Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Strømforbruk pr måned, hva er vanlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg hadde 2500 kWH i Desember, men så har jeg ikke lest av strømmen siden Juni så hvem vet om de har stipulert korrekt :p

 

Siden vi er i årsskifte kan jeg meddele at jeg har brukt 22659 kWh i 2016, altså ca. 1888 kWh pr. mnd.

 

3 personer, 200 kvm, elektrisk + vedfyring, flere PCer og annet utstyr enn gjennomsnittbrukeren.

Badekarret fylles minst 1 gang pr. uke.

Hus og vinduer fra 1990 med 15cm isolasjon.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

1957 kWH i desember, bør kanskje gjøre noen grep til sommeren tror jeg...

Strømforbruket varierer mye fra måned til måned, så må se på årsforbruket. Sjekket mine logger nå, og ser at jeg ofte har 3000-4000 kWh på en måned når det der en normalt kald vinter. Enebolig, 60-tallet, ca 210 kvm oppvarmet, nær Oslo, varmepumpe.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

max 300kwt pr måned. max 4000 i året. ny boligblokk 60m2. Er sparsom, bruker endel own på 1kw på rommet. Alt er led pærer, men har varmt vanns måler utenom her betaler jeg 400kr i året men får tilbake betalt opptill 3500kr i året så ca 1500kr i året betaler jeg på varmt vanns delen

 

200-300kw i måneden

max 4000kw i året

1500kr i året til varmtvann, da jeg har 2 separate målere. Varmtvanns radioator stue og varme i gulv på bad.

 

Så jeg ligger rimelig nå risikerer jeg å betale 2500kr ektra i året pga ams måler uten sendingsmodul som ligger 1 meter ifra senga.

Lenke til kommentar

2100kwh i November her.

 

Fått isolert garasjen, bruker foreløpig vifteovn der - det alene koster 5-8kr døgnet i strøm, men er vel verdt det når man slipper å måke/skrape bilen!

Skrape bilen slipper man med tak over bilen

Så lenge det ikke lander regn eller snø på bilen...

Vi parkerer lastebilen under tak når den skal brukes på morgenen og det kan snø hele natten, eller bare være mange minusgrader og bilen er isfri

Lenke til kommentar

Skrape bilen slipper man med tak over bilen

Så lenge det ikke lander regn eller snø på bilen...

Vi parkerer lastebilen under tak når den skal brukes på morgenen og det kan snø hele natten, eller bare være mange minusgrader og bilen er isfri

Joda det går forsåvidt an, men blir ikkenoe bedre å dra igang motoren i - 30 for det :)

 

Isolert og varm garasje er vel ikke å anbefale. Gode forhold for rust med mindre du har en solid avfukter. Kald eller varm garasje?

5 grader og meget godt med lufting fungerer fint sålangt, skal inn med avfukter + lukke ventiler etterhvert.

Om det ruster mer spiller forsåvidt ikke så mye rolle, har bare billigbiler uansett så er andre ting som tar de før rust...

Edit:Ble visst noe tull med quotinga

Endret av daruu
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...