Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Ja tiden vil vise. Det har dere funnet trøst i en stund nå ikke sant??

I spedd en tro på alt ville løse seg fordi alle ressurser er satt inn?

Så hvordan synes du det har gått så langt?

Helt etter planen??

Har du forresten begynt å pakke? Sverige venter vet du.

Tikktakk, tikktakk..

post-484729-0-61438800-1550656828_thumb.jpeg

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jo klart at det er bare til og vifte med en en del penger så får du sponse hva som helst for Roma, MotoGB, Inter mfl. tar jo selvfølgelig ingen bakgrunnsjekk av selskapet som skal sponse de. Klubber som lever av sine tilhengeres tillit lar jo hvem som helst komme inn som sponsor. Klubber som kan velge og vrake i tilbud av selskaper som vil komme inn som sponsor velger jo selvfølgelig selskaper med dårlig rykte og legger det ut på klubbens hjemmeside Det er jo klart som blekk.  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 

Ja, for disse selskapene og klubbene du nevner er helt i toppsjiktet når det gjelder etikk...

Endret av Edgelord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er jo klart at det er bare til og vifte med en en del penger så får du sponse hva som helst for Roma, MotoGB, Inter mfl. tar jo selvfølgelig ingen bakgrunnsjekk av selskapet som skal sponse de. Klubber som lever av sine tilhengeres tillit lar jo hvem som helst komme inn som sponsor. Klubber som kan velge og vrake i tilbud av selskaper som vil komme inn som sponsor velger jo selvfølgelig selskaper med dårlig rykte og legger det ut på klubbens hjemmeside Det er jo klart som blekk.  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Hvorfor promoterer norske sportsutøvere ulovlige gambling selskap på TV3?  :hmm:

 

Fordi disse gamblingsselskapene har et stort problem med sin troverdighet, derfor betaler de rått for at Norske forbilder skal promotere dem. Disse personene får masse betalt, derfor takker de ja. De har lite å tape, for det er jo tross alt selskapene selv som er ansvarlige. 

 

Latterlig at folk er så naive og tror at fordi Lyoness betaler masse penger for å få frem logoen betyr det at selskapet er lovlig og ikke en pyramide :p

 

De sponsorplassene er for de som betaler mest, og Lyoness har et troverdighetsproblem derfor betaler de masse. 

 

Men utrolig at det også fungerer! På de spesielt naive med manglende kritisk tankegang såklart. Oss resten 99.9% stoler mer på hva loven sier, hva Norske stat, Italia, Østerrike osv mener i retten fremfor hva en sponsorplass forteller deg. 

 

Men såklart, bare kast pengene dine på pyramiden :p Den er ulovlig nå og du vil aldri få pengene tilbake. Men hvis man er såpass naiv er det ikke så mye å gjøre :p

 

Komisk når du sier "tiden vil vise". Tiden har allerede vist at Lyoness er ulovlig, og det i flere land. Tiden er for lengst ute :p

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nope✌️Ingenting i veien der i gården✌️De har jo verdens beste advokater, det er jo noe alle vet.

Frikjent over hele fjøla selvfølgelig, og all motvind er jo på grunn av frykt og mainstream oppfatning.

 

Nå forsvinner vel sannhetsserum som samtlige av sine forgjengere. Og det har jeg bare venta på ?✌️

Så fortsett å sette inn penger! Skal noen få noe ut, så må andre peise inn✌️? Vær den røde fisken med de andre røde fiskene? Følg den strømmen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo ganske enkelt å se at personer som "Sannhetsserum" lever nå med krampetrekninger og er trolig ganske så redde for hva som kommer til å skje på Norsk jord, de vil jo tross alt ikke kunne fortsette med svindelen sin så de må jo prøve å bevise for oss at det ikke er svindel og drar fram alle kortene de har tilgjengelig som storsvindel i andre land også.

Men svindel er svindel uansett hvor pent det er tildekket, så de må nok lære av dette, tar vel litt tid men til slutt står de der og tenker på hva de kastet bort noen år på for null inntekter annet enn luft og kanskje noen få rabatter. De må trolig unngå å handle på en del sinte butikker om de ikke er slått konkurs da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

12. Februar 2019 kunne vi alle (99,9% av forumet) le hele dagen til endes, for da var klagebehandlingen i Lotterinemda endelig avgjort...

 

De lærde strides ikke (det har de aldri gjort i denne saken). Myndighetene i flere ulike Europeiske land er omforent i sin oppfatning av konseptet, målt opp mot både lovverk og praksis. Ankesaken er endelig avgjort, og konklusjonene står fortsatt ved lag...

 

For en gangs skyld var det sannheten, rettferdigheten, etikken, moralen og anstendigheten som lo sist i denne saken...Og vi lo godt og lenge, alle sammen, om igjen og om igjen, vel vitende om at det var vi som lo sist...

 

En eventuell tiltalebenk er vel neppe noe å le av, vil jeg tro...Og skulle det skje, ja da ler vi oss skakk av dere enda en gang :D

 

Lykke til på ferden :)

 

PS: Legger ved litt "litteratur" man kan lese seg opp på, samt en link til både Lotteritilsynets og Lotterinemdas hjemmeside.

 

https://lottstift.no/om-oss/aktuelt/lyoness-er-eit-ulovleg-pyramideliknande-omsetningssystem/

 

https://www.klagenemndssekretariatet.no/aktuelt-kns/klage-fra-lyoness-tas-ikke-til-folge-av-lotterinemnda

Lyoness-Lyconet-Cashback-World-myWorld-vedtak-med-pålegg-om-stans 31.05.2018.pdf

Lotteritilsynet informerer Lotterinemda om Italiensk vedtak ifm Lyoness.pdf

Lyoness - Vedtak i Italia.pdf

Kjennelse midlertidig forføyning 2018-07-05.pdf

The Psychology of Pyramid Schemes.pdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ska sei det ble mye liv og røre her etter mitt innlegg.  :rofl:  :rofl:

Ser som vanlig at det er mye feil som blir skrevet, men det er jo det som gjør dette forumet så veldig morsomt å følge.

For meg er det å følge dette forumet bare tidtrøyte og morsom avkobling.

 

Gidder ikke å skrive i mot alle feila som skrives av dere, for uansett hva jeg skriver så har jeg feil uansett hvor veldokumentert det er for dere er Lyoness fienden og har feil uansett.

 

Det eneste jeg vil kommentere er det dere skriver om mine "investeringer" i Lyoness.

Nok et bevis på at dere antar at dere vet alt, selv uten noen form for bevis.  :rofl:  :rofl:

Jeg har kundekort i selskapet og følger det tett, men har IKKE betalt en enste kroner i selskapet.

Jeg er genuint interessert i MLM bransjen, men er ikke annet enn kunde i noen MLM selskap pr i dag.

Det har jeg dessverre ikke tid til.

Skulle jeg finne på å bytte karriere  ville MLM bransjen blitt sterkt vurdert.

Pr i dag er ikke det aktuelt.

 

Pga. min interesse for MLM er jeg svært interessert i denne saken og følger den tett.

Dette er den negative gruppen jeg følger, og så er eg med i en gruppe som skriver utelukkende positivt.

Tror ingen av gruppene har rett, men tror sannheten ligger omtrent på mitten av det disse gruppene skriver. 

Det skal bli spennende å se hvem som har mest rett av de to gruppene.

 

Jeg reiser på en jobbreise i morgen tidlig så det blir nok ikke kommentert noe her fra meg de nærmeste ukene.

 

Kos dere masse i tiden fremover.

Vil anbefale dere å følge ekstra godt med i mars og juni.  :rofl:  :rofl:

 

 

Lenke til kommentar

Nei såklart du forsvinner nå! Men hva har du kommet med som er veldokumentert forresten? :)

 

Utelukkende negativt? Syntes vi er meget positive når det gjelder å få lyoness ut og vekk fra Norge!

 

Ja vi følger spent med på hva som blir Lyoness sitt siste stikk :) Snakkes til våren!

 

Edit; enda en som kommenterer at alt som blir sagt her er feil, uten og si hva som er feil, og stikker halen mellom beina og takker for seg! Hehehe

Endret av Lostkasse
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Atter en gang en skrue som stiller egne vurderinger over fagfolkets vurderinger, som jo tross alt er satt til å forvalte gjeldende lovverk på området, der altså...Ingen bombe.

 

"Vi" forbeholder oss retten til å forholde oss negative til konsepter som bryter med Norsk Lov (uansett navn), som per lov er å betrakte som svindel og bedrag. Lyoness / Lyconet / Cashback World er nå ulovlig i Norge, og det er forbudt å drive med dette videre (inkludert Cashback kort). Det burde det jo ikke være så veldig vanskelig å forstå, respektere og å ta inn over seg...? Så hvem som har mest rett...? Det er jo opplest og vedtatt hvem som har "mest" rett, det er bare enkelte som har litt tungt for å ta det inn over seg...

 

Vi velger jo alle selv hvordan vi ønsker å fremstille oss, selv på et anonymt forum, og da fremstår man vel kanskje ikke som den skarpeste kniven i skuffen om man velger å ignorere faktum i saken...? Eller...?

 

Men for all del, håper dere kjører på videre, som om ingenting har hendt...DA blir det interessant å følge med på hva som skjer...Så jeg gleder meg både til mars og juni jeg...Hører jeg ordet anmeldelse i det fjerne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja tiden vil vise. Det har dere funnet trøst i en stund nå ikke sant?

I spedd en tro på alt ville løse seg fordi alle ressurser er satt inn?

 

Den videoen deles nå blant de norske medlemmene: https://www.facebook.com/lyoness970/videos/378816886183707/

 

Midt inni all denne galskapen kan man finne det litt fascinerende å se hvordan disse personene tviholder på illusjonen, men faktum er at dersom de skal innrømme at det nå er slutt så må de også vedgå overfor seg selv og sin nærmeste vennekrets at de hundretusenvis av kroner de har pløyd inn i dette luftslottet må regnes som tapt. Det kan sitte svært langt inne for enkelte.  Tommelfingerregelen blir da at jo lenger medlemmene venter med å forlate den synkende skuta, jo mer penger har de antagelig "invistert".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye rart man kan høre...

 

Men la oss prøve å se hva som kan skje videre, er det noen muligheter for at Lyoness kan gå rettens vei for å hale ut enda mer?

Noen som vet hva som de nå kan gjøre?

Blir nok stille fra lyoness frem til lotteritilsynet får nok dokumentasjon om at de fremdeles holder på, så får vi se hva advokatene til lyoness sier.

 

Er nok nå Lyoness fraskriver seg alt ansvar fra hver enkelt "marketer" som fortsatt holder på her til lands.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er inne på noe vesentlig Per Pleks.

Jeg skal på ingen måte skryte på meg kvalifikasjoner innen psykologien men det er i de gatene Lyoness tråkker.

De kjører inn noen i front for å vise hvor rik og suksessfull en kan bli, bygger merkevaren med reklame, hiver på en veldedig sak, skaper en illusjon om at dette er for de spesielle (dette er ikke for alle), og mislykkes du?

Da har du ikke skjønt det.

Eller du har ikke «jobbet» hardt nok.

Og om noen har sagt passiv inntekt?

Da er du lurt. Og er du lurt, ja så synd, men det er bare to-tre som har gjort det.

Ingen flere altså.

Så hvem av disse er da du? Dum, lat eller lurt?

 

Dette er fra en lyoness gruppe. Jeg er også medlem i en og de er også stort sett positive.

Alternativet er nemlig at en blir kastet ut?

Ett kritisk ord og du er med i Lyoness med «feil» innstilling.

No brainer der altså?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ska sei det ble mye liv og røre her etter mitt innlegg.  :rofl:  :rofl:

Ser som vanlig at det er mye feil som blir skrevet, men det er jo det som gjør dette forumet så veldig morsomt å følge.

For meg er det å følge dette forumet bare tidtrøyte og morsom avkobling.

 

Gidder ikke å skrive i mot alle feila som skrives av dere, for uansett hva jeg skriver så har jeg feil uansett hvor veldokumentert det er for dere er Lyoness fienden og har feil uansett.

 

Det eneste jeg vil kommentere er det dere skriver om mine "investeringer" i Lyoness.

Nok et bevis på at dere antar at dere vet alt, selv uten noen form for bevis.  :rofl:  :rofl:

Jeg har kundekort i selskapet og følger det tett, men har IKKE betalt en enste kroner i selskapet.

Jeg er genuint interessert i MLM bransjen, men er ikke annet enn kunde i noen MLM selskap pr i dag.

Det har jeg dessverre ikke tid til.

Skulle jeg finne på å bytte karriere  ville MLM bransjen blitt sterkt vurdert.

Pr i dag er ikke det aktuelt.

 

Pga. min interesse for MLM er jeg svært interessert i denne saken og følger den tett.

Dette er den negative gruppen jeg følger, og så er eg med i en gruppe som skriver utelukkende positivt.

Tror ingen av gruppene har rett, men tror sannheten ligger omtrent på mitten av det disse gruppene skriver. 

Det skal bli spennende å se hvem som har mest rett av de to gruppene.

 

Jeg reiser på en jobbreise i morgen tidlig så det blir nok ikke kommentert noe her fra meg de nærmeste ukene.

 

Kos dere masse i tiden fremover.

Vil anbefale dere å følge ekstra godt med i mars og juni.  :rofl:  :rofl:

Hvordan skulle vi vite om du har investert eller ikke?  :hmm: Litt vanskelig å forstå at du tror vi skulle visst dette basert på en anonym post på diskusjon.no.... Skjønner ikke helt hvordan du ser på dette som bevis for noe som helst. Vanskelig å forstå tankegangen din her. 

 

Men er jo rimelig å anta at du har investert hvis du forsvarer pyramiden. Men kanskje det å forsvare ulovlige pyramidespill er hobbyen din, ville isåfall vurdert å finne noe bedre å bruke tiden på :p

 

Hvordan du har fått det for deg at dette er et MLM er dog litt vanskelig å forstå :p Dette er en ulovlig pyramide som ikke selger et reellt produkt, men kundeskyer som skal gi 10x gevinst. Hadde du satt deg inn i saken og lest hva myndighetene har skrevet ville du visst dette. Ville anbefale deg å sette deg skikkelig inn i saken før du poster noe du rett og slett ikke har løftet en finger for å sette deg inn i. 

 

Cashback kortet er lite relevant i denne sammenhengen. Finnes kickback o.l. alternativer som er langt bedre enn cashback kortet. 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...