Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det blir mandag før jeg får bytta disk. Spent på resultatene. Rart at de bruker Toshiba da, den er jo 1000 kr dyrere en SM961. Men Dell har sikkert en avtale der.

 

Noen som vet noe om temperaturer på Toshibaen? Alt som kan gjøres for å senke temperaturen er jo gull, ettersom alt throttler default.

Lenke til kommentar

Har handlet inn kjølepasta og thermopads.... håper bare at ikke jeg er like uheldig som dere med SSDen. Vi vise seg i løpet av neste uke....

 

Veldig spent på å se hva du får ut av det! Please gjør en skikkelig stresstest før og etter kjølemod - med samme spenninger etc.

Lenke til kommentar

Joda, men det er spennende å se hva slags resultat du får også. Stresstest er det vel mange meninger om. Jeg har egentlig bare brukt den innebygde i XTU og mange omganger med 3dmark. Litt tøffere stresstesting kan gjøres med Prime95 - som stresser mer enn det som er realistisk å bli utsatt for i vanlig bruk. Viktigste er egentlig at det er sammenlignbart så man ser hvor mange grader du går ned. Antagelig når du 100 grader på cpu uansett, så forskjellen blir på throttling.

Lenke til kommentar

Den gikk rett opp i 100 grader da jeg testa 3dmark første gang. Det var uten noen som helst justeringer. Nedjustering av cpu-spenning fikk den ned noen grader, men jeg tror jeg klarte 100 grader da også - ihvertfall på kjerne #3 som er ca 10 grader varmere enn resten.

 

Har ikke hatt tid til å se mer på maskina enda, har et lite håp om at jeg får bytta disk og installert på nytt i morgen. Tenker å kjøre en clean installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...