Gå til innhold

Hvilket parti har du tilhørighet til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen. Er imot partipolitikk, demokratisk sentralisme og det faktum at min stemme i Oslo teller kun halvparten av en stemme i Finnmark. Da er man en annenrgangsborger. Selv en neger i sørstatene i 1787 var verdt tre femdeler.

Norge har altså et valgmannssystem som er mye verre enn USAs. Og i likhet med dem er systemet vårt fullt av korrupte karrierepolitikere.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg brukte å tenke i en mer liberalistisk stil, men nå stemmer jeg på det partiet som arbeider for å holde dette landet hvit.

Det som kjemper mot global oppvarming mener du?

 

hmm? jeg er ensak-stemmer. hvis  det er rødt eller pensjonistpartiet som fremmer min sak bryr jeg meg fint lite om nå mer. Global oppvarming betyr nada for meg hvis min folkegruppe går mot utslettelse.

 

Om ikke lenge kommer alle de 200+ millionene som bor i midt-østen til å vandre inn i Europa på grunn av den globale oppvarmingen som gjør det så og så umulig å bo i den delen av verden.

 

Er du i mot innvandring fra den delen av verden, så burde bekjemping av global oppvarming være helt på toppen av prioritetslisten din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvilket parti står nærmest din egen tankegang? Og hvorfor?

 

Selv synes jeg Sosialistisk Venstreparti står nærmest min egen tankegang, men er ikke 100 % enig i alle de politiske sakene deres. 

Intet, de er alle imot frihet.

 

Mao, de vil alle at vi skal følge deres vilje istedenfor vår egen.

 

 

Ikke bland han Mao bort i norsk partipolitikk igjen a ;)

 

Utover det så vil jeg si at når moderate sentrumspartier gjør det bra er det gjerne ett godt tegn og tyder på ett harmonisk samfunn uten store økonomiske problemer eller konflikter.

 

Selv vil jeg si at det perfekte politiske krysningspunkt ligger og vaker ett sted mellom SV og Venstre, er hodet skrudd rett på så ligger man gjerne imellom der ett sted ;)

Lenke til kommentar

Ingen. Er imot partipolitikk, demokratisk sentralisme og det faktum at min stemme i Oslo teller kun halvparten av en stemme i Finnmark. Da er man en annenrgangsborger. Selv en neger i sørstatene i 1787 var verdt tre femdeler.

 

Norge har altså et valgmannssystem som er mye verre enn USAs. Og i likhet med dem er systemet vårt fullt av korrupte karrierepolitikere.

 

Det er en kjempegod grunn til at vi har utjevningsmandater, look it up. Stikkord må bli demokrati og rettferdighet.

 

"Det politiske valgsystemet ved stortingsvalg har flere ganger ført til en skjev fordeling mellom partiene. Dette skyldes at valgoppgjøret skjer fylkesvis, slik at hvis 4–5 mandater fra et valgdistrikt (fylke) skal fordeles på 7–8 partier, kan det ikke bli en mandatfordeling som fullt ut representerer de stemmeberettigetes stemmer. Flere partier kan derfor ikke bli representert. For å rette på dette ble det i 1989 innført en ordning med åtte utjevningsmandater.[1]"

Lenke til kommentar

Hvilket parti står nærmest din egen tankegang? Og hvorfor?

 

Selv synes jeg Sosialistisk Venstreparti står nærmest min egen tankegang, men er ikke 100 % enig i alle de politiske sakene deres. 

 

Kjenner du til hele partiprogrammet til SV? Kjenner du til hele partiprogrammet til de andre partiene, slik at du har sammenlikningsgrunnlag?

 

Selvsagt er det ingen som er enige med partiene de stemmer på. Det varierer fra person til person, men jeg er rimelig sikker på du er langt mindre enn 100% enig med SV. Sikkert mindre enn 75% også. Så hvis du sa stemmer, stemmer du på masse politikk du er uenig i også.

 

På den andre siden har alle partiene masse felles politikk, slik at uansett hva slags parti du velger får du mye av den samme politikken.

 

Derfor stemmer jeg på hvem som helst som er imot partityranniet, eller rett og slett blankt for å protestere mot systemet. Norgespartiet virker å være greit.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilket parti står nærmest din egen tankegang? Og hvorfor?

Liberalistene, fordi dette partiet bygger på en filosofi som ligger nærmest "A Philosophy of Reason, Liberty and Maximization of Self-happiness" (selv om jeg ser at det er et visst forbedringspotensiale i deres politikk).

 

 

Egoistpartiet med andre ord. Et parti som vil sikre at de fleste borgere har det fælt og blir født inn i et fælt land. Sannsynligheten er høy for at du hadde fått lide om liberalistene hadde styrt landet.

Lenke til kommentar

Ingen. Er imot partipolitikk, demokratisk sentralisme og det faktum at min stemme i Oslo teller kun halvparten av en stemme i Finnmark. Da er man en annenrgangsborger. Selv en neger i sørstatene i 1787 var verdt tre femdeler.

 

Norge har altså et valgmannssystem som er mye verre enn USAs. Og i likhet med dem er systemet vårt fullt av korrupte karrierepolitikere.

 

Stemmer. Det hele er dypt korrupt og antidemokratisk. Ikke bare er de karrierepolitikere, men de er indoktrinert gjennom partisystemet

 

Oslo er annenrangsborgere heldigvis. Oslo har alikevel altfor stor plass i Norsk politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville holdt meg til Rød og SV om ikke de drev å fjaset så mye om klimaavgifter, miljø og global oppvarming.. Stemte på SP ved siste valg..

 

Begrunnelse:

Jeg liker at ting er statlig, ønsker ikke at noe skal tjene penger på tjenester som er mer eller mindre obligatorisk for folk flest. Skole, Helsetjeneste, Internett, Strøm, Vann, Kloakk etc.. Alt dette burde vært en fast årlig avgift, så det ikke skaper hodebry for de som har litt mindre penger å rutte med.. Ingen bør tjene penger på ting vi er mer eller mindre pliktig til å ha..

 

Men da er du mot konkurranse? Hva om en privat tilbyder kan gi noe som er bedre og billigere enn det statlige eller kommunale, er ikke det ok at folk får velge det da? Venezuela er jo et prakteksempel på hva som skjer når man lar ideologi gå først og nasjonaliserer alt som er.

 

Det er jo ikke konkurranse på nødvendige produkter og tjenester.. Så selger vi jo bare til utlandet..

 

Strøm var statlig.. Det var for noen 10år tilbake i tid en fast strømpris her i landet, statlig og lik over hele landet... Ble det tatt formye penger, gikk det inn i statsbudsjettet om de tjente noe..

 

Nå er går de private-eide strømselskapene flere hundre millioner i overskudd hvert år, de har aldri tjent mer penger nå enn før.. Hvor går overskudded? Ja, til private aksjonærer, ikke til utbygging av bedre infrastruktur og bedre fordeler for oss kundene.. Og hver gang det er noe galt, sier de, at ja, strømkundene må ta regningen for Regjeringens politikk når de gjør noe som ikke er lønnsomt for de.. 

 

Jeg er derimot for konkuranse.. Men tjenester som vi har få tilbydere av og er mer eller mindre monopol på og er pliktig for en innbyger å eie mener jeg bør ha en kontroll over å sikre at innbygere i landet har en tjeneste som ikke koster mer en den faktisk kostprisen det er å gi..

 

 

Er det rettferdig, at noe bygget av landets borgere, på felles regning, for landets borgere, faller i hendene på og blir utnyttet av en liten gruppe mennesker?

Lenke til kommentar

Ingen norske partier er i dag slik at jeg kunne meldt meg inn. Dette valget blir jeg antagelig å stemme på det partiet som mest trolig vil jobbe for å få oss ut av EØS.

 

jaha, hva er fordelen med å isolere oss samtidig som vi driver krig på vegne av USA og får deres offer som innvandrere til Norge? Hva er fordelen med å melde oss ut av en harmoniserings og frihandelsavtale med de vi gjør store deler av vår handel med?

 

Høres rimelig tåpelig ut spør du meg. Like tåpelig som nei-til-EU propaganda løgnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...