Gå til innhold

Nå lanserer Amazon sin videotjeneste i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig nok så klarer jeg ikke å finne en eneste en av Amazon Studios sine filmer. Det er også flere av deres orginale tv serier som mangler.

 

 

Noe har Amazon solgt rettighetene til, trolig før de tok avgjørelsen om å satse. Derfor finner du ferske episoder av Transparent og Mozart In The Jungle på Viaplay og ikke Amazon, mens Bosch kommer på HBO Nordic. 

 

Vi ser også at noen øvrige titler også mangler, uten at vi helt vet hvorfor enda da rettighetene ikke ska være solgt (så vidt vi vet). Blant annet Goliath og Crisis In Six Scenes. Vi undersøker dette. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hehe... jeg merket akkurat at den ikke støtter chromecast ja... :( Det suger da. Alle andre streamingtjenester kan ihvertfall castes...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Støtter ikke chromecast. Ingen app til Android TV. Ingen app til Sony Bravia.

 

Nei takk. Blir nok bare 7 dagers trial her om de ikke fikser dette. Er ikke interessert i å se serier på telefon og pc.

 

Hei!

 

Dette er trolig fordi Amazon satser på sin egen Amazon Fire TV, i tillegg til å frykte at de må betale 30% til Apple (i USA har de app hvor det også selges digitale varer), selv om det meste tyder på at de fint kan ha app i Apple TV uten slik kostnad. 

 

Slik blir det fort når ulike aktører ønsker kontroll og proprietær løsning. Amazon er et såpass stort selskap at de våger å utfordre Apple og Google som kjemper om det samme (også med smarthjem-løsninger). 

 

Det er mulig å caste via google chrome nettleser, om det er aktuelt. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Takk for tipset om chrome nettleser og casting Serienytt.no!! :)

 

REDIGERT: Nei nei nei, dette duger ikke!! Casting av chrome nettleser hakker og er bare pixellert helvete!!

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

Fikk ikke noe hdr eller 4k på de seriene jeg testet tidligere i dag. Hvilke serier er det tilgjengelig på?

 

 

Det kan være dette bare gjelder noen utvalgte TVer så langt, i følge en artikkel på Aftenposten. 

 

 

Ellers, for de som lurte på innhold: Vi har i dag vært i kontakt med Amazon, som sier at de egenproduserte seriene som mangler (eksempelvis Goliath) har de som mål å få ut tidlig i 2017. 

Lenke til kommentar

Fungerer godt på Lg G6 Oled bilde kvalitet på Grand tour ser bra ut ( ja HBO nordic se å lær)

HDR 4K fungerer godt så langt fra prime.

 

Hvordan fikk du 4K og HDR? På min LG E6 OLED så får jeg bare 1080p streams, når jeg prøver "The Grand Tour" i Amazon Prime Video appen i LG store.

Lenke til kommentar

Det er bare på noen utvalgte Samsung og LG-tver app er tilgjengelig og det som skal være 4K. 

 

Hvilken er litt mer ukjent, Amazon har definert dette som "popular Samsung and LG Smart TV". 

 

 

Lanseringen nå var primært for å få ut The Grand Tour til 200 land. Øvrig innhold vil de jobbe mer med de kommende månedene. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...