Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Wooohoooo!!!! Skal jeg først bli anmeldt for noe så for all del Pfffff... Krampetrekning fra Duesund.

 

Dette er ganske vanlig, jeg har ved flere tilfeller fått lekket informasjon fra innsiden av slike selskaper at jeg og flere er blitt anmeldt og skal saksøkes herfra til evigheten. En gang ringte jeg til personen som hadde skrevet til sine "undersåtter" i et lukket fora at jeg var blitt politianmeldt, jeg sa høflig at det kunne være greit å vite hva jeg var blitt anmeldt for, og hvorfor jeg skulle saksøkes for millioner av kroner. Da måtte vedkommende slukøret innrømme at jeg slett ikke var anmeldt, og noe konkret informasjon om det varslede søksmålet var det heller ikke mulig å få. Alt var naturligvis bare bløff, og selv om de skulle ha gjort alvor av det satt jeg på så overveldende dokumentasjon at de ikke hadde hatt noen sjanse.

 

Årsaken til at disse kommer med slik bløff er at de lever av å holde illusjonen i gang. Når noen medlemmer tenker at det er slutt med Lotteritilsynets vedtak, så er det deres viktigste oppgave å overbevise dem om at de skal få knusende revansj i neste runde. Hvis alle medlemmene tror at alt er over forsvinner også alle inntektene, og det er ingen hensikt i å fortsette kampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg følger litt med på Facebook sidene der man klart ser at de reklamerer for virksomheten sin og de gode fordelspoengene... Helt utrolig hvordan de lar seg lure, kjøre 30 mil for å spare 500 ( egentlig stod det ikke hva man sparte på den eldre mikseren ) kr og da tenker man ikke bompenger, bensin og tidsbruk...

I 2017 var jo et av rekrutterings poengene at man fikk bensin til billig penge, masse gode matvarer og nesten uendelig med kjeder og butikker som var med... Løgn løgn løgn...

Glad jeg aldri ble med og sjekket fakta.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er ikke bare for å holde illusjonen i gang. Det er like mye som en dårlig skjult trussel mot de som ønsker ut eller har informasjon å gi.

 

Ikke helt mitt inntrykk, normalt er det noe de ønsker å holde internt, da det å gå ut med slike trusler ofte trigger Streisand-effekten slik vi så med "Sjoko-mafiaen".

 

Dersom noen skulle få tak i noen screenshots der Terje Duesund fremsetter slike påstander ville det fort ha funnet veien til førstesidene i avisene, og det ville neppe ha vært noe for lærebøkene i PR-strategi.

Lenke til kommentar

Noe å le av.
Anbefaler alle sammen å rapportere Facebook siden til Shopping : Free Eagle Team for ulovlig salg / markedsføring, følger facebook litt med i media vil de ha fått med seg hva myndighetene krevde av dem og da er jo i bunn og grunn markedsfløringen også uakseptabel da den er med på å rekruttere flere til Lyoness.

Tatt fra lott : 
 

 

 

Lotteritilsynet har den 31. mai 2018 fattet vedtak om at Lyoness uten opphold må stanse all drift av, deltaking i og utbredelse av virksomheten i Norge da virksomheten er et ulovlig pyramidelignende omsettingssystem.


Det ble senere påpekt følgende i forhold til utsettelse : 
https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/utsatt-iverksetting-av-vedtak-i-lyoness-saken/
 

 

Vedtaket om utsetting blir gitt på følgende vilkår:

  1. Lyoness kan ikke verve nye salgsrepresentanter og lojalitetsbedrifter til omsettingssystemet.
  2. Lyoness kan ikke selge rabattkupongar og deler i kundeskyer.

Lotteritilsynet har ikke vurdert om vi vil gi vedtaket utsatt iverksetting frem til en klage er behandlet i Lotterinemnda. Bakgrunnen for dette er at vi enda ikke har mottatt en klage som gir grunnlag for en slik vurdering.

Måten ting markedsføres der inne får meg til å tro at dette er et brudd på overnevnte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må vel også påpeke en morsom tendens; Når disse pyramidene/MLM-selskapene faller som et korthus, så er disse overpositive, intense og påståelige folkene som alltid er så eplekjekke i slike tråder som dette, de samme folkene som alltid preker gir prekener om hvor bra selskapet er, alltid har et sleipt svar på kritiske spørsmål og ikke minst legger ut om hvor spennede liv de har og lignende...plutselig ikke å se snurten av.

 

Av en eller annen mystisk grunn. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må vel også påpeke en morsom tendens; Når disse pyramidene/MLM-selskapene faller som et korthus, så er disse overpositive, intense og påståelige folkene som alltid er så eplekjekke i slike tråder som dette, de samme folkene som alltid preker gir prekener om hvor bra selskapet er, alltid har et sleipt svar på kritiske spørsmål og ikke minst legger ut om hvor spennede liv de har og lignende...plutselig ikke å se snurten av.

 

Av en eller annen mystisk grunn. ;)

Det er ikke noe tvil om at livet "plutselig" ble virkelig spennende for dem, man kan jo lure på hvor mange de greier å løpe fra før de en dag møter noen som vil stille krav til dem og kanskje få dem i en celle for livet for svindel og ulovlig pyramidevirksomhet som rammer alt for mange offre...

Lenke til kommentar

Duesund og et par på toppen kanskje... Ellers neppe rike, selv ikke "presidentene".

Med 1 million i måneden på level 8 og president tittel og bonus på toppen i juni

Er det abeslutt innafor være millionær.

Det tragiske er dette er gjort på svindel og bedrag.

At det finnes folk på level 3 og 4 og 5 som er nå i krakov og tror de blir millionær snnnnnaaaarrrrt er utrolig og da må det være god grunn til tro borrelås på skoa på enkelte av sekta der nede.

 

lønnstrinn og bonus fra level 7 finner dere ved bla bakover i tråden.

En hyggelig ærlig svenske opplyste oss alle om dette.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg føler at ting går tregt, her har myndighetene virkelig noe de bør få tatt tak i om vi skal unngå at slike selskap slipper så billig unna som de gjør.

Slutten av September og fortsatt ikke noe avgjørelse...

Ja, vil ikke at de skal skynde seg for mye heller. Så mange som mulig burde bli dømt og det burde sette presedens slik at vi slipper fremtidige pyramider som dette :)

 

Ønsker du at det skal gå fortere er det bare å tipse db, vg, aftenposten osv. så kanskje de endelig begynner å skrive litt artikler om lyoness.

 

Også tipse lotteritilsynet om du kommer over markedsføring o.l, snoke litt på facebook sider og sånn for å se om de bryter vedtaket. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...