Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

De på toppen av pyramiden lyconett har blitt nevnt fra første stund i denne tråden og forum så tror vel moderator fortsatt godtar det.

De er jo tross alt mye av grunnen til denne diskusjonen ! for vi er vel enige om at dette er et pyranmide selskap.

Greit å nevne navnet, men ikke på en usaklig måte. Veldig viktig å holde denne tråden så ingen vits i å ta noen sjanser. Jeg ville redigert innlegget ditt. At vi har fått advarsel tyder på at vi ikke har vært saklige nok.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En persons innlegg bør ikke stenge en såpass stor trå, derimot at vedkommende får en advarsel for å ha gått for langt er vel mer normalt ( og innlegget fjernet ).

 

Nå bør det vel påpekes at sjefene for Lyoness går under offentlige personer og da mener jeg at det er lov å diskutere dem samt ha sin mening om dem.

 

Moderator må gjerne korrigere meg om jeg husker feil.

 

 

Når det gjelder Lyoness er det tydelig at de er på full fart ut av Norge, Facebook aktiviteten på Eagle ser ut til å ha krympet i innlegg noe som er en indikasjon på dette, samt flere over til Sverige. Personlig mener jeg disse nordmennene bør straffes med fengselsstraff siden de egentlig vet hva de nå gjør i nabolandet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En persons innlegg bør ikke stenge en såpass stor trå, derimot at vedkommende får en advarsel for å ha gått for langt er vel mer normalt ( og innlegget fjernet ).

 

Nå bør det vel påpekes at sjefene for Lyoness går under offentlige personer og da mener jeg at det er lov å diskutere dem samt ha sin mening om dem.

 

Moderator må gjerne korrigere meg om jeg husker feil.

 

 

Når det gjelder Lyoness er det tydelig at de er på full fart ut av Norge, Facebook aktiviteten på Eagle ser ut til å ha krympet i innlegg noe som er en indikasjon på dette, samt flere over til Sverige. Personlig mener jeg disse nordmennene bør straffes med fengselsstraff siden de egentlig vet hva de nå gjør i nabolandet vårt.

Jeg har tenkt det samme som deg men det betyr ikke at det er slik diskusjon opererer. Moderatorene har sagt at det må være en saklig grunn til å nevne navn inkl. presidentene og at dette må følges hvis ikke kan tråden bli stengt. Dvs. ikke si at enkeltpersoner er svindlere osv. med mindre de er dømt for dette. De har fjernet innlegg inkl. noen av mine pga dette. Men jeg håper jo heller at de advarer eller utestenger enkeltbrukere istedenfor. Ingen vits i å ta noen sjanser. Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kke kast sparegrisen til løvene
Lyoness har over 150 000 medlemmer og 1000 lojalitetsbutikker i Norge. Nå er det forhåpentligvis slutt for selskapet.

Som en av verdens fremste aktører innen nettverksmarkedsføring, har Lyconet et stort ansvar overfor selskapets forretningspartnere. Derfor opptrer selskapet alltid med integritet, ærlighet og rettskaffenhet.» – Lyconet.com/no, «Etiske retningslinjer»

Det klinger sjelden troverdig når noen understreker sin egen integritet, ærlighet og rettskaffenhet. Historien om selskapet Lyoness (også kjent som Lyconet), som Adresseavisen har omtalt i en flere saker de siste månedene, er et usedvanlig godt eksempel på det.

Selskaper som Lyoness navigerer i en gråsone mellom såkalt «nettverksmarkedsføring» og pyramidespill. Lotteritilsynet mener at selskapet ikke har holdt seg innenfor grensene. 31. mai kom tilsynet til at Lyoness er et «ulovlig pyramidelignende omsetningssystem», og krevde at virksomheten stanses. Avgjørelsen har blitt klaget inn for Lotteriklagenemda. Uansett hva det endelige utfallet blir, er en ting sikkert: Lyoness' forretningsmodell framstår dypt uetisk.

Ikke minst gjelder det selskapets salg av såkalte «kundeskyer», et mystisk produkt som har lokket til seg en rekke kunder. Adresseavisen har tidligere skrevet om elever i videregående skole som har tatt opp forbrukslån for å plassere pengene i Lyoness. Ifølge bergensavisen BA har en varsler fortalt Lotteritilsynet om en kreftsyk enkemann som skal ha blitt lokket til å plassere mellom 400 000 og 500 000 kroner i selskapets produkter. Ifølge tipseren satt mannen igjen med 6000 kroner.

Tips sendt inn til Lotteritilsynet etter at tilsynet konkluderte med at virksomheten er ulovlig.

Noen av Lyoness’ markedsførere skal ha hevdet at en investering i kundeskyene vil tidobles i verdi i løpet av få år. Det ville gjort kundeskyene til et av verdens absolutt beste investeringsobjekter. Med en avkastning på ti prosent i året, tar det rundt sju år før verdien er doblet. For en tidobling på sju år? Vel, da måtte kundeskyene slått noen av verdens beste aksjer. Å selge folk et produkt som er jevngodt med å kaste sparegrisen til løvene, virker verken ærlig eller rettskaffent.

Påstandene om eventyrlig avkastning står i grell kontrast til en video lekket via nettforumet diskusjon.no tidligere i år. I videoen oppfordrer Claes Gunnarson, leder for Lyoness Norge, alle som driver verving for selskapet til å opptre «profesjonelt». Med tanke på historiene de skal ha servert kundene, klinger den oppfordringen hult.

Ingen liker å bli lurt, og enda færre liker å bli outet som lettlurte. I 2004 gikk pyramideselskapet T5PC over ende. De rekrutterte flere titalls tusen nordmenn med «motivasjonsforedrag», løfter om skyhøye gevinster og luftige påstander om at medlemmene kunne følge sine drømmer. Samme år lekket kundelistene ut. Politifolk og Rosenborg-spillere sto oppført, til allmenn forlystelse. Skadefro nordmenn søkte etter kjentfolk i listene for å humre av deres ulykke. De som husker T5PC-saken, vegrer seg nok også for å stå fram som Lyoness-kunder.

EN EKTE PYRAMIDE Pyramideselskapet T5PC rekrutterte kunder gjennom motivasjonsforedrag som minnet mest om vekkelsesmøter.

Om Lotteritilsynets vedtak blir stående, blir det ikke første gang Lyoness får beskjed om at de driver ulovlig. I Østerrike kom Høyesterett til at kontraktene til Lyoness Europe AG hadde 61 (!) ulovlige klausuler. I tillegg mente retten at selskapets såkalte medlemsfordeler var ugjennomsiktige og ulovlige.

Også i Sveits har selskapet utfordringer med myndighetene. Der forsøker de å slå tilbake. Et nettsted som ser ut til å være drevet av selskapets Basel-avdeling, har en egen side med «fakta» om Lyoness. Den er full av forsøk på å sverte advokater og privatpersoner som har trukket Lyoness for retten – og vunnet.

To advokater blir anklaget for bare å ville tjene penger på gruppesøksmål. Christian Plaschy, som i februar i år vant en rettssak mot Lyoness i den sveitsiske kantonen Zug, får også gjennomgå. Nettstedet stiller «spørsmål» om hva folk som Plaschy har imot Lyoness og om Lyoness er en fare for dem.

Lyoness har i hvert fall vært en fare for sparepengene til folk som Plaschy. I Norge er de for tiden redusert til å dele ut gratis rabattkort. Om de kommer seg på beina igjen, er leksen klar: Liker du pengene dine, bør du holde dem langt unna Lyoness.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tilrettelegger nå for at Sverige tar over de norske markedsfører når Norge stenges!

De mener lotteritilsynet kun har myndighet i Norge og kan dermed gjøre dette.

Blir vel evt påtalemyndighet som må nekte de norske og jobbe i utlandet ?

Jeg ser for meg det blir vanskelig og kontrollere for påtalemyndigheten dette.

Men vi blir kvitt problemet med disse folka i Norge værtfall ang verve og " blodpenger "

Jeg veit at svenske PM verve folk i Norge og selger skyer ?

De jobber under svenske regler men dette må vel være godt over gråsonen av det lovelig vel ??

De svenske som driver med dette har norske presidenter.

Hvorfor jeg er så opptatt av Sverige er pga jeg selv har stor slekt i Sverige og en er faktisk med i lyconett Sverige og bor og jobber i Gøteborg.

Jeg jobber for skaffe info om norske PM sin innflytelse i Sverige men møter motstand så det holder og det fra egen slektning.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

De tilrettelegger nå for at Sverige tar over de norske markedsfører når Norge stenges!

De mener lotteritilsynet kun har myndighet i Norge og kan dermed gjøre dette.

 

Lotteriloven gjelder kun i Norge ja. Det har blitt forklart før.

 

Blir vel evt påtalemyndighet som må nekte de norske og jobbe i utlandet ?

 

 

Hvilken paragraf mener du de bryter?

 

Jeg ser for meg det blir vanskelig og kontrollere for påtalemyndigheten dette.

Men vi blir kvitt problemet med disse folka i Norge værtfall ang verve og " blodpenger "

Jeg veit at svenske PM verve folk i Norge og selger skyer ?

De jobber under svenske regler men dette må vel være godt over gråsonen av det lovelig vel ??

De svenske som driver med dette har norske presidenter.

Hvorfor jeg er så opptatt av Sverige er pga jeg selv har stor slekt i Sverige og en er faktisk med i lyconett Sverige og bor og jobber i Gøteborg.

Jeg jobber for skaffe info om norske PM sin innflytelse i Sverige men møter motstand så det holder og det fra egen slektning.

Først må man finne et lovbrudd de har begått. Hva mener du er ulovlig med aktiviteten de gjør i sverige?

 

Med mindre aktiviteten retter seg mot nordmenn, så ser ikke jeg at det er ulovlig.

Videre så må saken prioriteres, etterforskes og bringes for en norsk domstol. Sjansen for det er desverre ikke overveldende.

Lenke til kommentar

Följande skrevs nyligen av en svensk president:

 

VIKTIG INFO om eCredits ACTIVITY, eCredits PRIORITY och eCredits!
Vi kan på olika sätt få eCredits ACTIVITY eller eCredits PRIORITY, men det är eCredits vi framöver kan handla för.
- Genom ESP, Clouds, biljetter mm, samlar vi till eCredits Activity och eCredits Priority.
Kan vi använda dem idag?
- NEJ det är bara en förberedande valuta och kan inte användas på MARKETPLACE i juni 2019.
Vad är det vi kan använda i juni 2019?
- Vi kan växla in vanlig valuta till eCredits i juni 2019 (enligt plan) och handla med dem. På detta sätt bygger vi upp VÅR VALUTA när vi handlar på Marketplace och denna handling frigör eCredits Priority till eCredits. I juni 2019 startar också arbetet med att få våra SME att ta emot eCredits. För besväret får de 3% av köpet som man kan jämföra med att normalt har man en kortavgift, så motivet för våra SME är verkligen fördelaktigt.
När vi har fått eCredits så kan vi välja mellan att:
a. Spara dem
b. Handla för dem
c. Växla dem till annan valuta (tex SEK)
När blir det möjligt att få våra eCredits?
- Huberts mål är 3-4 år, men allt kommer inte att ske samtidigt så det vi vet är att från och med juni 2019 börjar processen och sedan kan eCredits frigöras så fort det finns underlag.
Är det viktigt att kunna spara eCredits?
- JA i framtiden får eCredit troligtvis en högre kurs (inflation) och därigenom kan vi göra en valutavinst. Därför är det väldigt viktigt att på olika sätt bygga upp så mycket eCredits A och P som möjligt.
Vi utvecklar en GAME CHANGING global process och behöver ha förståelse och tålamod.

 

En underhållande kommentar på inlägget:

 

eCredits kommer bli riktigt bra! Starten som marketplace har är inte alla bolag som har 1f642.png :)

Bitcoin värd 6000$ och har inte så många ställen att handla på. Vi kommer med en e-valuta börjar på 1$ som redan har stora bolag redo att ta emot vår valuta!

Detta är revolutionerande för hela kryptomarknaden!

Skall bli riktigt spännande att se utvecklingen! 1f680.png

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det ser även ut som att det börjar ske lite saker nere i Italien. Sen 3 dagar sedan om man går in på italenska CBW https://www.lyoness.com/it så är det första man möts utav ett Pop-Up fönster: kni2Tp4.png

 

 

Google translate översättning:

 

OsOZWxQ.png

Endret av passivinntekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lotteriloven gjelder kun i Norge ja. Det har blitt forklart før.

 

 

Hvilken paragraf mener du de bryter?

 

 

Først må man finne et lovbrudd de har begått. Hva mener du er ulovlig med aktiviteten de gjør i sverige?

 

Med mindre aktiviteten retter seg mot nordmenn, så ser ikke jeg at det er ulovlig.

Videre så må saken prioriteres, etterforskes og bringes for en norsk domstol. Sjansen for det er desverre ikke overveldende.

Er du sikker på at pyramidespill er lovlig i Sverige?

Lenke til kommentar

Er du sikker på at pyramidespill er lovlig i Sverige?

Det er en avsporing. Pr nå har de ikke blitt dømt i noen forstand i sverige og da er de ikke ulovlige i sverige. At de kanskje burde vært det, eller blir det, er et sidespor. Pr nå er det ikke ulovlig.

 

Like fullt er ikke norsk lov gjeldende i sverige, ei heller lotterinemdas vedtak.

Lenke til kommentar

Tok meg litt tid til å kontakte City Gross for å spørre om det virkelig stemmer at Lyoness / Lyconett har en avtale med dem som innebærer fordeler for kundene sine, tatt fra hva de skriver på facebook :
"Nytt presentkortsföretag – City Gross!

Få 2% Cashback och 1 Shopping Points per 950 SEK inköp när du köper City Gross presentkort. Presentkortet gäller i samtliga butiker i hela landet. Köp presentkort nu: "

Blir artig å se svaret...
Lenke til kommentar

Det er en avsporing. Pr nå har de ikke blitt dømt i noen forstand i sverige og da er de ikke ulovlige i sverige. At de kanskje burde vært det, eller blir det, er et sidespor. Pr nå er det ikke ulovlig.

 

Like fullt er ikke norsk lov gjeldende i sverige, ei heller lotterinemdas vedtak.

Spørsmålet er vel om de har lovgivning som gjør pyramidespill ulovlig. 

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om de har lovgivning som gjør pyramidespill ulovlig.

Det er et filosofisk spørsmål du tar opp. Det viktige her er om man kan stoppe Lyoness. Pr nå har ingen instans i sverige sagt at de driver ulovlig. Det må man forholde seg til. Da nytter det lite om vi mener de driver pyramidespill, det stopper ingenting.

Lenke til kommentar

Med disse nye lover ang personvern tror jeg My World skal slite for få navnene på de som har gitt lotteritilsynet tips ! De prøver selvsagt desperat men reglene har faktisk blitt skjerpet med disse nye lover.

Så lenge tips ikke er fabrikerte, så har man lite å frykte. Det er ikke straffbart å tipse om noe sel om det viser seg å være lovlig aktivitet.

Lenke til kommentar

Det er et filosofisk spørsmål du tar opp. Det viktige her er om man kan stoppe Lyoness. Pr nå har ingen instans i sverige sagt at de driver ulovlig. Det må man forholde seg til. Da nytter det lite om vi mener de driver pyramidespill, det stopper ingenting.

1 : Kan Lyoness stoppes?

Ja. Om vi informerer og forklarer hva som har skjedd her, tar opp de som har blitt svindlet og poengterer at det er møter der de lyger direkte til de som er der.

2 : Det nyter lite om vi mener de er pyramidespill.

Nei. Vår mening og norske historier har en direkte påvirkning på våre naboer, derfor er det viktig å være ærlig og påpeke hva dette firmaet holder på med som i mine øyne er ren svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 : Kan Lyoness stoppes?

Ja. Om vi informerer og forklarer hva som har skjedd her, tar opp de som har blitt svindlet og poengterer at det er møter der de lyger direkte til de som er der.

2 : Det nyter lite om vi mener de er pyramidespill.

Nei. Vår mening og norske historier har en direkte påvirkning på våre naboer, derfor er det viktig å være ærlig og påpeke hva dette firmaet holder på med som i mine øyne er ren svindel.

Ja, gjør gjerne det.

 

Det jeg påpeker er at Lotteriloven gjelder i Norge. Lotteritilsynet har kun myndighet i Norge.

 

At lotteritilsynet har funnet at det er pyramidespill etter norske regler medfører ikke automatisk at det tilfredsstiller kriteriene i andre land. Man må gjerne informere andre lands myndigheter, men det er ikke noen automatisk i at dette er ulovlig i Sverige.

 

Jeg vet at ca alle land har lover mot pyramidespill, men jeg tipper kriteriene ikke er identiske.

 

Svenske virksomheter trenger ikke forholde seg til norske lover og vedtak så lenge de ikke retter tilbud mot nordmenn.

 

Hvorvidt det er lovlig at "Sverige tar over de norske markedsfører når Norge stenges" vet jeg ikke, derfor etterspør jeg hvilken paragrafer man mener de bryter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, gjør gjerne det.

 

Det jeg påpeker er at Lotteriloven gjelder i Norge. Lotteritilsynet har kun myndighet i Norge.

 

At lotteritilsynet har funnet at det er pyramidespill etter norske regler medfører ikke automatisk at det tilfredsstiller kriteriene i andre land. Man må gjerne informere andre lands myndigheter, men det er ikke noen automatisk i at dette er ulovlig i Sverige.

 

Jeg vet at ca alle land har lover mot pyramidespill, men jeg tipper kriteriene ikke er identiske.

 

Svenske virksomheter trenger ikke forholde seg til norske lover og vedtak så lenge de ikke retter tilbud mot nordmenn.

 

Hvorvidt det er lovlig at "Sverige tar over de norske markedsfører når Norge stenges" vet jeg ikke, derfor etterspør jeg hvilken paragrafer man mener de bryter.

Så hvis My World Norge flytter de norske markedsførerer over til Sverige som de har planer om kan de forsette jobbe som før bare ikke mot det norske markedet ?

Selv om de tar med seg alle de har vervet i Norge og gjort seg til den level de har pr dags dato.

vil det evt ha noe og si hvor de har folke registrert addresse i denne saken ?

Det moralske kan vi se bort fra for moral er et fremmedord i lyconett

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...