Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Jesus for en SSD-ytelse. Toshiba 1 TB. Oppdaterte drivere, BIOS og SSD-firmware.

 

Skjermbilde.PNG

Jeg har ikke peiling på disse tallene, men er det slik at det er veldig merkbar forskjell på hvilken SSD som er puttet i XPSen?

Lenke til kommentar

Mange brukere merker kanskje ikke forskjellen på en treg og en rask disk. Men dette vil man nok merke hvis man skal bruke maskina til photoshop eller videoredigering, for eksempel. Du ville ihvertfall merket forskjellen om du fikk byttet til en rask disk. Har sendt et tweet til @dellcarespro, men det ser ikke ut til at de bryr seg.

 

EDIT: Jo, der har de svart. Da får vi se da.

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Har TB16, og det er ikke HDMI 2.0. Den støtter 60 Hz over Displayport, muligens også via usb-c. Fikk ihvertfall 60 Hz med usb-c til hdmi-adapter rett fra laptopen. Skal teste å kjøre den via docken når jeg får tid - men det blir litt overflødig når jeg uansett må bruke et ekstra adapter for å få bildet som det skal være. For meg er egentlig ikke docken verdt plasten den er laget av. Greit jeg ikke måtte betale for den selv...

 

Har så langt bare hørt et lite skrik fra maskina et millisekund, så støyen der virker grei. Hvis jeg beholder maskina, kommer jeg til å vurdere å bytte kjølepastaen på den. Ser at flere har gjort det med hell. GPU throttler selv uten overklokking, og selv om jeg undervolter cpu.

 

 

Vil du anbefale TB16, eller bråker den fortsatt er enn laptopen? Går viftene konstant?

Hvilken USB-C til HDMI adapter bruker du, DA-100 ?

 

Står mellom å:

- kjøpe en TB16, slik at jeg kan klare meg med 1 ledning til alt (inkl lading)

- gå for en adapter til USB-C til DisplayPort/HDMI

- kjøpe ny skjerm med USB-C/thunderbolt

 

Skal handle meg ny skjerm etterhvert uansett, og ser at det nå kommer flere som har USB-C. Men foreløpig er de nok ikke kraftige nok til å klare å lade XPS 9560, men en vil jo iallefall kunne kjøre mus/tastatur/video på en kabel.

 

PS: er DisplayPort en bedre løsning med tanke på feks. spilling?

Lenke til kommentar

dellcarespro er for bedrift. Foreløpig har de bare sendt meg på rundturen jeg selv var i går. Oppdatering av fw og drivere m.m.

 

Tror ikke du finner ut av hva slags ssd det er ved å se på bestillingen.

 

Ser liten grunn til å anbefale TB16, men har ikke testa den mer etter at jeg fant ut at den mangla HDMI 2.0. Bruker et Club3d adapter jeg kjøpte for lenge siden.

 

DisplayPort er vel å anbefale fremfor HDMI. Jeg er stuck med HDMI siden jeg bruker en TV som ekstern skjerm. 

 

Hva slags skjerm har du? Hvis du er fornøyd med den ville jeg nok gått for et adapter. Tror jeg betalte under 500 for mitt.

 

https://www.digitalimpuls.no/pc-komponenter/skjermkort/usb---ekstern/startech/club3d-usb-c-to-hdmi-20a-adapter-4k-4k60hz-uhd-active-adapter-138375-p0000139852

Lenke til kommentar

Supportfyren la inn delenummeret på en Samsung PM961, men kunne ikke love noe. Den er sendt fra Sverige nå, så da er det bare å vente og se.

 

Hmmm, ikke returnere? Kanskje Toshibaen kan gjøre nytta som lagringsdisk et sted der jeg ikke trenger skriveytelse. Hadde det ikke vært for at jeg har det store batteriet, kunne den stått i XPS-en.

Lenke til kommentar

Hotel Papa:

jeg trodde du leverte hele maskinen i retur pga. coil-whine ?


fudun:

Har en eldre BenQ skjerm, 27" og 1920x1080. Det er uansett moden for utskifting. 
Jeg trodde DisplayPort kun var fordelaktig over 60Hz ? HDMI 2.0 har vel begresning på 60Hz, iallefall på 4k.

Kan du ikke ta image av SSDen du har nå, og bare kopiere over på den nye HDen? Så slipper du å installere Win10 på nytt.
Å skifte selve SSDen skal vel være relativt enkelt.

Lenke til kommentar

Vel, den står her enda i påvente av at Schenker skal hente den.  :shrug:

 

Da jeg fikk maskinen i februar, så gikk det tregere enn sirup på nettet. Youtube filmer slet f.eks med å laste inn skikkelig og de stoppet ofte opp. Selv med alt av de nyeste driverne og den "lag-bug-fixen", som vel og merke fikset laggingen i chrome, så fikk jeg fortsatt ræva resultater da jeg testet den over nettet her hjemme. Det ble nevnt i samme slengen, da jeg kontaktet dem første gangen ang. coil whine. Men siden "det nye hovedkortet" ikke hadde en ETA, så sendte de et wi-fi kort fra Intel først. Og det hjalp jo betraktelig på hvordan maskinen lastet inn videoer o.l fra blant annet youtube. 

 

Jeg kunne nok akseptert å bytte litt ting og tang og styre litt mer med en maskin til halve prisen. Men når man gir 21 høvdinger for en maskin, så forventer jeg at det ikke skal være sånn at man må mase på dem for å få en bra SSD eller nettverkskort :p 

Lenke til kommentar

Helt enig. Til den prisen så skal alt fungere perfekt. Var litt det samme jeg følte med MSIen jeg kjøpte også. Var for dyr til å være misfornøyd med, så den gikk i retur. Får se hvordan XPSen leverer. Virker jo som det er litt lotto....

Lenke til kommentar

Ja, det bør man kunne forvente synes jeg. Jobben har faktisk betalt over 30 lapper for maskin og dock.

 

Det lag-problemet fikk jeg også - etter at jeg la inn siste versjon av bios og alle drivere. Ble helt sinnsykt å bruke Chrome. Merka det først i går kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...