Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt kun en mobil som har fungert like raskt hele tiden jeg hadde den. Det var en Google Nexus 5. Litt labert kamera, men fantastisk mobil ellers. Synd jeg mistet den.

 

Og så hadde jeg en LG G4, den var faktisk rask, men den hadde andre problemer.

Jeg har hatt S2, S3,S4 og nå S8. Alle mobilen utenom S2 ble ekkelt treg etter hvert. Spesielt S3. Den var helt horrible etter 1år.

Kan tenke meg at alle de nevnte telefonen hadde noe ulike oppsett med tanke på tidsrammen dette gjelder, så litt rart at du fortsatt opplevde tregheter med bruken. For min del har jeg ikke slitt med tregheter i telefoner siden S7 og toppmodellene fra dette "kullet", S9 har ikke hakket en eneste gang hos meg. Til de trege telefonene jeg har vært borti hører for øvrig en Nexus 5X.

 

Er det ikke NAND hastighet, håndtering av den over tid og ledig plass som er hovedansvarlig hw komponent for hardwaremessige tregheter og OS samt installerte apper / tjenester på programvaresiden?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Har vært standard hos meg at Samsung har blitt tregere. Tar lengre tid å opne apps, fingerprint, cam osv. Multitasking/hopping mellom apps kan gjøre at mobil bare henger seg opp og går til hjemskjerm. 

 

Er det noen måte å måle ytelse på mobilen? Hadde vært kjekt å kunne se en test på multitasking.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg et deksel fra clas ohlson og en skjermbeskytter fra teknik magasinet, disse to går ikke sammen da dekselet dytter av skjermbeskytteren. Synes også at jeg må trykke for hardt før touchen reagerer (spesielt på kanten av skjermen). Noen som har forslag til deksel/skjermbeskytter?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et deksel fra clas ohlson og en skjermbeskytter fra teknik magasinet, disse to går ikke sammen da dekselet dytter av skjermbeskytteren. Synes også at jeg må trykke for hardt før touchen reagerer (spesielt på kanten av skjermen). Noen som har forslag til deksel/skjermbeskytter?

Jeg har hatt akkurat samme utfordring. Jeg vil ha deksel (bak, ikke begge sider som må åpnes hver gang), men det gjorde at skjermbeskytteren løftet seg bittelitt og gjorde skjermen mindre responsiv. Skjermbeskytteren gikk av. Jeg har forsøkt å søke etter god kombinasjon men uten å finne noen som egentlig har fått det til. Og nå har skjermen min fått en liten ripe faktisk (ser det bare når den er av da...). :-( Jeg har ikke noen tro på at det er mulig å få det til egentlig med de buede kantene. Om noen har kontaktinfo til noen i Samsung som kan være lydhøre for tips til utforming av S10 så si gjerne fra. :-) Jeg håper i hvert fall de kan lage en flat versjon igjen. Og med fingeravtrykksleser i front. Utrolig frustrerende å lete etter den bak når man kommer fra en S7.

Lenke til kommentar

Den eneste jeg vet om som passer med de fleste deksel og som faktisk fått mye bra omtale, er Samsung sin egen beskyttelse. Det er dessverre ikke tempered glas,men til gjengjeld billig :).

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s9-skjermbeskytter-et-fg960ctegww-228793p.html?gclid=Cj0KCQjw9NbdBRCwARIsAPLsnFYR89B9cMQlTiOaiIi6-gLd-ebRLXghOUDwAeSUdvWPlQeZQeHQEOwaAqFsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F

Lenke til kommentar

Den eneste jeg vet om som passer med de fleste deksel og som faktisk fått mye bra omtale, er Samsung sin egen beskyttelse. Det er dessverre ikke tempered glas,men til gjengjeld billig :).

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s9-skjermbeskytter-et-fg960ctegww-228793p.html?gclid=Cj0KCQjw9NbdBRCwARIsAPLsnFYR89B9cMQlTiOaiIi6-gLd-ebRLXghOUDwAeSUdvWPlQeZQeHQEOwaAqFsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F

Takk for tips, får prøve meg på den og se hvordan det blir.

 

Jeg har hatt akkurat samme utfordring. Jeg vil ha deksel (bak, ikke begge sider som må åpnes hver gang), men det gjorde at skjermbeskytteren løftet seg bittelitt og gjorde skjermen mindre responsiv. Skjermbeskytteren gikk av. Jeg har forsøkt å søke etter god kombinasjon men uten å finne noen som egentlig har fått det til. Og nå har skjermen min fått en liten ripe faktisk (ser det bare når den er av da...). :-( Jeg har ikke noen tro på at det er mulig å få det til egentlig med de buede kantene. Om noen har kontaktinfo til noen i Samsung som kan være lydhøre for tips til utforming av S10 så si gjerne fra. :-) Jeg håper i hvert fall de kan lage en flat versjon igjen. Og med fingeravtrykksleser i front. Utrolig frustrerende å lete etter den bak når man kommer fra en S7.

Så et deksel der det fulgte med en skjermbeskytter, men det sto at den ikke dekket hele skjermen så vet ikke helt hvordan det blir.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Henger meg på klagekoret ang. Snapchat. Messenger er merkbart kjappere nå etter den nyeste oppdateringen!

 

En annen ting jeg er meget fornøyd med etter snart 1,5år er batteriet! Her om kvelden måtte jeg legge meg med 18% batteri, noe jeg vanligvis pleier å unngå. Morgenen etter var det fortsatt igjen 15%. Føler heller ikke at brukstiden er forverret noe særlig.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg er meget fornøyd med etter snart 1,5år er batteriet! Her om kvelden måtte jeg legge meg med 18% batteri, noe jeg vanligvis pleier å unngå. Morgenen etter var det fortsatt igjen 15%. Føler heller ikke at brukstiden er forverret noe særlig.

 

Helt enig med deg i batteritiden. Jeg klarer fortsatt å få +43 timers batteritid.

Men; nå har jeg fått meg ny. Noen som har noen ide hva en kan få for en pent brukt S8+ med en del ekstra stasj ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Sist telefonen ble oppdatert så jeg at det er ganske tydelig inmbrenning på skjermen (Så det tydelig på det blå bildet som vises under oopdateringen). En ganske tydelig stripe tvers over skjermen oppe og nede + en tekst. Er det noe botemiddel mot dette? Can't be unseen under vanlig bruk heller nå som jeg først har lagt merke til det.

Lenke til kommentar

Sist telefonen ble oppdatert så jeg at det er ganske tydelig inmbrenning på skjermen (Så det tydelig på det blå bildet som vises under oopdateringen). En ganske tydelig stripe tvers over skjermen oppe og nede + en tekst. Er det noe botemiddel mot dette? Can't be unseen under vanlig bruk heller nå som jeg først har lagt merke til det.

Du googlet dette også? Last ned amoled screen burn fixer ? Prøvd det?

Lenke til kommentar

Du googlet dette også? Last ned amoled screen burn fixer ? Prøvd det?

Hørt om alminnelig folkeskikk? Kanskje du burde prøve det. Det er ingenting i veien med mine Googleskills, men det er fortsatt godt innafor å spørre om slike ting. Den versjonen av burn in fixer jeg fant på Play virket for øvrig alt annet enn tillitvekkende, så hvid det er eneste alternativet skal jeg alltid å klare å leve med problemet til telefonen skal byttes ut om et halvt års tid.

For øvrig skuffende å se såpass med inmbrenning. Jeg bruker generelt lav lysstyrke på skjermen, men det hjelper tydeligvis ikke mot inmbrenning av statisk innhold som adresse/navigasonslinje osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har skjedd noe rart med batteriet mitt i det siste, når mobilen går under 15% strøm så går den tom bare på få minutter. Har også opplevd at den skrur seg av på 25%. Er det batteriet det er noe galt med, eller kan det fikses med en factory reset?

Min S7 var sånn den siste tiden før den tok harakiri.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...