Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Sjokk? Hæhæhæhæ.. Janei en virkelighetsorientering kommer ikke av seg selv?

Alt er neppe som vanlig. Alle transaksjoner og kontrakter er kjent ulovlige og må opphøre umiddelbart.

 

Det kommer nok flere bortforklaringer etter hvert. «Alle» store firma har jo fått bøter må vite.. ?

De jobber på med å lulle seg inn i fantasiene så får vi se.. Det har helt klart en pris å omgi seg med økonomer med selvhjelpsbøker på innerlomma. ? Så spørs det hvor mange som er villige til å bare drite i innskuddene eller faktisk kreve andelene tilbake. Lyconet ser jo tross alt på seg selv som rettskafne, ærlige og tuftet på redelighet....

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så opptatt av straffeutmålingen, men av tapt troverdighet og ikke minst ringvirkningene dette vil skape. Det er ikke rent så få som har fablet om Italia og ikke minst de såkalte white labels. Sågar har enkelte benektet at det i det hele tatt har pågått en prosess. Vel... Avgjørelsen i Italia blir i så måte en brå oppvåkning og hva skal en kalle det, gamechanger?

 

Ingen tvil om at troverdigheten vil få seg en knekk.

Men husk: Dette er et genialt opplegg. Hvis det nå ryker, er det fordi rettsinstansene ikke har forstått hvordan det egentlig virker - de har bare misforstått.

 

Vi mennesker har en tendens til å forsvare våre valg til det siste. I boken "The Confidence Game" fortelles det om et svindeltilfelle hvor de som ble svindlet hadde samme overbevisning som vi har sett blant Lyonessdeltakere. I boken så skrives det at selv når sjefen selv innrømmet i rettsaken at det hele var svindel, så var det etterspørsel etter andeler - fordi de fortsatt trodde dette var en reell investering s om ville gi avkastning. 

 

Vi lar oss også friste av lettjente penger, og som både Lyoness og tidligere pyramideopplegg har vist, så forsvinner omtrent alt av kritisk sans bare konseptet blir pakket inn pent og laget fristende nok. 

 

Det er derfor jeg også er opptatt av straffeutmålingen. Hvis eneste konsekvens er en liten bot (som bare utgjør noen få prosent av summen de har lurt til seg), og nedstenging av organisasjonen - vel, da er det fritt frem til å starte noe nytt neste uke. Historien har vist at svært mange av de som har latt seg lure med i tidligere pyramidespill, også kaster seg villig inn i det neste som presenteres. 

 

Loven er klar på strafferammen for de som deltar og verver andre inn i pyramidespill: Opptil 3 års fengsel. Påtalemyndighetene bør absolutt se på om det er mulighet for inndraging av formue basert på inntektene som toppene har lurt til seg, det er tross alt inntekter som kommer fra ulovlig virksomhet. 

 

Min mening er at den eneste måten å stoppe tilsvarende på i fremtiden, er at påtalemyndighetene begjærer både lovens strengeste straff, og inndragning av ervervet formue.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hæhæhæhæ... Ja selvfølgelig har de misforstått. For «alle «vet» jo at siden de har de «beste» advokatene så er jo det synonymt med uskyldig? Vel... Noen bør våkne opp og ta ett sniff på verden. Advokater bryr seg ikke nevneverdig om de går på tap all den tid de har gjort jobben sin.

Men så er det samtidig slik at enkelte ikke kan beskyttes mot seg selv men fristes utpå tiltross for all verdens signal om at en bør tenke seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste vi trenger nå er mindre behandlingstid og raskere saksgang internasjonalt i slike scam selskap.

Forretningsmodellen til en del selskap som Herbalife osv må også kjøres hardt slik at det ikke er et pyramidespill, fortjenesten ved salg av varer må fordeles og man kan ikke tvinges til å kjøpe "pakker".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste vi trenger nå er mindre behandlingstid og raskere saksgang internasjonalt i slike scam selskap.

Forretningsmodellen til en del selskap som Herbalife osv må også kjøres hardt slik at det ikke er et pyramidespill, fortjenesten ved salg av varer må fordeles og man kan ikke tvinges til å kjøpe "pakker".

Eneste vi trenger nå er litt tålmodighet ;) Bedre å gjøre det grundig og ikke falle på teknikaliteter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste nytt...

Ser ut som avgjørelsen i Iatalia også bygger på at mynighetene ikke forstår hva Lyoness egentlig driver med, det hele må være en misforståelse :)

Det er stort sett det en kollega av meg også svarer når jeg plager han litt, "De har ikke greie på det, Lyoness er det samme som coop kortet, det må også bli ulovlig om Lyoness blir ulovlig" Det er flere måneder siden jeg ga opp å nå inn til han, det går bare ikke....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig at advokat Kolstad sutrer over at Lotteritilsynet har sendt det Italienske vedtaket over til Lotterinemda, all den tid Lotterinemda har uttalt at de er tilstrekkelig informert. Det er tydeligvis urettferdig / dumt / teit at de sender den slags informasjon inn i etterkant, siden det er TOTALT irrelevant (tydeligvis) for saken i Norge...Men ikke ett eneste ord om deres egen fremferd, med nye innsendte prosessskriv dager før saksbehandling i nemda, så saken blir utsatt og trenert ytterligere...Det skal visst bare gå en vei tydeligvis...

 

Og jeg som hele tiden har trodd at selskapets konsept var i strid med bl.a. EU sitt rammedirektiv...

 

En skal være bra dum for fortsatt å sitte og tro på at dette skal ende godt...Det er KUN et tidsspørsmål før konseptet deres i hele Europa faller! Men hei...Selv bandet om bord i Titanic fortsatte å spille selv om båten sank under føttene deres...

Lenke til kommentar

Det vittigste for min del er at denne stjerneadvokaten legger for dagen at han og sitt kontor ikke helt har innsikt i AGCM’s avgjørelse og hva den er basert på? Det er nå en gang slik at advokaten blir ikke bedre enn hva klienten gjør en til, men det må være flaut å hevde at grunnlaget er fra 2014. Men hva vet vel jeg??

 

Mon tro hvor langt småfolket har kommet i sine fabuleringer om å kjøpe opp «main stream» media som de sikkert hevder Adressa er? For ikke å snakke om søksmålene de mer eller mindre har lovet??

Hermansen har jo også langt på vei «lovet» å saksøke tilsynet, og det var vel helt ned til person om jeg ikke husker feil?

 

Samtlige har uttalt seg med «vi» så da kan en nesten bare forvente at Lyoness/Kolstad/Schjødt er i full sving med både oppkjøp og søksmål. Spenstig ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"- Lotterinemnda har tydelig signalisert at den anser saken som tilstrekkelig opplyst. Lyoness reagerer på at Lotteritilsynet ikke respekterer dette og fortsetter å sende nemnda ytterligere dokumentasjon, skriver selskapet via sin advokat i et brev sendt mandag denne uken."

 

Snakker om respekt.. Hvem var det som gjorde endringer for å finne smutthull i vedtaket som lotteritilsynet kom med? Nå må lyoness snart slutte å hele tiden innta offerrollen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er gode på å reagere.? Det har stort sett gått i sjokk og overraskelse over vedtakene så sikkert greit med litt variasjon✌️

Kolstad glemmer en del i sine uttalelser, også i denne reportasjen, og det er at det er Lyoness selv som kommer med brorparten av informasjon.

En advokat blir aldri bedre enn hva klienten gjør en til, og dette kan umulig være den beste dagen på jobb for Kolstad. Det humres over Europa ...?✌️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...