Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Så om man er ombord på en ferje og man er koblet på ferjen sin WiFi og har WiFi tale så koster det ingenting å ringe? Men om man derimot ikke har WiFi tale så betaler man blodpris?

Gjelder kun hvis man får lurt mobiloperatøren til å tro at din telefon befinner seg i Norge (sannsynligvis både posisjoneringsdata og IP range), da hverken Telenor eller Telia tillater bruk av "WiFi tale" i utlandet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om hvilken VPN tjeneste som kan benyttes til å lure mobilen til at den tror den er i norge?

Har prøvd nordvpn uten at det fungerte

 

Jeg benyttet NordVPN i hele sommer i Kina og Hongkong, da trodde både telefonen og Surfacen at de var i Norge. Jeg så nemlig nett NRK TV + Sumo under football VM og det fungerte som en drøm. Alt innhold var tilgjengelig som om jeg skulle ha vært hjemme i Norge.

misterolf

 

PS.  Jeg har skrudd av location på alle apps som ikke "trenger" det f.ex NRK  

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar

Jeg benyttet NordVPN i hele sommer i Kina og Hongkong, da trodde både telefonen og Surfacen at de var i Norge. Jeg så nemlig nett NRK TV + Sumo under football VM og det fungerte som en drøm. Alt innhold var tilgjengelig som om jeg skulle ha vært hjemme i Norge.

misterolf

 

PS. Jeg har skrudd av location på alle apps som ikke "trenger" det f.ex NRK

Jeg får også tilgang til NRK TV, og mobilen tror den er i Norge med hensyn til posisjonsdata, den viser at jeg er rett utføre Tromsø om jeg sjekker i google maps. Men får likevel ikke Wi-Fi tale til å fungere. Fekk du det til å fungere i Kina?

Lenke til kommentar

Jeg får også tilgang til NRK TV, og mobilen tror den er i Norge med hensyn til posisjonsdata, den viser at jeg er rett utføre Tromsø om jeg sjekker i google maps. Men får likevel ikke Wi-Fi tale til å fungere. Fekk du det til å fungere i Kina?

 

Jeg forsøkte ikke Wi-Fi tale - ringer alltid via Skype fra Asia uavhengig av om "motparten" har Skype eller ikke. Koster nesten ingenting med Skype to Phone - får dessuten masse credits pga Office 365. 

misterolf 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan minne om at skjermbytte går helt fint gjennom innboforsikringen. Nok med at noen i husstanden har det.

 

Jeg syns forresten min S8 er alt for treig. Spesielt snap og messenger. Tar latterlig lang tid å å opne snap, og messenger er til tider ganske treig. 

Fingerleseren er ofte upraktisk treig.

 

Jeg fikk nytt batteri i sommer. Har tatt en cleancach. Tips?

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Hei.
Har et problem med lading av S8 plus.
Den fast charger ikke. Kan ikke huske om det noen gang har gjort det siden jeg lader om natten, men det er så lenge jeg kan huske ikke kommet opp at den skal være ferdigladet på så kort tid som fast charging skal gjøre.

Har alltid hatt aktivert hurtiglading i instillinger, men den fast charger ikke gjennom original lader.
Kjøpte også en powerbank med fast charging, der ladet den ikke i det hele tatt gjennom USB-C porten, må koble til gjennom vanlig USB port på powerbanken, og da lader den tregt.
Prøvde flere andre powerbanks i butikken, samme problem. Vi prøvde en annen Samsung S8 plus i butikken, der var det ingen problem med samtlige powerbanks vi prøvde med, prøvde også med S9 og Huawei, ingen problemer.

Prøvde å skru av telefonen for vi tenkte at softwaren kanskje bugga det til, men fortsatt ingen lading gjennom USB-C porten i powerbanksene.

Har systemgjennopprettet tidligere uten at det hjalp.
Noen som har opplevd dette eller har tips til hva som er galt?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Kan minne om at skjermbytte går helt fint gjennom innboforsikringen. Nok med at noen i husstanden har det.

 

Jeg syns forresten min S8 er alt for treig. Spesielt snap og messenger. Tar latterlig lang tid å å opne snap, og messenger er til tider ganske treig.

Fingerleseren er ofte upraktisk treig.

 

Jeg fikk nytt batteri i sommer. Har tatt en cleancach. Tips?

Høres ut som eldre (1 år og opp) Samsung telefoner i et nøtteskall. Kjøper OnePlus eller Google Pixel for å unngå dette over tid.

Lenke til kommentar

Kan minne om at skjermbytte går helt fint gjennom innboforsikringen. Nok med at noen i husstanden har det.

 

Jeg syns forresten min S8 er alt for treig. Spesielt snap og messenger. Tar latterlig lang tid å å opne snap, og messenger er til tider ganske treig. 

Fingerleseren er ofte upraktisk treig.

 

Jeg fikk nytt batteri i sommer. Har tatt en cleancach. Tips?

Det beste er nok å ta en factory reset, men nå er både Snapchat og Messenger apper som er helt søppel på android.

Lenke til kommentar

Har Snapchat noen sinne vært bra på Android? De gangene, med års mellomrom jeg har hatt en Android telefon har i hvert fall Snapchat vært ganske så elendig, selv sammenlignet med eldre iOS enheter. Men utviklerene har vel aldri lagt skjul på hvilken platform de foretrekker heller sånn sett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har Snapchat noen sinne vært bra på Android? De gangene, med års mellomrom jeg har hatt en Android telefon har i hvert fall Snapchat vært ganske så elendig, selv sammenlignet med eldre iOS enheter. Men utviklerene har vel aldri lagt skjul på hvilken platform de foretrekker heller sånn sett.

Nope, det har alltid vært trash, nå er ikke appen bra på iOS heller imo, men android versjonen kunne man nesten vært foruten.

 

Messenger er jo også ganske dårlig kodet på alle plattformer.

Lenke til kommentar

Hei.

Har et problem med lading av S8 plus.

Den fast charger ikke. Kan ikke huske om det noen gang har gjort det siden jeg lader om natten, men det er så lenge jeg kan huske ikke kommet opp at den skal være ferdigladet på så kort tid som fast charging skal gjøre.

 

Har alltid hatt aktivert hurtiglading i instillinger, men den fast charger ikke gjennom original lader.

Kjøpte også en powerbank med fast charging, der ladet den ikke i det hele tatt gjennom USB-C porten, må koble til gjennom vanlig USB port på powerbanken, og da lader den tregt.

Prøvde flere andre powerbanks i butikken, samme problem. Vi prøvde en annen Samsung S8 plus i butikken, der var det ingen problem med samtlige powerbanks vi prøvde med, prøvde også med S9 og Huawei, ingen problemer.

 

Prøvde å skru av telefonen for vi tenkte at softwaren kanskje bugga det til, men fortsatt ingen lading gjennom USB-C porten i powerbanksene.

 

Har systemgjennopprettet tidligere uten at det hjalp.

Noen som har opplevd dette eller har tips til hva som er galt?

Du kan rense usb-kontakten på telefonen. Tipper det er der problemet ligger.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Særlig, akkurat som om det ikke finnes hardware, software og brukerfeil på alle de nevnte telefonene. :wallbash:

Jeg har hatt kun en mobil som har fungert like raskt hele tiden jeg hadde den. Det var en Google Nexus 5. Litt labert kamera, men fantastisk mobil ellers. Synd jeg mistet den.

 

Og så hadde jeg en LG G4, den var faktisk rask, men den hadde andre problemer.

Jeg har hatt S2, S3,S4 og nå S8. Alle mobilen utenom S2 ble ekkelt treg etter hvert. Spesielt S3. Den var helt horrible etter 1år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...