Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, de viser seg at de følger med i tråden her? Eller at de har fått besøk av Mattilsynet. Før den ble skjult/fjernet gikk medlemer ned fra 191 til 134.

Kanskje medlemmer har endelig oppdaget galskapen?

 

Enten skjult eller fjernet.

Endret av NB!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tross vedtak om stans både her hjemme og Italia ser det ut til at den dagilige driften går sin gang. Antall partnere og nettbutikker holder seg stabilt i Norge, mens det i Italia stiger jevnt og trutt.

 

Lotteritilsynet nevner i sin informasjon at vedtaket der ikke er offisielt oversatt til engelsk enda, noen som vet om det er gjort? Vet vi at det er krav om full stans der? Eller var det bot på 30 millioner, rett opp et par småting og kjør på videre?

 

Han jeg bruker litt tid og krefter på å prøve å redde ut av dette bruker dette som argumenter mot meg. Se på Italia! Der vokser vi! Samme i Norge! Blir aldri stengt ned!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tross vedtak om stans både her hjemme og Italia ser det ut til at den dagilige driften går sin gang. Antall partnere og nettbutikker holder seg stabilt i Norge, mens det i Italia stiger jevnt og trutt.

 

Lotteritilsynet nevner i sin informasjon at vedtaket der ikke er offisielt oversatt til engelsk enda, noen som vet om det er gjort? Vet vi at det er krav om full stans der? Eller var det bot på 30 millioner, rett opp et par småting og kjør på videre?

 

Han jeg bruker litt tid og krefter på å prøve å redde ut av dette bruker dette som argumenter mot meg. Se på Italia! Der vokser vi! Samme i Norge! Blir aldri stengt ned!

https://behindmlm.com/companies/lyoness/lyoness-a-pyramid-scheme-in-italy-fined-3-2-million-euro/

 

Ganske så sikker på at det er ulovlig i Italia nå ja, men finner ingen oversettelse på vedtakt enda. Din bekjent får nok info fra sin upline, og siden den generelle upline er "mannen i gata", er ikke det mye som stopper dem fra å komme med beroligende løgner.

 

Slik jeg har skjønt det her i Norge, venter lotteritilsynet på det rette øyeblikket hvor de har hjemmel til å virkelig gå hardt til verks mtp anmeldelser osv.

 

Ser i postjournalen til lotteritilsynet at det er ekstremt mange tips om fortsatt drift, så dette kommer neppe til å roe seg ned i lyoness sin favør..

Endret av Lostkasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://behindmlm.com/companies/lyoness/lyoness-a-pyramid-scheme-in-italy-fined-3-2-million-euro/

 

Ganske så sikker på at det er ulovlig i Italia nå ja, men finner ingen oversettelse på vedtakt enda. Din bekjent får nok info fra sin upline, og siden den generelle upline er "mannen i gata", er ikke det mye som stopper dem fra å komme med beroligende løgner.

 

Slik jeg har skjønt det her i Norge, venter lotteritilsynet på det rette øyeblikket hvor de har hjemmel til å virkelig gå hardt til verks mtp anmeldelser osv.

 

Ser i postjournalen til lotteritilsynet at det er ekstremt mange tips om fortsatt drift, så dette kommer neppe til å roe seg ned i lyoness sin favør..

Ja det trodde jeg også. Men faktum er at antallet partnere har økt med 700-800 siden det vedtaket og boten kom....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tross vedtak om stans både her hjemme og Italia ser det ut til at den dagilige driften går sin gang. Antall partnere og nettbutikker holder seg stabilt i Norge, mens det i Italia stiger jevnt og trutt.

 

Lotteritilsynet nevner i sin informasjon at vedtaket der ikke er offisielt oversatt til engelsk enda, noen som vet om det er gjort? Vet vi at det er krav om full stans der? Eller var det bot på 30 millioner, rett opp et par småting og kjør på videre?

 

Han jeg bruker litt tid og krefter på å prøve å redde ut av dette bruker dette som argumenter mot meg. Se på Italia! Der vokser vi! Samme i Norge! Blir aldri stengt ned!

La han nå bare kjøre på? Det er ikke alle som skal komme ut av dette med pengene i behold. Er vurderingsevnen fortsatt ute av kurs så ja vel. Da får de stå for det.✌️

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å quote Moskasi, "er ikke alle som skal komme ut av dette med pengene i behold."

 

Om de gjør valget med å bli medlem nå, vell vitende om at det er ulovlig - synd, trist, leit. Ryktet til Lyoness er permanent ødelagt, og kommer aldri til å ha noen suksess her til lands. Så om noen fortsatt kaster penger i avløpet, be my guest! Vi her på forumet har gjort det vi kan for å opplyse de intetanende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I lys av diskusjonen...Lykke til på ferden...

 

Sitat:

"Lotteritilsynet finner grunnlag for å understreke at vi ser alvorlig på saken. Brudd på lotteriloven § 16 er å anse som en grov overtredelse av lotteriloven, og kan straffes med bøter eller fengsel inntil tre år jf. lotteriloven § 17 andre ledd", sitat slutt.

 

Sitat:

"Dersom Lotteritilsynet får kjennskap til at det foregår virksomhet i strid med vedtaket, vil vi vurdere å ilegge Lyoness Europe AG og Lyoness Norway AS tvangsmulkt, jf. lotteriloven § 14c. Lotteritilsynet vil også vurdere å politianmelde Lyoness Europe AG, Lyoness Norway AS, markedsførerne og andre samarbeidspartnere til Lyoness som driver virksomhet i strid med regelverket.

 

Ved en eventuell rettslig prosess vil Lotteritilsynet fremlegge ytterligere opplysninger og bevis i saken.", sitat slutt.

 

PS: Understrekninger er gitt av meg for å fremheve enkelte detaljer som kan være verdt å få med seg.

Krav om skriftlig bekreftelse på at overtredelse av pyramidebestemmelsen i lotteriloven er opphørt.pdf

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De er dessverre mange eldre som ikke er vitende pga. mangelfull informasjon og liten media dekning. Spesielt nyheter på TV.

 

Men de ordner seg selv til slutt??

 

For å quote Moskasi, "er ikke alle som skal komme ut av dette med pengene i behold."

 

Om de gjør valget med å bli medlem nå, vell vitende om at det er ulovlig - synd, trist, leit. Ryktet til Lyoness er permanent ødelagt, og kommer aldri til å ha noen suksess her til lands. Så om noen fortsatt kaster penger i avløpet, be my guest! Vi her på forumet har gjort det vi kan for å opplyse de intetanende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er viktig å holde på fasaden vettu?

Alt er bare velstand og ser en ut i Europa så nevnes ikke status i Norge noe særlig.

Enkelte drister seg til å kjøre den akk så kjente bortforklaringen om det var «bare noen markedsførere som var ivrige og alt er nå i orden» greia, og det er som ventet.

Dette er jo store «investorer» og markedsførere med teft og anlegg må vite? Blodseriøst til fingerspissene, født til å lykkes etter noen runder med Worre?

Jaja.. En gjør virkelig lurt i å gi de penga✌️

 

Hva Kolstad/Schjødt har for innsikt i virksomheten han er satt til å være talsperson for kan en lure på. I beste fall er det ikke stort, da de gjør sitt beste for å undergrave den samme de omtaler som en av de beste.

De om det veivalget, de representerer jo det meste og beste innen innovasjon, markedsføring og self development (og alt det andre de finner verdt å kopiere)?

 

De som styrer på nå er imidlertidig ikke selvstendige markedsførere gone wild, de er Lyoness! De representerer de fullt ut, så selv om Lyoness ønsker nyttige idioter de kan dytte under bussen så fungerer det ikke slik. Har ikke Lyoness ivaretatt sin informasjonsplikt så må dette inn til tilsynet slik at Lyoness må respondere. Det er ikke opp til den enkelte upline enn så mye de måtte ønske det.

 

Men det skjer mere rundt om i Europa nå✌️?

De av dere som ble selvstendige næringsdrivende eller Lyconet medlem etter vedtakene? Hvor smarte føler dere dere når dere får vite ting om andre veier enn Lyoness??

De som vil ha penga dine, informerer de dere?

Jeg eier ikke informasjonen om neste land ut, men jeg tar det for gitt at dere vet hva jeg snakker om.

Dere har tross alt en «avtale» dere betaler for. Dere bør vite mer enn meg.

Eller sitter dere på ræva og venter spent på månedlige prognoser fra Polen??

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...