Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var den nye disken, ja. Littegrann dårligere score enn sist. Mye dårligere enn den eldste ssden jeg har.

 

Har sagt jeg ønsker å returnere nå. Ikke fått svar ennå.

 

Lurer på hva jeg skal kjøpe istedet. Heller mot noe enda mer portabelt og egpu.

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Leste litt om den, men forsto ikke helt hva som er så bra med den, eller hvorfor den er såpass dyr.

 

Den har ikke Pascal GPU

Den har ikke Thunderbolt 3

Ikke HDMI 2.0

Alt er egentlig forrige generasjon, og den kommer først nå?

 

Sikkert fint som ultraportabel. Jeg vil ha en som også er en arbeidsstasjon og koble den på 4k-tv i stua av og til.

Lenke til kommentar

Jeg leste et sted at det kunne være en bug med AS SSD. Test ut CrystalDiskMark før du gir den fra deg :)

Om SSDen faktisk er treig så hjelper det jo lite hva en benchmark sier. Men du ikke får tid til å teste det skikkelig ut og skal stole på en benchmark test, så ville jeg iallefall prøvd flere programmer.

 

 

Jeg er litt usikker på hvordan SSDen kommer til å påvirke meg. Nå bruker jeg en HDD som er supertreig så alt blir uansett en enorm forbedring. Men når det er sagt så burde ikke Dell levere en maskin med så forskjellig ytelse. Det skal ikke være lotto om en får et bra eller dårlig produkt.

Endret av Erling82
Lenke til kommentar

Håper virkelig det løser seg.

 

Det er jo litt sprøtt hvis en kan klare å fikse dette med litt justeringer..... dette burde Dell ha fått til før de sendte ut et ferdig produkt. Men en kan jo begynne å lure på hvor utprøvd det er, når de plutselig må bruke 3 forskjellige SSDer under fabrikasjonen.

 

 

Ang. trottling så leste jeg enda en tråd om at thermal pads på VRAMen skulle gjøre susen.

Forstår ikke hvorfor Dell har droppet dette hvis det faktisk kan gi så gode resultater. Det koster jo ikke mye heller.

 

Lenke til kommentar

Ja, veldig dårlig kvalitetskontroll til å være en såpass dyr maskin.

 

En PM961 koster for vanlige forbrukere også mindre enn den Toshibaen de har putta inn.

 

Ser ut som det er mye å hente ved å gjøre som i siste lenka her. Men man er fortsatt et godt stykke unna Samsung.

Lenke til kommentar

 

Her er forresten enda en trånd ang optimalisering av SSDen:

 

https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5xvrvi/howto_95605520_toshiba_ssd_optimizing_performance/

 

AHCI? Interessant. Maskina kom levert satt opp med RAID on, og Dell anbefalte meg å kjøre det ved fresh installasjon også.

 

Hmmm OCZ-driver også¨, det her må jeg se mer på.

 

 

http://forum.notebookreview.com/threads/trying-ahci-mode-xps-15-9550.785081/

 

Raid:

Rart at hastigheten skal variere så veldig fra "AC fresh boot" og etter hvilemodus. Og i tillegg får han bedre resultater på "boot from battery"

 

Jeg har ikke peiling på dette, men det virker som alt blir mer stabilt med ACHI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...