Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Ingen mulighet i Bios, nei. Akkurat nå bruker jeg Throttlestop. Ligger litt info om det i lenken i forrige post. XTU gjør omtrent samme nytten, er enklere å bruke, men legger beslag på litt mer ressurser.

 

CPU temp gikk ned med ca ti grader. Fra maks 100 til maks 90. Den ene kjerna blir 10 grader varmere enn den kaldeste, så nå ligger jeg på mellom 80 og 90 ved full load.

 

Kaldere cpu gir kaldere gpu, så den throttler ikke like fort. Gikk opp nesten 10 % med 3dmark firestrike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

det er 1000,- i avslag på XPS 9560 nå, på Dell.no, tom. i dag.

 

Er det bare å slå til ?

 

 

Har vært noe 10% tidligere, kan vel fort hende at det kommer tilbake  :)

Lenke til kommentar

Er du fornøyd med din 9550? Vurderer og kjøpe en brukt, men er litt usikker på hvor lurt det er, virker som det har vært en del problemer med både 9550, og 9560?

 

Hvordan fungerer det og spille av/streame av ukomprimert 4k video? 

 

Har lest at skylake, og nvidia 9 serien, sliter med en del formater?

 

Setter stor pris på om du deler dine erfaringer med marskinen! :)

Lenke til kommentar

 

Her er en guide som viser bytting av kjølepasta m.m.:

 

http://www.ultrabookreview.com/14875-fix-throttling-xps-15/

 

Har du prøvd å undervolte iGPU som det sies i artikkelen? Kanskje det også kan bidra til lavere temperatur, eller blir iGPU helt kaldt når maskinen går over på GTX 1050 ?

 

edit: Kan man ikke undervolte dGPU ?

Har ikke forsøkt å justere spenning på intern gpu. Det har nok mest å si når man ikke bruker den eksterne. Kommer til å teste etterhvert. Har knapt brukt pcn ennå, faktisk. Travle dager. Har ikke funnet noen løsning for å justere spenning på den dedikerte gpuen.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Men dere som har kjøpt den. Anbefaler dere kjøpet, eller hadde dere ventet på noe annet om dere skulle tatt valget på nytt?

(med utgangspunt i at jobben ikke betaler for den)

 

 

Sitter litt på gjerdet jeg også. Når jeg leser i denne tråden er det jo så mye småproblemer, men i alle tester på internett er den jo veldig bra. Finnes jo ikke noe lignende på markedet som er like lett, portabel og så kraftig som XPSen. Alternativet blir vel å vente til det kommer en ny versjon til høsten/julen?

Lenke til kommentar

Jeg tror iallefall at det ikke blir noe særlig mer kompakt eller kraftigere. Skal de feks sette i et kraftigere skjermkort så trengs det mer kjøling og en større lader, noe som ikke er positivt med tanke på støy, varme eller vekt.

Å vente i 6-12 mnd er ikke så veldig aktuelt for min del. Min gamle Acer TimelineX  5810TG synger på siste verset. Den har faktisk holdt ut utrolig lenge nå, tror den er nærmere 5-6 år gammel. men er definitivt moden for utskiftning nå.

Jeg antar at angreretten gjelder i fra jeg henter pakken på posten, og ikke i fra den er fremme hos posten? Så dersom jeg ønsker å returnere den så har jeg 2 uker på meg på å teste den?

Lenke til kommentar

Men dere som har kjøpt den. Anbefaler dere kjøpet, eller hadde dere ventet på noe annet om dere skulle tatt valget på nytt?

(med utgangspunt i at jobben ikke betaler for den)

 

Hadde jeg skulle velge fritt og betale selv, hadde jeg nok ikke valgt den. Da hadde jeg kanskje heller bygget en stasjonær og kjøpt en billig portabel ved siden av.

 

GTX 1050 gjør den vel ikke til en skikkelig spillmaskin, og for min del liker jeg størrelsen og tastaturet på Lenovo X1 bedre. Men skal man ha en portabel maskin med et ganske kapabelt skjermkort akkurat nå, vet jeg ikke om noe annet. Så det kommer helt an på budsjett, bruksområde, prioriteringer etc.

Lenke til kommentar

Prøvde å legge inn bilde, men fant ikke ut hvor det skulle lastes opp.

CNX9603

 

i7 7700HQ

16gb ram

FHD skjerm

512GB SSD

97Whr batteri

Fingerprintscanner

 

 

Ville helst ha matt skjerm og har ikke behov for touch, så prisforskjellen på 4k var ikke verdt det for min del. Kommer uansett til å være tilkoblet ekstern skjerm når jeg bruker den hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...