Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg synes myndighetene er utrolig trege, her burde endelig avgjørelse på om Lotteritilsynet sin saksbehandling har vært riktig eller ei vært ferdig for lenge siden.

Er en lang prosess desverre, men når svaret kommer så er det endelig.

 

World Ventures sin sak tror jeg tok 6-7 måneder før det kom ett endelig svar, fra klage til lotterinemnda var sendt. Så at det kommer ett svar iløpet av høsten, er en god fremgang i slike saker!

 

Er nok ikke lenge igjen nå :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er en lang prosess desverre, men når svaret kommer så er det endelig.

 

World Ventures sin sak tror jeg tok 6-7 måneder før det kom ett endelig svar, fra klage til lotterinemnda var sendt. Så at det kommer ett svar iløpet av høsten, er en god fremgang i slike saker!

 

Er nok ikke lenge igjen nå :)

 

Lotterinemda har møter ca en gang i måneden, så det tar fort litt tid ja. Om det da er flere saker/noe som må sjekkes fra gang til gang så havner det vel i en kø.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg vil minne om at flaming, personangrep og usakligheter som kobles til navngitte personer ikke er tillatt. Vi har forståelse for at det er mye følelser i bildet her, men forsøk å holde innleggene på sak, og uten usaklige karakteristikker av personer involvert i saken. Hvis dere ikke klarer å følge retningslinjene, er det mulighet for at tråden blir stengt for videre diskusjon.

 

Har fjernet noen innlegg med unødvendige karakteristikker.

 

Kommentering av moderering tas på PM.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Imens i Italia :)

Ett av "markedene" de liker å trekke frem som en suksess.

Ikke bare solskinn, snarere tverrt i mot. De har for en tid nå vært under granskning også der.

Så.... Hvor mange skyer i Italia har du??

http://www.agcm.it/component/joomdoc/bollettini/35-18.pdf/download.html

Side 23.

 

http://www.agcm.it/cerca?searchword=Lyoness+

Endret av Moskasi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Italiensken min begrenser seg til å vifte med hendene. Har du en TL;DR på norsk eller engelsk?

 

Google translate er ikke perfekt, men gir i det minste et pekepinn om hva som skjer:

 

Merknad om innledning av forundersøkelsen
MYNDIGHETENS GARANTI FOR KONKURRANSE OG MARKED
Informasjon om undersøkelsens start, basert på det store antall forespørsler om inngrep
mottatt i henhold til artikkel 6 nr. 2 i forskriften om forundersøkelsesprosedyrer i
misvisende og sammenlignende reklame, urettferdig kommersiell praksis, brudd på
forbrukerrettigheter i kontrakter, brudd på forbud mot diskriminering og urettferdig vilkår
(heretter forskriften), vedtatt av myndigheten ved beslutning 1. april 2015, i forhold til
prosedyre PS11086.
I. PARTEN
1. Selskapet LYONESS ITALIA S.R.L., P.IVA / C.F. 03817520236, basert i Italia, Verona
(VR), som profesjonell, i henhold til kunst. 18, lett. b) i forbrukerloven, aktiv i
sektor for salgsfremmende produkter og tjenester.
II. HANDELSPRAKSIS
2. Den profesjonelle, i utøvelsen av sin egen aktivitet for forfremmelse og diffusjon av et system av
cashback, ville ha satt på en urettferdig handelspraksis som består i å be om a
betydelig beløp for tilgang til Multi Level Marketing som styrer og andre betydelige beløp
alle presentert som "forskudd" med hensyn til fremtidig kontantinntekt.
3. Fremgangsmåten for å presentere salgssystemet skapt av Professional - og by
fag knyttet til det - synes å være potensielt egnet for å gi en representasjon
ufullstendig, ikke transparent og usann til forbrukeren som betaler penger for å komme inn i
System på: (i) vilkårene for programmet foreslått til forbrukere, til
Effektiv art av forpliktelsene forbrukeren påtar seg ved å signere medlemskap i systemet
Lyoness; (ii) de reelle mulighetene for å skaffe fortjeneste ved å overholde ordningen foreslått av
profesjonell; (iii) til den normativt oppgitte informasjonen.
III. VARSEL
4. Ved hjelp av denne kunngjøringen er interesserte parter informert om at de har innlevert søknad om
intervensjon i henhold til forordningens artikkel 4, som med en kommunikasjon datert 20. juli 2018,
Prot.n. 54969 ble det påbegynt en undersøkelsesprosedyre mot profesjonelle, rettet mot
fastslå eventuelle brudd artikkel 20, 21, avsnitt 1, bokstaver b) og c), 22, 23, avsnitt 1, bokstav
p), 49, avsnitt 1, bokstav a), g), h), v) og 66-bis av forbrukerloven.
5. Vi informerer også deg om at interesserte parter har rett til å gripe inn i saken i
kurs, sende inn en bestemt handling, behørig signert, som inneholder de angitte elementene
i artikkel 10 i reglene.
24 BULLETIN N. 35 AV 24. SEPTEMBER 2018
6. For enhver kommunikasjon rettet til myndigheten om den aktuelle prosedyre, ja
Vennligst oppgi Direktorat A i Generaldirektoratet for forbrukervern og referansen
PS11086.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lotterinemda har møter ca en gang i måneden, så det tar fort litt tid ja. Om det da er flere saker/noe som må sjekkes fra gang til gang så havner det vel i en kø.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... ;)

 

Samtidig er det godt at Moskasi holder oss oppdatert og bringer nyheter til torgs, all den tid vi her i Norge venter på Lotterinemda. Fortsatt noen som tror at ikke lotterimyndigheter i ulike land samarbeider som tidligere omtalt...? De har alle delvis samme lovverk å forvalte (EUs rammedirektiv).

 

Å flytte utenlands for å drive dette videre blir som å pisse i buksa for å holde varmen...De kommer til å bli stengt ned, land for land, i hele EU / EØS...Det tar bare litt tid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener lotteritilsynet er intrisert i vite at 4-5 personer i Bergen med tunellsyn og Stockholm syndrom har gått på møte i hvordan lure nye folk ? :)

Ja. De har da vel ikke lov til å bedrive opplæring av folk, har de det?

 

De stakkars 4-5 som har meldt seg på er nå en ting, de er nok sikkert lurt inn i det. Jeg tenker mer på de som arrangerer opplæringen, de burde Lotteritilsynet få informasjon om hva de driver med, for det bryter nok med vedtaket.

Lenke til kommentar

Pratet med min kilde i stad på level 3 som har vært krank en stund! Joda nå ville det vidt løsne snart og driften tilbake i full blomst.

Duesund i USA hadde fortalt at snart ville hodene rulle på lotteritilsynet pga søksmål og Bergens avisen ville bli konkurs etter søksmål og ikke nok med det, Alle vi på diskusjon skulle stevnes via advokat og anmeldes og ville bli også saksøkt så vi måtte gå fra hus og ektefelle .

Må tro det har rablet fullstendig for Terje Duesund og fyren er helt ute av kurs.

Lyconett Norge skulle vist ta tilbake Europa og han hadde lagt til alle som skjønte konseptet ville fint komme på level 8 innen utgangen av 2019.

Endret av Petter100
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er en lang prosess desverre, men når svaret kommer så er det endelig.

 

World Ventures sin sak tror jeg tok 6-7 måneder før det kom ett endelig svar, fra klage til lotterinemnda var sendt. Så at det kommer ett svar iløpet av høsten, er en god fremgang i slike saker!

 

Er nok ikke lenge igjen nå :)

 

Nei, Lotterinemndas svar er ikke nødvendigvis endelig. Lyoness kan klage saken inn for Sivilombudsmannen, og får de heller ikke medhold der kan de dra saken for rettsapparatet. Det tok mer enn 4 år fra Lotteritilsynet erklærte at WorldVentures var et ulovlig pyramidespill til saken var endelig avgjort i rettsapparatet.

 

Nå er det likevel ikke sikkert at dette tar så lang tid med Lyoness, for en internasjonal total kollaps kan absolutt komme snart ettersom Italia nå ser ut til å sette foten ned. Norge og Italia var de to desidert største markedene til Lyoness, og nedstengning i Italia kommer til å svi hardt på bunnlinjen

Lenke til kommentar

Nei, Lotterinemndas svar er ikke nødvendigvis endelig. Lyoness kan klage saken inn for Sivilombudsmannen, og får de heller ikke medhold der kan de dra saken for rettsapparatet. Det tok mer enn 4 år fra Lotteritilsynet erklærte at WorldVentures var et ulovlig pyramidespill til saken var endelig avgjort i rettsapparatet.

 

Nå er det likevel ikke sikkert at dette tar så lang tid med Lyoness, for en internasjonal total kollaps kan absolutt komme snart ettersom Italia nå ser ut til å sette foten ned. Norge og Italia var de to desidert største markedene til Lyoness, og nedstengning i Italia kommer til å svi hardt på bunnlinjen

4 år fra a til å ja, men ikke fra klagen ble sendt til lotterinemnda vell? Var dette jeg mente :)

 

Og en avvist klage gir ikke noe mer spillerom for Lyoness akkurat. Blir ikke alle unntak strammet inn? Alt Lyoness får lov til nå er frem til saken har blitt avgjort hos lotterinemnda. Noe mer har vell ikke blitt gitt tillatelse til såvidt jeg kan finne.

 

Gjerne korrekt meg i mine påstander!

 

Edit; og det jeg mener med "endelig" er at det ikke blir noe mer frem og tilbake med lotteritilsynet eller lotterinemnda. De konkluderer med sitt. Snart må det inn i rettsapparatet som du sier.

Endret av Lostkasse
Lenke til kommentar

Wooohoooo!!!! Skal jeg først bli anmeldt for noe så for all del? Pfffff... Krampetrekning fra Duesund.

Det som derimot KAN og VIL skje er at ansvarlige innen Lyoness blir anmeldt, og ja det vil bli tatt ut søksmål. Så leser du dette og tror du surfer på bølgen?

Hah! Det kan fort hende du må tørke av deg det gliset.

 

Østerrike var først ut, tulleargument med to seire i deres høyesterett er avkledd for lenge siden. Løgn.

Vi kommer etter, i lag med Italia og Tyskland.

Så får vi se hva som skjer med øst Europa.

Lenke til kommentar

Man har sett slike ting før ang store menn som er høye på seg selv!

Veldig mange tipper det rett og slett over for og de begynner tro på ting som ikke har rot i virkeligheten.

Sekter rundt omkring i verden som har raknet og Hitler selv trodde han skulle erobre USA og det bsre 14 dager føre han tok sitt liv.

Jeg tror Duesund kansje har begynt håpe på mirakel heller han sitter på intern informasjon at Norge er snsrt historie for My World og han ønsker flå sine lydige disipler på bunnen av systemet som enda er med for deres siste kr. Tunnel syn og Stockholm syndrom er kjente saker innen kriminalitet og sekter og pyramide virksomhet og på bunnen hos Duesund er det plenty av folk med borrelås på skoa.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Et eksempel på naivitet og borrelås er i fjor høst når Thor lycomann var på nippet til hoppe opp på level 8 og folk på gruppa hans på facebook oppfordret sine til kjøpe skyer og verve PM fort for og hjelpe thor opp. De kjøpte faktisk skyer og jobbet reva av seg kun for få Thor opp ! Han Thor hadde gjort så mye bra serru på gruppa si og hjulpet så mange osv osv.. Jeg husker jeg himlet med øya og trodde nesten ikke det jeg var vitne til var sant.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...