull og tøys. Og fingeravtrykksensoren på baksiden har helt klart sine fordeler. Når jeg er på jobb, bruker jeg deksel ala' lommebok, og da legges den ene fingeren på sensoren slik at telefonene er opplåst når jeg har åpnet dekselet. Fungerer smertefritt hver gang. Ansiktgjennkjenning er også såvog si sømløs på min telefon. Det jeg er positivt overrasket over er iris scanneren, som ennå ikke har klart å svikte meg. Så det geirandreo skriver her skal man nok ta med en klype salt.

Og det at fingerscanneren på iphone er så sømløs, tja det kan iallefall ikke jeg skrive under på...

Jeg har ikke definert opplåsing som problem, derimot en utfordring når det ikke fungerer 100%

Jeg har prøvd 3 ulike S8+ i håp om at det skulle være enkelt tilfeller, men den gang ei.

Dessverre så tror jeg ikke på deg. Vi er flere på jobb som har fått s8/s8+ og vi er ingen som opplever problemer med opplåsingen. Det du sier om ansiktgjennkjenning, stemmer ikke. Den er presis og virker fra sterkt til svak belysning. Noe også samtlige tester har påpekt. Fingersensoren er plasert på baksiden, og det tok meg ca 5 dager før fingeren er i autopilot og finner den uten at jeg trenger å reflektere hvor den er. Og for ikke å glemme smartlock. En genial funksjon som du påstår du ikke kan aktivere... Har firmaet du jobber i egen firmware for samsung??
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Firmaet har nok bare en policy hvor jobbtelefoner må ha en viss sikkerhet, mao smartlock er ikke greit.

Østfold fylkeskommune overstyrer smartlock funksjonen på Samsung. Mønster er også fjernet som alternativ til opplåsing. Man slipper selvsagt dette om man velger å ikke ha e-post konto fra arbeidsgiver på mobilen.

 

Jeg har ikke sagt at opplåsing ikke fungerer. Det fungerer bare ikke like godt og stabilt som på iPhone.

Har man forsøkt å ha s8 i holder i bil og forsøkt å låse den opp 100 ganger opplever man fort at den fusker i 5-10% av forsøkene med iris eller ansikt.

Når mobilen og person i bevegelse blir det naturligvis utfordringer med opplåsing. Har brukt og erfart i tett på 4 uker nå så det er ikke uten grunn jeg uttaler meg på egne erfaringer.

 

Hvordan skulle jeg ellers ha kunne fortalt om egne erfaringer, funnet de opp???

Lenke til kommentar

Jeg antar den siste delen ikke er myntet på meg selv om jeg et sitert ift første del av posten. Dine erfaringer er dine erfaringer.

Jeg har ikke samme erfaring med å låse opp telefonen selv med pin/fingeravtrykk etter å ha hatt telefonen siden 20. April eller så når prerelease ble levert fra Samsung, men som sagt bruker ikke jeg bilholder.

Brukte face recognition en stund, og det funket men ikke like bra som fingeravtrykk for meg.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar den siste delen ikke er myntet på meg selv om jeg et sitert ift første del av posten. Dine erfaringer er dine erfaringer.

Jeg har ikke samme erfaring med å låse opp telefonen selv med pin/fingeravtrykk etter å ha hatt telefonen siden 20. April eller så når prerelease ble levert fra Samsung, men som sagt bruker ikke jeg bilholder.

Brukte face recognition en stund, og det funket men ikke like bra som fingeravtrykk for meg.

Helt riktig, ikke myntet på deg Slai.

Lenke til kommentar

 

Tips. Jeg deaktiverte all animasjon i menyer osv. Mobilen ble superrask :)

hvordan gjør du dette?

Gå på settings og til about phone, deretter software information og trykk gjentatte ganger på build number til det står at du har låst opp developer options.

 

Så i hovedmenyen på Settings går du inn på developer options helt nederst og finner window og transition animation scales og setter disse til off eller 0.5, og i tillegg animator duration scale off eller 0.5.

 

Anbefaler 0.5 selv om det egentlig er irrelevant, da det føles mer smooth generelt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

At opplåsingen på denne telefonen skulle være et problem er bare tull og tøys. Og fingeravtrykksensoren på baksiden har helt klart sine fordeler. Når jeg er på jobb, bruker jeg deksel ala' lommebok, og da legges den ene fingeren på sensoren slik at telefonene er opplåst når jeg har åpnet dekselet. Fungerer smertefritt hver gang. Ansiktgjennkjenning er også såvog si sømløs på min telefon. Det jeg er positivt overrasket over er iris scanneren, som ennå ikke har klart å svikte meg. Så det geirandreo skriver her skal man nok ta med en klype salt.

Og det at fingerscanneren på iphone er så sømløs, tja det kan iallefall ikke jeg skrive under på...

Jeg har ikke definert opplåsing som problem, derimot en utfordring når det ikke fungerer 100%

Jeg har prøvd 3 ulike S8+ i håp om at det skulle være enkelt tilfeller, men den gang ei.

Da gjør du noe elementært feil.

Hadde jo blitt ramaskrik hadde tlf hatt de problemene du illustrerer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...