Gå til innhold

Hvilket parti har du tilhørighet til?


Anbefalte innlegg

 

Hvor hører den virkelige ekspertisen hjemme politisk? Vanligvis?

 

Tenker på professorer, filosforer, forskere på høyt nivå og sånne folk.

Kunne tenkt å visst det, for de tror jeg har best forståelse for hvem man bør stemme på.

 

Hørte på Grete Brochmann i D 18 i dag som diskutere med bl.a Frp. Veldig klok dame som

ikke gikk av veien for å sette Frperen på plass hvis det var feil.

Frp, som jo tror Brochmann jobber for dem, så enkelt er det vel nok ikke.

 

Tviler på mange slike folk stemmer Frp. Høyre kanskje.

 

 

Intelligentsiaen befinner seg nesten utelukkende på venstresiden, og det i seg selv gjør at man skal tenke seg om endel ganger om man har en dragning mot høyre-sidens forenklede løsninger uten å selv sitte med utdypende kunnskap om temaet. Det blir litt som å høre på presten kontra vitenskapsmannen ;)

 

 

Vet at hvertfall Erik Tanberg er høyremann, og mener det har vært andre også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjønner jeg ikke, tror dere ikke på klimaforskningen og viktigheten av tiltak for å sikre en bærekraftig framtid for den ene planeten vi har?

 

Jeg for min del syntes dette er en av de viktigste grunner til å stemme SV, nemlig fordi de nettopp tar akkurat dette på ramme alvor og lar seg ikke forlede vekk på grunnlag av økonomi slik så godt som alle andre populistiske partier m.fl. gjør.

 

Viktig å ha hjerte både for folk og planet, da er veldig mye gjort :)

Joda, det er vel vanskelig å bestride at grafene går i en varmere retning.

Det er vel også sansynlig at "menneskelige" utslipp bidrar. Aner ikke hvor mye.

Norge har en lav befolkning, og har en stor andel grønn energi.

 

Synes det er helt riktig å fokusere på å ta bedrifter som snusker med utslipp av kjemikalier, søppel som hoper seg opp, resirkulering, oppfordre til mindre "bruk og kast", strengere krav til produkter og miljøgifter. Også fine incentivordninger med enova.Og elbiler har definitvt noe å bidra med, spesielt i byer. Bærekraftig utnyttelse av skogen(det er vi ganske flinke til her har jeg inntrykk av). Regnskogfondet er viktig sånn sett.

 

Men - jeg skulle gjerne kunne kjøre til hytta og til skogen for skogsturer med 2 hunder og familie, uten å måtte betale sjelen min i avgifter, og få et "klimaversting-stempel" i panna. Synes SV osv blir for ekstreme.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg er en typisk svingvelger. I utgangspunktet har jeg vekslet mellom Arbeiderpartiet og Høyre hver periode. 

Neste gang og trolig fra nå av blir det MDG.

 

Jeg ser som regel noen positive saker hos alle partier, er litt enig i enkeltsaker innenfor hvert parti, men når man stemme på et parti så stemmer man jo på en pakke og da må man jo velge seg en fanesak eller en gruppe saker som klinger best innenfor et parti.

 

For meg er det nå MDG da det kan trekke både AP og Høyre i en litt mer miljøvennlig retning.

Frp er det partiet jeg tror jeg er lengst unna. Vil aldri stemme Høyre så lenge de kan havne i regjering med Frp. 

Endret av Hobbygitar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...