Gå til innhold

FEATURE: Vi kårer de beste og mest skuffende spillene i 2016


Anbefalte innlegg

Fordi Legion ikke er et nytt spill, på lik linje med Witcher

Tror skribentene deres bør google når spillene ble utgitt før det stemmes

Witcher er fra 2007, men WoW: Legion er et nytt spill på linje med Witcher 3: Blood & Wine. WoW: Legion var bare ikke stemt fram som et av de beste innenfor kategoriene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi Legion ikke er et nytt spill, på lik linje med Witcher

Tror skribentene deres bør google når spillene ble utgitt før det stemmes

Det er vår liste, så vi legger premissene. Både Legion og Blood & Wine hadde blitt godkjent under Beste historie om de ble stemt frem. Vi vet godt når spillene vi stemmer på ble lansert, så du trenger ikke ta den syrlige tonen her. :) Endret av Arodem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamer.no har tydelegvis bestemt at på deira liste så kan DLC vere med, sjølv om spelet det høyrer til vart gitt ut tidlegare. At Legion ikkje er med er fordi det ikkje vart stemt fram. Du har fått fram poenget ditt, men Gamer må få lov til å lage listene som dei vil.

 

Det er ikkje første forumet der denne saken har kome opp. Nokon meiner det er greit, andre ikkje.

 

Og igjen: Lista er laga av eit knippe personar i Gamer-redaksjonen. Svaret "Hvorfor kom ikke X med?"-spørsmålene er som alltid at dei som valgte ut vinnarane ikkje fann dei betre enn dei som vant.

Lenke til kommentar

Synes forøvrig det er greit at en veldig stor DLC eller expansion som tilfører spillet betraktelig mengde av nye momenter, historie og spillverdi bør kvalifisere til slike lister.

Det er helt innenfor i min bok. Blood and Wine fikk jo også grafiske oppgraderinger.

 

Det kan selvsagt diskuteres om det bør være en standalone expansion men jeg synes det er helt greit uansett. Hvis RDR2 kommer ut i 2017, blir kåret til årets beste spill og får en stor Expansion i 2018 så gjør det ikke noe om det får en ny kåring.

 

Et knippe personer i en liten redaksjon har heller ikke mulighet til å sette seg inn i alle titler man mener er gode. Det som dog er faren er at man ikke skiller seg ut fra mengden som ser på de samme spillene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syntes nå at Battlefield 1 burde fått plass på beste lyd, ihvertfall for de av oss som har investert i godt lydoppsett. Lyden står for mye av innlevelsen og er som vanlig en nøkkel ingredient til at spillet føles så bra imo.

 

Dice har lagt ned voldsomt mye arbeid i samarbeid med blant annet Pole Position productions og Criterion games for å gjøre lydbildet så episk som mulig.

 

Blant annet har de gjort opptak av eksplosjoner, tidsriktige våpen, kjøretøy og fly. Opptak av regn og opptak av storm til og slippe masse skrap fra en kran for og kunne ta opp hvordan "Debris" eller hvordan løse gjennstander revet løs av en eksplosjon vil høres ut som når det regner ned rundt deg.

 

De har over årene bygget seg ett enormt bibliotek med lyder som de kan leke seg med og skru og mekke på med lydteknologi for og få frem den beste lydopplevelsen.

 

Også er jo øyet for detaljer i lyd helt ekstrem med hvordan lyder oppfattes etter hvor du befinner deg og hvordan lydene reagerer med hverandre.

 

Var ikke meningen og skrive en novelle, Men lyden i battlefield 1 bare blåste sokkene av meg, og selv om jeg er enig i at de har har vært flinke med lyd i Overwatch også så føler jeg ikke de er i samme divisjon som Battlefield 1 engang på den fronten.

 

Nå tar jeg forbehold om at lyden oppleves gjennom ett skikkelig lyd oppsett da og ikke gjennom TV høytalere eller tilsvarende da ingenting vil jo høres spesielt bra ut da. Isåtilfelle setter man nok mere pris på at alle karakterene har forskjellig lydbilde slik som i Overwatch da man aldri vil få frem dimensjonene eller sette pris på lydbildet i Battlefield med mindre man har lydannlegget på stell først eller noen ordentlige hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...