Uferdig Setnin Skrevet 22. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) 5407kWh / året. Leilighet på en 50 kvadrat ish, fjernvarme i gulvet (2 personer) Endret 22. desember 2016 av Noxz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2016 Det er alltid samme temperatur inne, det er bare strømforbruket som varierer Da må du måle strømforbruket på varmepumpen å sammenligne med utetemperaturen:) Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 150 kvm, lå på ca 1350 kw/t i desember. Enebolig fra 2000, luft-til-vann varmepumpe og vannbåren varme i de fleste rom. Ingen annen oppvarming. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 1957 kWH i desember, bør kanskje gjøre noen grep til sommeren tror jeg... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Jeg hadde 2500 kWH i Desember, men så har jeg ikke lest av strømmen siden Juni så hvem vet om de har stipulert korrekt Siden vi er i årsskifte kan jeg meddele at jeg har brukt 22659 kWh i 2016, altså ca. 1888 kWh pr. mnd. 3 personer, 200 kvm, elektrisk + vedfyring, flere PCer og annet utstyr enn gjennomsnittbrukeren. Badekarret fylles minst 1 gang pr. uke. Hus og vinduer fra 1990 med 15cm isolasjon. Endret 3. januar 2017 av xibriz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2017 1957 kWH i desember, bør kanskje gjøre noen grep til sommeren tror jeg... Strømforbruket varierer mye fra måned til måned, så må se på årsforbruket. Sjekket mine logger nå, og ser at jeg ofte har 3000-4000 kWh på en måned når det der en normalt kald vinter. Enebolig, 60-tallet, ca 210 kvm oppvarmet, nær Oslo, varmepumpe. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2017 Her fylles badekaret ca annenhver dag av minstemann i huset, så da er det mildt sagt gull med varmtvannsbereder som varmes opp av luft til vann- pumpa Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 max 300kwt pr måned. max 4000 i året. ny boligblokk 60m2. Er sparsom, bruker endel own på 1kw på rommet. Alt er led pærer, men har varmt vanns måler utenom her betaler jeg 400kr i året men får tilbake betalt opptill 3500kr i året så ca 1500kr i året betaler jeg på varmt vanns delen 200-300kw i måneden max 4000kw i året 1500kr i året til varmtvann, da jeg har 2 separate målere. Varmtvanns radioator stue og varme i gulv på bad. Så jeg ligger rimelig nå risikerer jeg å betale 2500kr ektra i året pga ams måler uten sendingsmodul som ligger 1 meter ifra senga. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 1600 kwh i november, blir spennende å se desember snart nå. 900 for oktober tror jeg. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 2100kwh i November her. Fått isolert garasjen, bruker foreløpig vifteovn der - det alene koster 5-8kr døgnet i strøm, men er vel verdt det når man slipper å måke/skrape bilen! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 Det blir ikke mange hundre watt med 5-8 kroner per dag Vurdert varmepumpe? Jula selger til 6 tusen på tilbud, tror den kan monteres selv også. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 2100kwh i November her. Fått isolert garasjen, bruker foreløpig vifteovn der - det alene koster 5-8kr døgnet i strøm, men er vel verdt det når man slipper å måke/skrape bilen! Skrape bilen slipper man med tak over bilen Så lenge det ikke lander regn eller snø på bilen... Vi parkerer lastebilen under tak når den skal brukes på morgenen og det kan snø hele natten, eller bare være mange minusgrader og bilen er isfri Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 Helt glemt av denne 2 år gamle tråden Brukte 16000kWh i 2018 og det samme i 2017, er vel ikke så ille tror jeg.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 Fått isolert garasjen, bruker foreløpig vifteovn der ... Isolert og varm garasje er vel ikke å anbefale. Gode forhold for rust med mindre du har en solid avfukter. Kald eller varm garasje? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Skrape bilen slipper man med tak over bilen Så lenge det ikke lander regn eller snø på bilen... Vi parkerer lastebilen under tak når den skal brukes på morgenen og det kan snø hele natten, eller bare være mange minusgrader og bilen er isfri Joda det går forsåvidt an, men blir ikkenoe bedre å dra igang motoren i - 30 for det Isolert og varm garasje er vel ikke å anbefale. Gode forhold for rust med mindre du har en solid avfukter. Kald eller varm garasje? 5 grader og meget godt med lufting fungerer fint sålangt, skal inn med avfukter + lukke ventiler etterhvert.Om det ruster mer spiller forsåvidt ikke så mye rolle, har bare billigbiler uansett så er andre ting som tar de før rust... Edit:Ble visst noe tull med quotinga Endret 1. januar 2019 av daruu Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. september 2022 Rapporter Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Gammel tråd men alltid aktuell... Min strømleverandør viser til at vi ligger lavt i forbruk. 57% mindre enn forventet. Det høres ut som fantasi for meg. Selskapet kan ikke bare dele årlig forventet strømforbruk på 12 mnd. Bor i gammel trekkfullt hus fra 1960... Endret 20. september 2022 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå