Gå til innhold

FEATURE: Vi kårer de beste og mest skuffende spillene i 2016


Anbefalte innlegg

No har eg ikkje prøvd Uncharted 4, men dersom dei foregåande spela er noko indikasjon så er ikkje historien noko å rope hurra for. Historien og plottene i 1-3 er tafatte og teite, cheesy replikkar.

 

Firewatch var forhold kort, men eg likte historien veldig godt, samt måten den vart fortalt på. Det er eit spel som kunne vore mykje lengre for min del. Eit frisk pust i spelverda etter mi meining. Eit spel treng ikkje vere utfordrande for å vere bra, og det kan fungere veldig bra til å formidle ein historie. Noko avataren min er eit anna døme på (To The Moon).

 

Årets spel for min del er Dark Souls 3. Inside ser ut som eit spel eg må undersøke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF1 som konkuranseopplevelse? Da kunne dere med fordel heller tatt med Rainbow Six Siege som er Ubisofts første reele forsøk på eSport, og som er utrolig bra!(til tross for tidenes verste launch).

 

BF1 kunne heller fått spotten til overwatch rundt beste lyd. Overwatch har hverken supergod lyd eller enorm bruk for det.

 

(ps. Siege har faktisk SYKT god lyd og, men er overkill og anbefale for to kategorier xD)

Lenke til kommentar

(ps. Siege har faktisk SYKT god lyd og, men er overkill og anbefale for to kategorier xD)

Signerer den selv. Har aldri brukt lyd mer aktivt i et spill enn med siege. Det å sitte og lukke øynene for å prøve å høre hvilken retning lyden kommer fra er ikke noe jeg har gjort i Overwatch foråsirrehsånn.

Lenke til kommentar

Syns Firewatch hadde veldig bra historie! Mange, gamer sin anmelder inkludert, klager over slutten, men jeg syns den var glimrende. Poenget er jo nettopp hva isolasjon gjør med deg, og hvor lett det er å bli paranoid! Det er ikke antiklimatisk, det er et knallsterkt poeng :)

 

Helt enig. Slutten på Firewatch var akkurat som den burde være. Jeg har egentlig vanskelig for å se en annen måte spillet kunne sluttet på som ikke ville ødelagt historien.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke spilt, så det kan jeg ikke si noe om. Har heller ikke sett det på noen best of lister.

http://this-war-of-mine.wikia.com/wiki/Awards

 

Orginalspillet ble lansert i 2014 på PC og fikk det året hundrevis av priser.

Expansion standalone pakken "The little ones" ble utgitt i 2016 til X1 og PS4 samt senere til mobile plattformer (ikke sjekket om det har kommet).

 

Om man har spilt et spill selv eller ikke bør ikke være en kvalifiserende faktor til en kåring. Man må faktisk gjøre litt research.

Skal man utføre kåringer kun basert på "viral" games (best of lister i app stores) så gjør man en rimelig slett jobb i mine øyne. Det kan jo en hvilken som helst blogger gjøre. Hvertfall om man ønsker å bli tatt seriøst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

No Stellaris? wtf eneste spillet jeg fortsatt spiller av 2016.

 

Satser på at Star Citizen vinner alle kategorier unntatt mest skuffende neste år og Mount & Blade 2 tar beste singleplayer.

Når det er sagt så er RimWorld det spillet jeg spilte mest i 2016. Med over 500 timer.

 

 

Good point, men rimworld er vell fra 2014? jeg spilte det i alle fall veldig mye da. Hvordan er det nå?

Lenke til kommentar

Er for meg totalt ufattelig at Pokemon Go havnet på denne listen. Ja, det er mange som spiller det. Men hadde det vært like mange om spille hadde hett Catch Monsters og ikke vært relatert til Pokemon universet? Jeg tviler sterkt. Jeg skjønner at spill er en helhetlig pakke, men spillet er i seg selv ikke noen stor opplevelse i mine øyne.

 

Ja, det har fått folk til å løpe rundt med blikket festet til mobilen. Ja man har truffet andre spillere. Men at Pokemon Go har brakt folk sammen igjen? WTF?

 

Nå høres jeg kanskje sær og arg ut, men jeg har ikke noe i mot Pokemon Go som sådan, det er bare at jeg ikke ser at det er et eksepsjonelt godt spill som fortjener noen spesiell premiering.

Lenke til kommentar

Gunman:

RimWorld er ikke releaset men i Alpha16 på Early Access. Så det kvalifiserer ikke til en slik kåring men mer som et poeng ift. "hva man ser på som best" og hvilke spill som får mest markedsføring ift. spill som ikke får det.

RimWorld lå også lenge på toppselgerlisten til Steam i 2016. En god stund som nr 1., lenge blant de 5 beste og lenge som de 10 mest solgte. Totalt sett lå det vel på førstesiden av topseller i 4-5 måneder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Det har jeg ikke spilt, så det kan jeg ikke si noe om. Har heller ikke sett det på noen best of lister.

http://this-war-of-mine.wikia.com/wiki/Awards

 

Orginalspillet ble lansert i 2014 på PC og fikk det året hundrevis av priser.

Expansion standalone pakken "The little ones" ble utgitt i 2016 til X1 og PS4 samt senere til mobile plattformer (ikke sjekket om det har kommet).

 

Om man har spilt et spill selv eller ikke bør ikke være en kvalifiserende faktor til en kåring. Man må faktisk gjøre litt research.

Skal man utføre kåringer kun basert på "viral" games (best of lister i app stores) så gjør man en rimelig slett jobb i mine øyne. Det kan jo en hvilken som helst blogger gjøre. Hvertfall om man ønsker å bli tatt seriøst.

 

 

Ja, originalspillet har jeg, men ikke utvidelsen. Er den like omfattende, slik at det i bunn og grunn er som et nytt spill? Og er den bra nok til å slå alle andre spill slik at den kommer på best of lister?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...