Gå til innhold

Nintendo Mini Classic skal ikke selges mer i Norden


Anbefalte innlegg

Du vet like godt som meg at alle de som hevder at Nintendo skaper en kunstig mangel for å få omtale og bygge opp hype (og det begynner å bli en god del) ikke har noe dokumentasjon. Hva tror du, at Nintendo skal gå ut å si det selv?

 

Poenget er likefullt; når andre leverandører klarer å levere lignende produkter uten problemer; hvorfor skal ikke Nintendo klare det? Har de så fryktelig dårlige avtaler med fabrikker o.l?

 

Og når det kommer til hvorfor tomme hyller skal selge så må du lese innleggene mine igjen; tomme hyller skaper omtale. Omtale skaper salg.

 

Edit: Uansett hvordan du vrir og vender på det sitter man igjen med tre alternativer for å forklare de gjentatte hendelsene;

1. Nintendo har dårlige avtaler med fabrikker,

2. Nintendo bommer på etterspørsel

3. Nintendo nyter godt av medieomtalen manglene får

 

Hvilket du går for får være opp til deg, alle tre er like latterlige.

 

Som analytikeren Lewis Ward sier;

 

 

"It’s part of managing the books as carefully as possible in a challenging competitive environment. But I don’t think they mind being sold out at retail every now and then since it does create ‘free’ media buzz." 
Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo er vel ganske avhengige av at Switch gjør det bra nå, så hvis grunnen er å rette fokuset mot Switch så er det vel helt fullstendig forståelig at de stenger kranene, så lenge de åpner dem igjen selvfølgelig.

 

Førsteprioritet til Nintendo, Sony og Microsoft er å tjene penger. Den som trodde noe annet har misforstått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er rart med det er at det kun er i Norden. Er det noe NoE holder på med?

 

Det er jo en selvfølge at de skal dytte alt med Switchen nå, som dems store nye satsing. Tenker de ikke visste at NES mini skulle selge som den gjorde.

 

Og det kan faktisk hende de har mindre avtaler med fabrikker grunnet de ikke tenkte på at den skulle bli så pop (som med Wii).

 

Det med amiiboer kan jeg være enig med derimot.

 

En siste ting: har garantert skjedd mange interne forandringer etter Kimishima tok over etter Iwata... Og kanskje har det (indirekte?) Fått en innflytelse her.

 

Vi kan spekulere til vi faller sammen. Tror jeg venter på noen ord fra Bergsala.

Lenke til kommentar

Det blir meningsløst å snakke om at "de andre får det til", når det ikke finnes direkte sammenlignbare produkter som produseres i like stort volum (så vidt jeg vet). Jeg tror ikke dette handler om at de bevisst holder tilbake på noen måte for å skape blest om produktet, men rett og slett at de ikke har tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering. Når de da får begrenset kvantum, er det naturlig at hovedmarkedene prioriteres først.

Lenke til kommentar

Det blir meningsløst å snakke om at "de andre får det til", når det ikke finnes direkte sammenlignbare produkter som produseres i like stort volum (så vidt jeg vet). Jeg tror ikke dette handler om at de bevisst holder tilbake på noen måte for å skape blest om produktet, men rett og slett at de ikke har tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering. Når de da får begrenset kvantum, er det naturlig at hovedmarkedene prioriteres først.

 

Hva mener du er et "direkte sammenliknbart produkt"? Du kan jo selvfølgelig snevre det meningsløst mye inn, så det det til slutt ikke er noen konkurrenter, men hva skiller dette vesentlig fra feks en telefon?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det blir meningsløst å snakke om at "de andre får det til", når det ikke finnes direkte sammenlignbare produkter som produseres i like stort volum (så vidt jeg vet). Jeg tror ikke dette handler om at de bevisst holder tilbake på noen måte for å skape blest om produktet, men rett og slett at de ikke har tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering. Når de da får begrenset kvantum, er det naturlig at hovedmarkedene prioriteres først.

 

Hadde de ikke tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering da de lanserte Wii? Eller da de lanserte amiiboer? Eller kanskje da de lanserte 3DS?

 

Er ikke Skylanders-figurene direkte sammenlignbare med amiiboer? Vel, kanskje ikke helt, fordi activision faktisk klarte å produsere ti ganger så mange. Er ikke en hjemmekonsoll direkte sammenlignbar med en annen konsoll? Og en Mini NES er sammenlignbar med en Raspberry Pi, blant annet.

Lenke til kommentar

Det blir meningsløst å snakke om at "de andre får det til", når det ikke finnes direkte sammenlignbare produkter som produseres i like stort volum (så vidt jeg vet). Jeg tror ikke dette handler om at de bevisst holder tilbake på noen måte for å skape blest om produktet, men rett og slett at de ikke har tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering. Når de da får begrenset kvantum, er det naturlig at hovedmarkedene prioriteres først.

Bortsett fra plastikkkabinettet så er resten hyllevare. Det er ikke et unikt produkt og enkelt å produsere. I beste fall så er mangelen på enheter grunnet inkompetanse, i verste fall så er det et resultat av en PR strategi for å skape overskrifter og blest om produktet og Nintendo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir meningsløst å snakke om at "de andre får det til", når det ikke finnes direkte sammenlignbare produkter som produseres i like stort volum (så vidt jeg vet). Jeg tror ikke dette handler om at de bevisst holder tilbake på noen måte for å skape blest om produktet, men rett og slett at de ikke har tilgjengelig produksjonskapasitet på grunn av forestående Switch-lansering. Når de da får begrenset kvantum, er det naturlig at hovedmarkedene prioriteres først.

Bortsett fra plastikkkabinettet så er resten hyllevare. Det er ikke et unikt produkt og enkelt å produsere. I beste fall så er mangelen på enheter grunnet inkompetanse, i verste fall så er det et resultat av en PR strategi for å skape overskrifter og blest om produktet og Nintendo.

 

 

Korrekt. Som jeg skrev ovenfor;

Uansett hvordan du vrir og vender på det sitter man igjen med tre alternativer for å forklare de gjentatte hendelsene;

1. Nintendo har dårlige avtaler med fabrikker

2. Nintendo bommer på etterspørsel

3. Nintendo nyter godt av medieomtalen manglene får

 

Alle tre er skremmende og tyder på inkompetanse.

Lenke til kommentar

Det rare blir bare rarere.

 

Noen små snakke med Bergsala igjen.

 

 

 

The reports arose from a Neo-Gaf post, citing Nordic distributor Bergsala, claiming that Nintendo had ended production and would send out final shipments of the console in the spring. This would result in some outstanding orders being unfulfilled. According to Nintendo, this is not true.

 

"Production for the Nintendo Classic Mini: NES continues, and NOE [Nintendo of Europe] will continue to ship units to retail on a regular basis," said a Nintendo UK representative.

Lenke til kommentar

 

Det rare blir bare rarere.

 

Noen små snakke med Bergsala igjen.

 

 

 

The reports arose from a Neo-Gaf post, citing Nordic distributor Bergsala, claiming that Nintendo had ended production and would send out final shipments of the console in the spring. This would result in some outstanding orders being unfulfilled. According to Nintendo, this is not true.

 

"Production for the Nintendo Classic Mini: NES continues, and NOE [Nintendo of Europe] will continue to ship units to retail on a regular basis," said a Nintendo UK representative.

 

 

Jepp, var litt rart at de bare skulle stoppe produksjonen i Norden.

Lenke til kommentar

 

Var nettopp innom Gamestop, de hadde innkommende bestillinger fortløpende. Han hadde også hørt om at de skulle slutte, men det var bare rykte/feil informasjon. Muligens et lite stopp når Switch kommer, eneste.

Okey, ser noen andre også har fått det med seg...

 

 

Haha, lider du av schizofreni? :dribble:  Siden du driver å siterer deg selv og kaller deg selv for andre?

Lenke til kommentar

 

 

Var nettopp innom Gamestop, de hadde innkommende bestillinger fortløpende. Han hadde også hørt om at de skulle slutte, men det var bare rykte/feil informasjon. Muligens et lite stopp når Switch kommer, eneste.

Okey, ser noen andre også har fått det med seg...

 

 

Haha, lider du av schizofreni? :dribble:  Siden du driver å siterer deg selv og kaller deg selv for andre?

 

Haha, nei tenkte mer på fyren/dama du siterte... Så ut som at han/hun var inne på det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...