Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Jeg ble overraska over hvor stor og tung XPS 15 var i forhold til min gamle Lenovo X1 Carbon touch (14"), så sistnevnte er fortsatt den jeg drar opp på fanget for kjappe oppgaver. Enig med Hotel Papa om at tastaturet ikke var noe særlig - ihvertfall når man er bortskjemt med Lenovo sitt.

 

Blir spennende å høre hvordan Asusen gjør det i forhold. Selv holder jeg på Dell-maskina, men hadde nok ikke brukt egne penger på denne. Hjemme hos meg bor den i docken inntil jeg får ut fingeren og oppgraderer den stasjonære. Den dagen det skjer, vet jeg faktisk ikke hva jeg skal bruke XPS-en til.

 

Godt vant til tastaturet for min del, så ikke noe problem.

 

Lurte på om det blir nedtur å gå fra den fine 4K-skjermen på XPS-en til skjermen på en 14", Asus 490 eller X1 Carbon. Kunne du si noe om skjermene på XPS-en og Lenovoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen på XPS-en er fin den. Har 4k touch. Det er jo mye gjenskinn, men i riktige lysforhold blir foto skikkelig fint. Nå bruker jeg riktignok nesten aldri skjermen. Den står i dock og jeg bruker en ekstern skjerm.

 

Jeg har en eldre X1, så det er vel 1600*900 eller noe sånt. Altfor lavt til mye, men alt i alt veldig grei å jobbe på. God nok lysstyrke til det meste. Det går liksom ikke an å sammenligne disse. Nye Yoga X1 med OLED tror jeg er en vinner hvis du ikke trenger dedikert GPU.

Lenke til kommentar

Fikk Asusen i dag.

 

Syns dere dette er akseptabelt på en maskin til 20k?

 

 

Annet enn det virker den som et bedre kjøp enn XPSen. Mulig min mening er litt biased siden jeg fikk en dårlig opplevelse med XPSen. Men tastaturet er fint å skrive på og skjermen virker fin!

Høyttalerne pisser på XPSen:P

 

Edit: merk, jeg trykker ikke spesielt hardt.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Har ikke fått kjørt den gjennom noen slike tester enda. Finnes det noe gratis programvare man kan få tak i til de formålet?

 

Kvaliteten er ellers ganske bra. Hadde de klart å stive opp tastaturet, så hadde jeg sagt meg fornøyd. Men jeg vet ikke hvordan det kommer til å holde i 4-5år, som er det jeg tenker at min neste maskin skal vare.

 

Lekker maskin, for all del. Mulig jeg er litt sær når det kommer til sånt, men er det urimelig å forlange at byggekvaliteten skal være på plass når man legger ut 20.000,-? Fram til 2012 har jeg vært gjennom tre Macbook Pro, og selv min gamle MBP fra 2006 er jo overlegen dette når det kommer til byggekvaliteten... Sukk...

Lenke til kommentar

Fikk Asusen i dag.

 

Syns dere dette er akseptabelt på en maskin til 20k?

 

Annet enn det virker den som et bedre kjøp enn XPSen. Mulig min mening er litt biased siden jeg fikk en dårlig opplevelse med XPSen. Men tastaturet er fint å skrive på og skjermen virker fin!

Høyttalerne pisser på XPSen:P

 

Edit: merk, jeg trykker ikke spesielt hardt.

 

Så det i en anmeldelse tidligere at det var litt mye svikt i tastaturet. Jeg reagerte på det, men det er vel ikke noe galt.

 

Blir også skuffet over høyttalerne på PC-er. Selv om det står Bang&Olufsen eller Harman Kardon, så er det som regel litt for svakt. Mac er bedre der.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Forsåvidt ikke galt, men irriterende, syns jeg. Ingen av de andre maskinene vi har i huset gjør det. Det er tross alt en maskin til 20.000kr. 

 

Lyden er veldig bra på denne laptopen! Kan ikke sammenliknes med XPSen.. 

 

Så, en liten anmeldelse av UX550? Du er vel fornøyd!  :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ny "Killer",  ASUS ZenBook Flip UX561UD:

 

asus-zenbook-flip-15-open-hero.jpg?itok=

 

https://www.asus.com/2-in-1-PCs/ASUS-ZenBook-Flip-UX561UD/

 

  • Processor
    Intel® Core™ i7 8550U Processor, 
    Intel® Core™ i5 8250U Processor,
  • Operating System
    Windows 10 Home
    Windows 10 Pro - ASUS recommends Windows 10 Pro.
  • Memory
    8 GB DDR4 2400MHz SDRAM Onboard Memory, 1 x SO-DIMM socket , up to 16 GB SDRAM
  • Display
    15.6" (16:9) LED backlit UHD (3840x2160) Glare Touchscreen with 72% NTSC with 178˚ wide-viewing angle display
    15.6" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) Glare Touchscreen with 72% NTSC with 178˚ wide-viewing angle display
  • Graphic
    NVIDIA GeForce GTX 1050 , with 2GB GDDR5 VRAM
  • Storage
    Hard Drives:
    2TB 5400RPM SATA HDD
    Solid State Drives:
    512GB SATA3 SSD 
    Solid State Drives:
    512GB PCIE Gen3 SSD
  • Keyboard
    Chiclet keyboard with isolated Num key
  • Card Reader
    Multi-format card reader
  • WebCam
    IR Camera
  • Networking
    Wi-Fi
    Integrated 802.11 AC (2x2)
  • Interface
    1 x COMBO audio jack 
    1 x Type C Thunderbolt
    2 x USB 3.0 port(s) Type A
    1 x HDMI 
    1 x SD card reader
    1X AC adapter plug
    1 x Volume up/down 
  • Audio
    Built-in Stereo 16 W Speakers And Array Microphone
    Support Windows 10 Cortana 
    Harman kardon
  • Battery
    3 Cells 52 Whrs Polymer Battery
  • Power Adapter
    Plug Type :ø4.5 (mm)
    Output :
    19 V DC, 6.32 A, 120 W
    Input :
    100 -240 V AC, 50/60 Hz universal
  • Dimensions
    364 x 246 x 21 mm (WxDxH) (w/ 3cell battery)
  • Weight
    NB:
    2.1 kg with Battery
  • Security
    BIOS Booting User Password Protection
    HDD User Password Protection and Security
    fTPM (Firmware-based Trusted Platform Module)
  • Certificates
    UL, CE Marking Compliance, FCC Compliance, BSMI, CCC, Energy star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...