Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skilte foreldre - hvor skal jeg feire jul?


Anbefalte innlegg

Har et meget stort problem i familien. For noen år siden skilte foreldrene mine seg. Mamma bor i det gamle huset og pappa har flyttet for seg selv omtrent 2 timer vekk. Min søster og jeg er studenter så vi pleier ikke å bo fast hos noen av dem. Under juletider pleier pappa å dra nord til sin andre familie, blant annet våre halvbrødre. Problemet ligger i at mamma ikke har noen annen familie enn oss å være med. Lengden gjør at vi heller ikke kan besøke begge to. 

 

Hvis jeg blir hos mamma får alle noen å være med i julen. Likevel får vi ikke møtt noen av våre andre slektninger, og heller ikke pappa under juletiden. Vi  blir også bare tre stykker i kontrast til omkring 15+. Når det er sagt får jeg aldri sett slektninger utenom juletider, og det er rimelig trist.

 

Hvis jeg velger å dra blir mamma alene i julen. Hva slags person er jeg hvis jeg forlater mamma? Hun har ingen venner heller. Jeg vet foreløpig at en jul hos henne blir dyster. Og det sier jeg fordi krangel uansett oppstår med henne. Hun kan heller ikke evt. bli med oss fordi slektningene er redd for nettopp dette mellom de to. La oss bare si at hun har drevet vekk familien her og i utlandet.

 

Tidligere har vi prøvd å dra annenhver jul, men det er veldig vanskelig å forlate henne alene. Føles helt jævlig for å si det mildt.

 

Søker egentlig bare noen som kan fortelle meg hvem jeg bør feire med, eller finne en løsning på det hele. Det er så vanvittig komplisert. Moralpoliti søkes. Setter pris på alle bidrag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvordan moren din kommer til å ta det om du ikke er hos henne?

 

Anonymous poster hash: 57e0e...568