Gå til innhold

Ting å gjøre når FM-radioen er slukket


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Er radioen død? Not to worry! I bilen kan den nevenyttige finne alternativ underholdning.

 

Syng!

Hvis du synger selv vil du aldri mangle underholdning. Null ventetid på dine favorittsanger, og du kan bytte sang så ofte du vil.

 

Intervju deg selv.

Løs verdensproblemene en gang for alle og skap din egen drømmeverden.

 

Reklame som passer for deg!

Skreddersydd reklame vil aldri bli bedre. Lag reklame for ting DU vil ha. Laserstråle som fjerner naboen, ultralyd som holder katter unna.

 

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intervju deg selv.

Løs verdensproblemene en gang for alle og skap din egen drømmeverden.

Jeg orker ikke høre på min egen sang, men å løse verdensproblemer gjør jeg jo hele tida. Aller helst med litt aggressiv musikk til, for vanskelige saker og vanskelige motparter.

 

Et forslag til: Vær din egen sportskommentator ovenfor andre bilister og skjell dem gjerne ut etter beste evne. Med vinduene godt lukket og pokeransikt.

 

Tilsvarende ovenfor sjefen, en dustete kollega, kona eller andre som måtte skape bryderier for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ligger flere timer med opptak av riksprogrammet fra tidlig 70-tall, på Nasjonalbibliotekets sider.

 

Jeg har klart å streame noen av disse til disk, og har konvertert dem til WAV-filer for å kunne sende dem over FM-båndet med Pi-FM-RDS.  Litt morsomt å få morgentrimmen fra 70-tallet inn på radioen.

 

Bare ikke kjør forbi NKOM. Raspberry Pi sin GPIO sender ut på squarewaves, noe som skaper horribel harmoni, så det er opplagt ikke godkjent for å sende ut radiosignaler, gitt at du i det hele tatt hadde fått lov til å bruke et lisensiert bånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

FM-båndet blir da ikke slukket før tidligst i 2021, og i mellomiden kommer nærradioene til å operere med flere frekvenser og sterkere sendere.

Er det ikke allerede slukket i noen fylker da?

 

Nei, som sagt; FM-båndet blir ikke slukket før tidligst i 2021, og i mellomtiden kommer nærradioene til å operere med flere frekvenser og sterkere sendere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...