Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

 

Det skulle jeg gjerne ha ønsket jeg også, men dessverre er det ikke realiteten. Etter at den nye lotteriloven trådte i kraft er det ikke et eneste selskap eller enkeltperson som har blitt anmeldt for brudd på et gyldig forbud mot pyramidespill, dette til tross for at enkeltpersoner har tjent millioner (sågar svart) og det har blitt fremlagt konkret dokumentasjon på at verving og aktivitet har fortsatt etter at det ble nedlagt forbud.

 

Prosessen som har pågått med Lyoness nå er ikke en straffesak, det er en tilsynssak. Praksis har vist at det er forholdsvis vanskelig å videreføre et konsept som er vedtatt stengt, så med mindre man har eller prøver å etablere en større downline i utlandet vil det i praksis ikke være mulig å drive dette videre i et slikt omfang at det vil fremprovosere en anmeldelse. At noen vil bli straffeforfulgt for dette er altså veldig lite sannsynlig.

 
Omtrent like usannsynlig er det at de som er netto vinnere i pyramiden personlig kan bli innhentet av søksmål og få sine gevinster inndratt, for siden disse ikke har tatt imot penger direkte fra dem som har gått på store tap vil taperne først måtte forsøke seg hos Lyoness sentralt. Skulle dette ikke føre frem eller Lyoness gå konkurs er det en svært komplisert juridisk prosess for å få drevet inn disse gevinstene ettersom det aller meste av dette vil være opptjent i en periode hvor Lyoness pr. definisjon har vært lovlig. Det at det først ble gjort en granskning som endte med frikjennelse styrker heller ikke en slik sak.
 
Det helt åpenbare som har skjedd er at person A har overtalt personene B, C, D, E, F og G til å betale inn penger til Lyoness under påskudd om at de skulle få mangedobbelt igjen, mens person A fikk utbetalt penger fra Lyoness som belønning for å ha vervet personene B, C, D, E, F og G. Ergo har person A oppnådd økonomisk vinning ved å etablere og utnytte urealistiske forventninger hos personene B, C, D, E, F og G. Dette er pr. definisjon å betrakte som bedrageri, men å få til en juridisk konklusjon på at det har foregått et bedrageri er en uhyre komplisert, tidkrevende og kostbar prosess som langt vil overstige tapene til disse personene.

 

Derfor vi trenger økokrim og lignende som kan sette en stopper og straffeforfølge dette selskapet og individene en gang for alle. Det hjelper ihvertfall ikke å være negativ skal man oppnå noe ;) Bare å starte å sende e-poster til lotteritilsynet om at de må hjelpe økokrim i gang! Hadde vi ikke kjempet hadde vi ikke fått refundert rundt 3 millioner heller :D Og jeg tror vi har stoppet mange fra å bli med i pyramiden ved å spre info på internett.

 

En anmeldelse av enkeltpersoner kan også hjelpe! Det kan om ikke noe annet virke avskrekkende. Godt mulig politiet vil ta saken på egenhånd uten at man trenger å gå til et personlig søksmål.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, har ei god venn, som jeg for et par år siden forsøkte så godt jeg kunne og fraråde dette, men uten hell. hennes bror som selv ikke hadde penger, klarte og manipulere henne til og ta opp kredittkortlån på 500,000.- for og kjøpe skyer til seg selv og og skyer til henne, dvs han vervet henne inn i dette, hennes sky andel er på ca 200,000.-  ( og hans på ca 300,000.- ) i tillegg skal hun spart penger på en konto hos dem..

 

og da er spørsmålet :

finnes det fortsatt mulighet og få noe av pengene tilbake ?

er det i hele tatt noen som har fått igjen pengene sine ?

må man ha advokathjelp ?

noen som har erfaringer ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei, har ei god venn, som jeg for et par år siden forsøkte så godt jeg kunne og fraråde dette, men uten hell. hennes bror som selv ikke hadde penger, klarte og manipulere henne til og ta opp kredittkortlån på 500,000.- for og kjøpe skyer til seg selv og og skyer til henne, dvs han vervet henne inn i dette, hennes sky andel er på ca 200,000.-  ( og hans på ca 300,000.- ) i tillegg skal hun spart penger på en konto hos dem..

 

og da er spørsmålet :

finnes det fortsatt mulighet og få noe av pengene tilbake ?

er det i hele tatt noen som har fått igjen pengene sine ?

må man ha advokathjelp ?

noen som har erfaringer ?

 

https://braekhus.no/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja.. Utrolig hvor mye trøst en kan finne. Ett par memes så er folk gira vet du

Men vi må jo ikke glemme at disse som fortsatt hegner om Lyoness vet så uendelig mye mer enn alle andre.

Min personlige favoritt tror jeg må være at tilbudet er så veldig spesielt at det krever en ekstra spesiell forklaring for å forstå ✌Vedkommende hadde selv ikke tjent noe

Markedsføreren sin det

«Jeg skjønner det ikke helt selv, men her må du sette pengene dine» må vel være en vinner? Og åpenbart er det nok

For for enkelte så trumfer Lyoness’ tåkeprat ett hvert vedtak om pyramide.

Så får vi etterhvert se prislappen på kunsten å kjøre full fornektelse. Det er ikke så mange som tenker å kjøre løpet når det kommer til stykket, men noen er og forblir nyttige småfolk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen info på nettsiden deres og alt ser ut som det er oppe går som normalt. Blir ikke butikker varslet? Noen som vet?

 

 

Tja.. Utrolig hvor mye trøst en kan finne. Ett par memes så er folk gira vet du

Men vi må jo ikke glemme at disse som fortsatt hegner om Lyoness vet så uendelig mye mer enn alle andre.

Min personlige favoritt tror jeg må være at tilbudet er så veldig spesielt at det krever en ekstra spesiell forklaring for å forstå ✌Vedkommende hadde selv ikke tjent noe

Markedsføreren sin det

«Jeg skjønner det ikke helt selv, men her må du sette pengene dine» må vel være en vinner? Og åpenbart er det nok

For for enkelte så trumfer Lyoness’ tåkeprat ett hvert vedtak om pyramide.

Så får vi etterhvert se prislappen på kunsten å kjøre full fornektelse. Det er ikke så mange som tenker å kjøre løpet når det kommer til stykket, men noen er og forblir nyttige småfolk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en ser hva de ulike medlemmene klarer å legge for dagen ift nemda og tilsynet så er informasjonsflyt kanskje ikke Lyoness sterkeste side. Det er det vel heller lite som tyder på har vært en prioritet i det hele tatt? Har ikke fulgt med hva som fungerer eller ikke men tipper de sitter stille i båten og venter på nemdas skriftlige sluttelse.

Lenke til kommentar

Får nok alt forlite media oppmerksomhet, hadde det vært på nyhetskanalene hadde det vært noe annet tror jeg.

Virker som at butikkene ikke er informert enda.

 

Når en ser hva de ulike medlemmene klarer å legge for dagen ift nemda og tilsynet så er informasjonsflyt kanskje ikke Lyoness sterkeste side. Det er det vel heller lite som tyder på har vært en prioritet i det hele tatt? Har ikke fulgt med hva som fungerer eller ikke men tipper de sitter stille i båten og venter på nemdas skriftlige sluttelse.

Lenke til kommentar

Dei forventer samme resultat fra klagenemnda som fra tilsynet i skriftlig form i morgen, men det har vistnok  ikke har noen betydning da selskapet legges om fra 7 mars worldwide uten krav om kjøp av rabattkuponger som ifølge dei selv har vært det eneste problemet - både her og ellers i verden (Italia?..)


Dei har vistnok 3 advokatfirma som støtter saken i Norge, så hva nemnda konkluderer med er vist ikke noe som bekymrer selskapet (i alle fall ikke utad)

Lenke til kommentar

Njaaa... Det er godt dekket sånn sett, og jeg tror mange av butikkene er informerte (av andre), men derfra til at Lyoness selv går ut er det nok ett stykke. Hadde jeg stått på lista så hadde jeg vært snar på å få det fjernet umiddelbart.

Om dette er gjort vet jeg ikke.

Ansvaret ligger i så måte på Lyoness og bedriftene selv, ikke media.

Så vet vi, i tillegg til intetanende selskaper oppført pga affiliate, at enkelte eiere selv er medlemmer.

Ikke passive, men aktive.

Disse vet også.

Lenke til kommentar

 

Dei forventer samme resultat fra klagenemnda som fra tilsynet i skriftlig form i morgen, men det har vistnok ikke har noen betydning da selskapet legges om fra 7 mars worldwide uten krav om kjøp av rabattkuponger som ifølge dei selv har vært det eneste problemet - både her og ellers i verden (Italia?..)

Dei har vistnok 3 advokatfirma som støtter saken i Norge, så hva nemnda konkluderer med er vist ikke noe som bekymrer selskapet (i alle fall ikke utad)

Samme advokatene som skulle dra tilsynssaken i Lyoness sin favør? Da sover ihvertfall jeg godt i natt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dei forventer samme resultat fra klagenemnda som fra tilsynet i skriftlig form i morgen, men det har vistnok ikke har noen betydning da selskapet legges om fra 7 mars worldwide uten krav om kjøp av rabattkuponger som ifølge dei selv har vært det eneste problemet - både her og ellers i verden (Italia?..)

Dei har vistnok 3 advokatfirma som støtter saken i Norge, så hva nemnda konkluderer med er vist ikke noe som bekymrer selskapet (i alle fall ikke utad)

Men er ikke greien at det ikke har noe å si om de endrer eller omstrukturerer, det er likevel ulovlig i Norge? Da må de i såfall starte opp noe helt nytt da som ikke er knyttet til lyoness på noe som helst måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er med Lyoness er at de består av x-antall småhøvdinger hvorpå de fleste hevder å ha «sikre» kilder, ofte med en «relasjon» til «noen».

I praksis så vil det fungere slik at de har hørt det fra noen. Det vittige (for min del) er når disse sikre kildene leverer ulike scenarioer?

Så i tilfellet med nemda sist nå var det to ulike gjengangere, hvorpå en småhøvding hadde fra sikre kilder at det gikk mot full «frikjennelse» og en andre mente motsatt. Så har en de med sikre men åpenbart litt småtrege kilder, som i ettertid av at kjennelsen var kjent, påberopte seg å ha visst hele tiden. Lyoness har altså litt for alle kan en si.?

Dette er ikke unikt for Norge, men det vittige her til lands er de norske medlemmenes tanke om seg selv som superviktige. Det er de ikke. Situasjonen i Norge er kjedelig, men ikke kritisk eller særlig viktig. Da er heller Italia og Øst-Europa markeder de vil hegne om. USA skurer i sakte tempo mens Asia får fokus fremover.

For Norge sin del? For lite, for sent.

Tviler ikke ett sekund på at det finnes de som tenker å vende og vri på det de kan for å henge på, men de er det ikke mange av.

De undervurderer nok sin egen troverdighet oppe i det hele, og hva de har av nedslagskraft. Det er begrenset hvor mye norske SME kan knyttes til pyramidevirksomhet før de kollapser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekk denne FB siden nå begynner dem å bli kreative. Lager sin egen butikk for å vise at dei har produkter å selge, og har fortsatt troa??

Søker en på cashback på FB finner jeg en del sider som driver aktivt selv etter vedtaket. Ny butikker har startet opp!

 

 

Og dem bryr seg ikke om vedtaket!!

Det som er med Lyoness er at de består av x-antall småhøvdinger hvorpå de fleste hevder å ha «sikre» kilder, ofte med en «relasjon» til «noen».

I praksis så vil det fungere slik at de har hørt det fra noen. Det vittige (for min del) er når disse sikre kildene leverer ulike scenarioer?

Så i tilfellet med nemda sist nå var det to ulike gjengangere, hvorpå en småhøvding hadde fra sikre kilder at det gikk mot full «frikjennelse» og en andre mente motsatt. Så har en de med sikre men åpenbart litt småtrege kilder, som i ettertid av at kjennelsen var kjent, påberopte seg å ha visst hele tiden. Lyoness har altså litt for alle kan en si.?

Dette er ikke unikt for Norge, men det vittige her til lands er de norske medlemmenes tanke om seg selv som superviktige. Det er de ikke. Situasjonen i Norge er kjedelig, men ikke kritisk eller særlig viktig. Da er heller Italia og Øst-Europa markeder de vil hegne om. USA skurer i sakte tempo mens Asia får fokus fremover.

For Norge sin del? For lite, for sent.

Tviler ikke ett sekund på at det finnes de som tenker å vende og vri på det de kan for å henge på, men de er det ikke mange av.

De undervurderer nok sin egen troverdighet oppe i det hele, og hva de har av nedslagskraft. Det er begrenset hvor mye norske SME kan knyttes til pyramidevirksomhet før de kollapser.

post-443871-437223_thumb.jpeg

Endret av NB!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...