Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Noe nytt og spennende som gjør det verdt å oppgradere da?

 

Dark mode i seg selv synes jeg forøvrig er verd det alene. Ser bedre ut (etter min mening) og sparer i tillegg batteri. One UI generelt har vært ganske smooth, ikke hatt noe lag. Har forøvrig ikke vært plaget med det tidligere heller. Ellers er det en del endringer i menyene, vet ikke hvor mye vet om One UI. Rent praktisk er det bedre, da flere funksjoner er blitt flyttet lenger ned på skjermen som gjør det lettere å håndtere med én hånd.

Lenke til kommentar

Der kom den OTA hos meg.

Edit - førsteinntrykk:

- Uvant med klokke på venstre side av statuslinje

- Innlogging med fingeravtrykk til DnB appen virker ikke

- Kan ikke lenger skjule navigasonslinje (men ser det er en ny swipenavigasjon som kan gjøre noe av det samme)

Ellers syns jeg foreløpig at systemet virker litt mer responsivt (etter at oppdateringen hadde gjort swg ferdig - de første 10-15 min etter oppstart var alt sirup)

Edit2: Fingeravtrykk i DnB-appen fungerer igjen etter at jeg skettet appdata og satte den opp på nytt

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der kom den OTA hos meg.

Edit - førsteinntrykk:

- Uvant med klokke på venstre side av statuslinje

- Innlogging med fingeravtrykk til DnB appen virker ikke

- Kan ikke lenger skjule navigasonslinje (men ser det er en ny swipenavigasjon som kan gjøre noe av det samme)

Ellers syns jeg foreløpig at systemet virker litt mer responsivt (etter at oppdateringen hadde gjort swg ferdig - de første 10-15 min etter oppstart var alt sirup)

Edit2: Fingeravtrykk i DnB-appen fungerer igjen etter at jeg skettet appdata og satte den opp på nytt

Takk for at du sa ifra, lastes ned nå ?
Lenke til kommentar

Dette er en innstilling du må aktivere igjen. Tror det ligger under Always on display.

Nei, der kan man bare velge å vise når man trykker på skjermen.... som virker veldig dårlig. Må trykke flere ganger og vente litt.

 

Har ellers sett at det er apper jeg ble logget ut av ved oppdateringen. Et tips er å i tide sjekke apper med billetter sog slikt om man fortsatt er innlogget.

 

Og er det noen som har funnet en enkel måte å stoppe apper på etter at knappen nede i venstre hjørne sluttet å vise appene i faner som man stoppet ved å klikke oppe i høyre hjørne?

 

For å stoppe en app må jeg nå gå til innstillinger->Apper->Finne appen->klikke på "tvungen stopp".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Og er det noen som har funnet en enkel måte å stoppe apper på etter at knappen nede i venstre hjørne sluttet å vise appene i faner som man stoppet ved å klikke oppe i høyre hjørne?

 

For å stoppe en app må jeg nå gå til innstillinger->Apper->Finne appen->klikke på "tvungen stopp".

Du kan vel fortsatt sveipe apper ut av lista for å stoppe dem. Det fungerer i alle fall for Pokémon Go.
Lenke til kommentar

1. Sveip opp for å lukke, sveip ned for å åpne i fullskjerm.

2. Trykk en gang på skjermen for å slå på Always on Display eller velg å ha den funksjonen alltid på slik som på forrige Android versjon.

3. "før kunne jeg bare vippe på en låst telefon for å se klokken. Det virker ikke lenger." Gå til Innstillinger > Avanserte funksjoner > Bevegelser og gester > Løft for å aktivere, pass på at denne er slått på.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

1. Sveip opp for å lukke, sveip ned for å åpne i fullskjerm.

Takk, det gjorde livet enklere.

 

2. Trykk en gang på skjermen for å slå på Always on Display eller velg å ha den funksjonen alltid på slik som på forrige Android versjon.

Ser at det er 2 sekunders forsinkelse. Veldig irriterende.

 

3. "før kunne jeg bare vippe på en låst telefon for å se klokken. Det virker ikke lenger." Gå til Innstillinger > Avanserte funksjoner > Bevegelser og gester > Løft for å aktivere, pass på at denne er slått på.

Takk, men den er mye mindre responsiv enn før og går nå til opplåsningssiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...