Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper butikken på Bjelland kan dra dette i land da. De selger nystekte fiskekaker med hint av ulovlig cashback!

Fantastisk :)

 

https://www.facebook.com/groups/401736633897194/

 

Dette er jo interessant. Denne måten å drive butikk på er dødsdømt enten man har cashback eller ikke. Så den går til helvete uansett, det er jeg overbevist om. Men det er fryktelig provoserende og bevisst bryte loven, og i tilegg reklamere for det.

Jeg tok meg bryet og søke litt på det navnet som reklamerer, og finner et selskap i hans navn i brreg.no. Adressen til selskapet er denne butikken (sjekket google maps) Dette selskapet skal drive med;

"Kjøp og salg av eiendommer, og også utleie av fast eiendom. Kjøp og  salg av verdipapirer, investering i andre selskap, samt annen  virksomhet som naturlig hører sammen med dette"

 

Nå kan det selvsagt være registret flere selskaper tilknyttet dette som jeg ikke har funnet, og som har lov og selge mat, men jeg tviler.

 

Jeg orker ikke besudle navnet mitt med en anmeldelse av dette lovbruddet. Men jeg vurderer og tipse politiet/lensmannen på Stord.

 

Det kan jo ikke være tvil om at og ha disse reklamebannerene utenfor butikken, reklamere for det på facebook og faktisk selge meat med cashback pr definisjon er ulovlig. Det hadde vert utrolig morsomt om plutselig politiet sto på døren en ettemiddag de har lite å gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips ivei :)

 

Som sagt så gjort. Det var enkelt, kunne også være anonym om man ønsker.

Jeg har tipset politiet om "butikken" i Knarveien 2 på Stord.

Hjulpet de på vei med linker til lotteritilsynet, klagenemda og facebooksiden med rekale for butikken på.

Nevnte også de 3 åpenbare tingene som må være ulovlige

-Gi cashback på salget

-Reklamere med bannere utenfor butikken

-Reklamere for salget på facebook

 

At han som driver sannsynligvis ikke har lov å selge mat droppet jeg å si noe om siden jeg ikke kan vite det sikkert. Men om han får besøk av politiet vil de nok finne ut av det også :)

 

Sannsynligheten for at det blir gjort noe fra politiets side er jo liten. Men vi vet jo at mange av de i Lyoness leser her så kan de jo vertfall få se at politiet er tipset, det er aldri en god følelse uansett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"De mottatte shoppingpoengene gir grunnlag for inntjening i Lyconet, men har ikke noen funksjon i Cashback World og kan derfor ikke benyttes til spesialtilbud"

 

Lurer på hva folk med masse fiktive "shopping points" tenker nå som de ikke kan bruke de i den ulovlige pyramiden :p

 

 

Såklart de ville jo aldri få brukt de uansett. Men, men. Litt komisk er det. 

 

Bra lesning det dokumentet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Akkurat. For oss I Norge har det null betydning da all Norsk virksomhet rundt denne svindler bedriften er finito, adiós , adjø , goodbye...

Hva de finner på i andre land er ikke verre enn at man forklarer venner hva det er om de lurer, men tviler sterkt på at noen legger noen betydning til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tror dere om pengene folk har brukt på skyer og lignende, er de tapt? Eller kan ballen rulle videre i utlandet og de kan få utbetalinger likevel? Om lyoness er ulovlig så er det kanskje ulovlig å motta penger fra de til en norsk konto også?

Hva mener du de er tapt? De ville aldri fått pengene fra skyene uansett. Skyen er bare luft, en metode for å få inn penger på. Planen var aldri at de skulle få penger fra skyene. Planen var at de i toppen av pyramiden skulle bli rike.

 

 

Så såklart de aldri får pengene tilbake. Og nå som det er ulovlig i Norge har de myndighetene de kan skylde på. Men planen var aldri at de skulle få tilbake det de har betalt, og garantert ikke noen form for gevinst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bekjente som jeg tror er tungt inne i dette og det høres ut som at de mener at selv med et forbud i Norge så fylles skyen i utlandet uansett. Er dermed redd for at de ikke slutter å kaste penger inn i pyramiden, selv nå.

Huff, man kan jo håpe at bankene etterhvert stopper inn / utbetalingene. Slik de gjør med gamblingselskapene etter at lotteritilsynet satte ned foten. 

 

Er dessverre vanskelig å gjøre noe med de som bevisst legger pengene sine i en bøtte, heller på bensin og tenner fyr. 

 

Nå er det jo beviselig en pyramide og blitt ulovlig i Norge + flere andre land. I flere land går det også mot forbud. Er bare et tidsspørsmål om når pyramiden blir ulovlig. Uansett ville pyramiden kollapset, som alle pyramider gjør når pengene er brukt opp på toppen. 

 

 

Men de som investerer må jo også vite at de bryter loven. Nå har myndighetene sagt at det er en pyramide, og det er ulovlig å delta i en pyramide. Så ved å investere bryter de loven, og kan anmeldes. Kanskje det er det som skal til for å få dem til å innse hva de holder på med? Litt tøff kjærlighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bekjente som jeg tror er tungt inne i dette og det høres ut som at de mener at selv med et forbud i Norge så fylles skyen i utlandet uansett. Er dermed redd for at de ikke slutter å kaste penger inn i pyramiden, selv nå.

Det beste da er rett og slett å finne ut hvordan dette skjer, lat som du selv er interesseret og skjer det via Norske kanaler bør det anmeldes. Det er ikke de bekjente som skal anmeldes men de som står bak "videre" investering i feks Sverige og som lover gull og rikdom om 3 års tid.

 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...