Gå til innhold

Nå lanserer Amazon sin videotjeneste i Norge


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Har droppet å kjøpe Fire-TV likevel. Tror ikke det vil funke uten VPN og med VPN blir man blokkert fra amazon...

 

Prøver å få amazon prime video til å funke med allcast appen for android, men får det ikke til... og da funker det jo ikke med airplay heller... Noen tips? Jeg går meg helt bort i alle bruksanvisningene som er skrevet for to år siden og som ikke fører frem fordi amazon eller google eller apple har tatt vekk funksjonalitet.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har droppet å kjøpe Fire-TV likevel. Tror ikke det vil funke uten VPN og med VPN blir man blokkert fra amazon...

 

Prøver å få amazon prime video til å funke med allcast appen for android, men får det ikke til... og da funker det jo ikke med airplay heller... Noen tips? Jeg går meg helt bort i alle bruksanvisningene som er skrevet for to år siden og som ikke fører frem fordi amazon eller google eller apple har tatt vekk funksjonalitet.

Så mye styr for noe man så enkelt kan få gratis, og mye mye enklere.

Sukk, er det rart folk finner andre alternativer....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

Fikk ikke noe hdr eller 4k på de seriene jeg testet tidligere i dag. Hvilke serier er det tilgjengelig på?
Husker ikke alle .. Grand tour . Man in high castle. En fotball serie med noen jenter og en serie til med en dommer.

Resten er region sperret for oss nordmenn .....

Ja, hva er dette for rip-off?

Det er bare noen få ting som er mulig å se på, nesten alt får man en feilmelding "4601" (= regionsperre) på...

 

Hva er forskjellen på Amazon Prime og Amazon Prime Video?

Når jeg går inn på Amazon, står det at jeg ikke har Amazon Prime...:

https://www.amazon.com/gp/primecentral/ref=atv_myvs_pc

Lenke til kommentar

 

 

 

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

Fikk ikke noe hdr eller 4k på de seriene jeg testet tidligere i dag. Hvilke serier er det tilgjengelig på?
Husker ikke alle .. Grand tour . Man in high castle. En fotball serie med noen jenter og en serie til med en dommer.

Resten er region sperret for oss nordmenn .....

Ja, hva er dette for rip-off?

Det er bare noen få ting som er mulig å se på, nesten alt får man en feilmelding "4601" (= regionsperre) på...

 

Hva er forskjellen på Amazon Prime og Amazon Prime Video?

Når jeg går inn på Amazon, står det at jeg ikke har Amazon Prime...:

https://www.amazon.com/gp/primecentral/ref=atv_myvs_pc

 

 

Amazon Prime er ett fordelsprogram hos Amazon hvor man får diverse fordeler når man handler som rabatt, free shipping osv..

 

Har eksistert lenger enn Video tjenesten.

 

Kan lese om det her:

 

https://www.amazon.com/Amazon-Prime-One-Year-Membership/dp/B00DBYBNEE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er forskjellen på Amazon Prime og Amazon Prime Video?

Når jeg går inn på Amazon, står det at jeg ikke har Amazon Prime...:

https://www.amazon.com/gp/primecentral/ref=atv_myvs_pc

 

 

Amazon Prime er en tjeneste som inkluderer alt fra gratis frakt, spesialtilbud, sky-tjeneste og mer. Blant annet Amazon Prime Video, som er strømmetjenesten. 

 

Opprinnelig ment som et supplement, Amazon har funnet ut at folk handler mer når de også ser film og TV-serier på tjenesten. En form for synergi-effekt. 

 

Det nye er at de nå ruller ut Amazon Prime Video som en separat tjeneste for land hvor Amazon Prime ikke er tilgjengelig. 

 

Med tid og stunder vil hele Amazon Prime komme til de landene hvor Amazon anser det som formålstjenlig. Prime Video er som speideren deres som sendes først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er forskjellen på Amazon Prime og Amazon Prime Video?

Når jeg går inn på Amazon, står det at jeg ikke har Amazon Prime...:

https://www.amazon.com/gp/primecentral/ref=atv_myvs_pc

 

 

Amazon Prime er en tjeneste som inkluderer alt fra gratis frakt, spesialtilbud, sky-tjeneste og mer. Blant annet Amazon Prime Video, som er strømmetjenesten. 

 

Opprinnelig ment som et supplement, Amazon har funnet ut at folk handler mer når de også ser film og TV-serier på tjenesten. En form for synergi-effekt. 

 

Det nye er at de nå ruller ut Amazon Prime Video som en separat tjeneste for land hvor Amazon Prime ikke er tilgjengelig. 

 

Med tid og stunder vil hele Amazon Prime komme til de landene hvor Amazon anser det som formålstjenlig. Prime Video er som speideren deres som sendes først. 

Tror jeg skjønner Prime vs Prime Video.

 

Men det er i hvertfall noe som ikke henger på greip for oss som bor her i Norge med tanke på Prime Video.

 

Søker f.eks. etter Interstellar:

https://www.amazon.com/Interstellar-Matthew-McConaughey/dp/B00TU9UO1W/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1481841428&sr=8-1&keywords=Interstellar

 

Får opp "Included with your Prime membership" med en knapp for "Watch Now".

Men når jeg trykker på denne får jeg "4601"-feilmeldingen:

"This video isn't available due to geographical licensing restrictions. For more details, please refer to Amazon Video Terms of Use. For further assistance, please contact Amazon Customer Service at www.amazon.com/videohelp and refer to error 4601."

 

Det virker som det vi her i Norge får tilgang til er et særdeles begrenset sett av filmer og serier.

Ser du bort fra "Grand Tour", er det lille jeg greier å søke opp kanskje verd 1US$/mnd...

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

The Grand Tour i 4K HDR ser helt fantastisk ut på tv-en min, kvaliteten er tilsynelatende enda bedre enn Netflix. Helt greit å betale 25,- i måneden kun for det (selv om jeg kjører gratis trial nå). Kommer dog ikke til å fortsette abonnementet med så lite innhold og så dårlig grensesnitt. Kanskje dette kan bli bra i fremtiden med flere rettigheter og 4K-innhold på plass. 

 

Savner en strømmetjeneste med godt utvalg av 4K-filmer og ikke bare serier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Grand Tour i 4K HDR ser helt fantastisk ut på tv-en min, kvaliteten er tilsynelatende enda bedre enn Netflix. Helt greit å betale 25,- i måneden kun for det (selv om jeg kjører gratis trial nå). Kommer dog ikke til å fortsette abonnementet med så lite innhold og så dårlig grensesnitt. Kanskje dette kan bli bra i fremtiden med flere rettigheter og 4K-innhold på plass. 

 

Savner en strømmetjeneste med godt utvalg av 4K-filmer og ikke bare serier. 

 

Har du LG tv?

Lenke til kommentar

 

The Grand Tour i 4K HDR ser helt fantastisk ut på tv-en min, kvaliteten er tilsynelatende enda bedre enn Netflix. Helt greit å betale 25,- i måneden kun for det (selv om jeg kjører gratis trial nå). Kommer dog ikke til å fortsette abonnementet med så lite innhold og så dårlig grensesnitt. Kanskje dette kan bli bra i fremtiden med flere rettigheter og 4K-innhold på plass. 

 

Savner en strømmetjeneste med godt utvalg av 4K-filmer og ikke bare serier. 

 

Har du LG tv?

 

 

Samsung.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

 

The Grand Tour i 4K HDR ser helt fantastisk ut på tv-en min, kvaliteten er tilsynelatende enda bedre enn Netflix. Helt greit å betale 25,- i måneden kun for det (selv om jeg kjører gratis trial nå). Kommer dog ikke til å fortsette abonnementet med så lite innhold og så dårlig grensesnitt. Kanskje dette kan bli bra i fremtiden med flere rettigheter og 4K-innhold på plass. 

 

Savner en strømmetjeneste med godt utvalg av 4K-filmer og ikke bare serier. 

 

Har du LG tv?

 

 

Samsung.

 

 

Fra 2015 da? jeg har toppmodellen fra 2014 men får ikke appen.

Lenke til kommentar

 

Registrerte meg of testet.

-------------------------------------

The Tale Of Despereaux

IMDb 6.1 93 min 2008

All Ages

CC

Subtitles

 

A fun adventure for the whole family! This magical fairytale classic follows the exciting quest of a brave mouse who sets off to rescue a Princess and save an entire Kingdom.

 

Director Sam Fell, Rob Stevenhagen

Starring Matthew Broderick, Robbie Coltrane, Frances Conroy

Genres Animated: Children, Children: Comedy, Family: Animated, Family: Comedy

 

Subtitles العربية, Deutsch, English, Español, Français, Italiano, 日本語, 한국어, Nederlands, Polski, Português, Русский, 中文(简体), 中文(繁體)

 

Audio Languages Deutsch, English, Español (España), Español (Latinoamérica), Français, Italiano, Polski, Português, Русский

 

--------------------------------------------------------------

Rimelig meningsløst når hverken tekst eller språk er på norsk på barnefilmene.

 

Innholdet per nå er veldig begrenset i omfang, og det meste er noe utdatert.

 

Det er ikke kontoer for flere familiemedlemmer.

 

Det er slike jævla sideskrollekategorigreier jeg hater fra Netflix.

-----------------------------------------------------------

 

De må gjøre mye de neste ukene for at jeg skal bli værende.

Jeg skjønner ikke hvorfor barn bare skal se barnetv på norsk? Våre unger ser like mye engelsk som norsk og 4 åring vår skjønner allerede engelsk når vi snakker sammen. At Netflix sine apper er søppel er jeg enig i

 

 

Skrev jeg at de bare skulle se norsk? Barna mine ser mye engelsk, og jeg kan ha enkle samtaler på engelsk. Men du skal snakke ganske mye engelsk til daglig med et barn for at barnet skal få en god nor forståelse av språket til å få med seg mer enn bruddstykker av innholdet. Men det er uansett langt i fra poenget her, det er fremdeles mer naturlig for de aller aller fleste å se innhold på norsk når man betaler for en norsk tjeneste, og at Amazon når de nå åpner i Norge ikke klarer å levere innhold med norsk som valg er rett og slett diskvalifiserende.

Lenke til kommentar

Det er utrolig få ting jeg klarer å se. 

Får opp "Service Area Restriction" på det meste innholdet... 

Har dere det problemet? 

 

Går jeg på nettsiden får jeg:

 

Do you live outside of the United States?

As an Amazon Prime member, you can watch a limited selection of videos on Amazon.com. If you live outside of the United States, you may also be able to access PrimeVideo.com by contacting Customer Service to update your account.

Flere med dette problemet?

 

Løste seg. Sendte epost. 2 dager senere fikk jeg fult innhold. :)

Lenke til kommentar

Passlig ubruklig at om du har Android tlf så får du kun SD kvalitet.

På Eple TV finnes det ingen app.

Chromecast kan ein sikkert også gløyme. 

Før dei langserte det i Norge var jo ikkje Amazon Prime video appen i Appstore heller, men nå er den kommet på plass. 

 

Å dille med nettleser og htpc i 2016 blir for dumt. 

Ikkje vil du få 5.1 lyd av det heller. 

Lenke til kommentar

 

Det er utrolig få ting jeg klarer å se. 

Får opp "Service Area Restriction" på det meste innholdet... 

Har dere det problemet? 

Går jeg på nettsiden får jeg:

 

 

Do you live outside of the United States?

As an Amazon Prime member, you can watch a limited selection of videos on Amazon.com. If you live outside of the United States, you may also be able to access PrimeVideo.com by contacting Customer Service to update your account.

Flere med dette problemet?

Løste seg. Sendte epost. 2 dager senere fikk jeg fult innhold. :)

Så de låste opp innhold for deg ?

Lenke til kommentar

Prøvde å høre med brukerstøtte om når vi vil få mer innhold.

Fikk ikke så mye konkret svar:
"Since it was recently launched, we are trying our best to provide satisfying content to the customers Stein.

Please keep checking our catalog for new videos. "

 

Så vi får bare vente å se...

Hadde det ikke vært for "Grand Tour" hadde jeg helt klart ikke ønsket å betale for dette. 

Men må en runde i tenkeboksen grunnet akkurat "GT".

(Edit: Noe copy-paste krøll...)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...