Gå til innhold

ANMELDELSE: Dishonored 2


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Ubrukelig liste. Står ikke hvor langt tilbake den går (så at de anmeldte masse pc spill før når gamer var bra, forandrer ikke at de nå i flere år favoriserer konsoller.

Og som sagt mange spill finnes bare på pc. Men finnes spillet også på konsoll tar de nesten alltid konsoll versjonen.

 

Lista er også gammal. Da verken PS4 eller Xbox 1 er med på lista. For alt vi vet stoppet de og oppdatere den lista for 6 år siden.

 

 

Lista viser spill fra 2001 frem til i dag. så ubrukelig er den ikke.http://www.gamer.no/anmeldelser?sortBy=tek_review_published&sortDir=desc&timespan=all&query=&f%5Bd_s_plattform%5D%5B%5D=PC

 

Du finner både PS4 og Xbox One spill der.

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fordi de  prioriterer alltid consol over pc.  hadde strategi spill  eksistert på consol ville gamer aldri anmeldt et pc  spill ever. 

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en  ned strippa elendig port fra det originale  PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet,  nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på  alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen. 

 

 

Synes det virker som det er normen å anmelde konsoll utgaven av et spill for tiden. Utenom dem som har fokus på PC. Problemet ved å anmelde PC utgaven av et spill er at anmelder må ha for det første en kraftig nok PC og for det andre ha den "rette" hardware konfigurasjonen for å unngå hva vi ser så alt for ofte om dagen med PC spill som kjører dritt på en maskin selv med mer en bra nok hardware. For så å se en med lignende konfigurasjon kjøre spillet uten et eneste problem....

 

Selv er jeg glad anmeldere anmelder konsoll utgaven av spill da det er da for det meste fokus på spillet og om det er bra eller ikke. Og ikke X forskjellige problemer eller ikke problemer anmelder har opplevd og som speiles i anmeldelsen. Idag må en enten være heldig eller ha en såpass kraftig PC at eventuelle ytelses problemer ikke blir et problem pga stor overhead. Slik tilstanden til PC spill er idag og har vært i flere år så burde anmeldelser av PC spill forbeholdes for spesielt interesserte.  

 

Når det kommer til Verdun så er jeg enig at spill som er vesentlig dårligere på konsoll burde få sin egen anmeldelse. Det sagt så skjønner jeg godt Gamer.no droppet å gjøre det med Verdun når jeg ser på aktiviteten spillet har hatt og har idag...

Lenke til kommentar

Så i stede for å fremme et indie spill som kunne trenge flere spillere. Snakker de bare om dritt versjonen som kommer til å dø ut på ps4 om noen måneder.

 

Og nei de burde anmelde pc versjoner av AAA spill nettopp for å vise når de ikke holder mål. Et AAA spill som ikke funker på pc bør ikke få noe karakter på consl versjonen før pc versjonen er fikset. Det er den eneste måten å stoppe de fra å lage dårlige pc ports.

Lenke til kommentar

Får ikke anmeldere som Gamer.no tilsendt spillene fra utgiver? Får man valget om konsoll vs. PS4 eller er det utgiver som bestemmer dette?

 

 

Ubrukelig liste. Står ikke hvor langt tilbake den går (så at de anmeldte masse pc spill før når gamer var bra, forandrer ikke at de nå i flere år favoriserer consoler.

Og som sagt mange spill finnes bare på pc. Men finnes spillet også på consol tar de nesten alltid consol versjonen.

Lista er også gammal. Da verken PS4 eller box 1 er med på lista. For alt vi vet stoppet de og oppdatere den lista for 6 år siden.

 

Du kan jo bare sjekke selv om du gidder. http://www.gamer.no/anmeldelser

Totalt er det flere anmeldelser for Windows enn PS4, PS3, Xbox One og Xbox 360 til sammen (1093 vs 1008).

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Jeg syntes Dishonored 1 er bedre men dette er også meget bra, syntes vakter osv er altfor oppservange de ser(hører) deg igjenom tykke veger osv, og når du er oppdaget så plustelig så er de 4-5 stk å angrper deg, det er litt overdrivig, ser ut som de bare kommer ut av løse lufta..!

Og det kreftene til Emily suger syntes jeg har ikke prøvd Korvo ennå, håper han har de samme kreftene som før da!

Lenke til kommentar

 

Har ikke hatt noe problemer å spille det på pc så hva er galt??

Det er noen som opplever at spillet kjører helt forferdelig.

Noe av klagingen kommer som vanlig fra idioter som mener deres nye skjermkort må kjøre alle nye spill på maksimale innstillinger, hvis det ikke går er det nemlig en elendig port.

 

For min del kjører spillet helt OK på et Titan X (Maxwell) overklokket til 1400/2000 i 1440p, med unntak av oppdrag 7 der et objekt du blir tildelt fikk meg til å falle fra 60-90 fps ned til 25-35 fps om jeg brukte det "rett" sted.

Jeg kjører på et Gforce GTX 770 ti kort 2 år gamalt ikke en eneste lagging eller noe problemer i det hele tatt og 50 frames på full guffe på grafikken, så da må det være noe galt med de pc'ene som har problemr..!! Samme i WOW alt på Ultra ikke noe tull der heller. !!

Lenke til kommentar

Dette er siste tolv måneder. PC er greit representert, synes jeg.

 

 

Plattform

Windows (47)
Playstation 4 (45)
Xbox One (9)
Wii U (4)
3DS (3)
Brettspill (2)
Nintendo Wii U (2)
Nintendo 3DS (1)

PlayStation 3 (1)

 

 

 

Det er mange som ikke har problemer med å kjøre dette spillet på PC, undertegnede inkludert. Hvis jeg hadde anmeldt dette, kunne ikke jeg trukket noe på karakteren for ytelsen.

 

 

Videre er det et paradoks at når man sliter med å få 60fps på en PC-versjon av et spill, så mener folk det er elendig ytelse og uspillbart, mens når et konsollspill har 30fps, mener folk det "ikke er noen problemer".

Lenke til kommentar

Dette er siste tolv måneder. PC er greit representert, synes jeg.

Enig! Men skulle gjerne sett at de anmelde noen flere AAA-spill på PC. Spillene som i dag blir anmeldt på PC kommer som regel bare ut på PC. 

 

Får man 1080p/60fps i PS4-versjonen av Dishonored 2?

Nei. 1080p/30fps. 

Lenke til kommentar

Hva er greia med at folk kommer og sier at det kjører bra på PCen deres, så da må det være noe problemer hos de hvor spillet kjører dårlig? Det er veldokumentert nå at det kjører jævla dårlig for jævla mange. Det er som Batman Arkham Knight, en av de største skandalene i PC-gaming de siste årene, det var folk som kjørte det bra rett launch og.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Gamer.no bør bytte navn  til Consoler.no

 

Hvorfor det?

 

Fordi de  prioriterer alltid konsoll over pc.  hadde strategi spill  eksistert på konsoll ville gamer aldri anmeldt et pc  spill ever. 

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en  ned strippa elendig port fra det originale  PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet,  nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på  alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen.

 

Det er da virkelig et overbevisende antall flere anmeldte spill til pc enn andre plattformer her på gamer.no, så din kommentar er latterlig.

  • Windows (1093)
  • Xbox 360 (517)
  • PlayStation 2 (333)
  • PlayStation 3 (328)
  • Xbox (190)

Ubrukelig liste. Står ikke hvor langt tilbake den går (så at de anmeldte masse pc spill før når gamer var bra, forandrer ikke at de nå i flere år favoriserer consoler.

Og som sagt mange spill finnes bare på pc. Men finnes spillet også på consol tar de nesten alltid consol versjonen.

 

Lista er også gammal. Da verken PS4 eller box 1 er med på lista. For alt vi vet stoppet de og oppdatere den lista for 6 år siden.

 

Det er alltid trist å høre sånt som «de anmeldte masse pc spill før når gamer var bra», men jeg synes det er vanskelig å ta til meg slik kritikk når den ikke er mer spesifikk. 

 

Anmeldelsesarkivet skal være komplett, men vi har hatt noen problemer i det siste med at nye anmeldelser ikke indekseres. For øyeblikket gjelder det i så fall to-tre anmeldelser fra den siste måneden. Grunnen til at PlayStation 4 og Xbox One ikke dukker opp der er at du ikke har trykket på «Vis flere». Systemet setter kategoriene/plattformene med flest anmeldelser først i den listen.

 

Men OK, la oss se litt nøyere på tallene her for å se hvor mange spill vi har anmeldt på de mest brukte plattformene: 

  • I de siste 12 månedene har vi hatt 47 anmeldelser på Windows, 45 på PlayStation 4 og 9 på Xbox One.
  • I hele 2015 hadde vi 39 anmeldelser til Windows, 38 til PlayStation 4 og 7 på Xbox One.

Så egentlig er det Xbox One-leserene som burde føle seg snytt her. 

 

La oss hoppe litt lenger tilbake, til et par tilfeldige år: 

  • I 2011 hadde vi 62 anmeldelser til Windows, 78 (!) til Xbox 360 og 51 til PlayStation 3. 
  • I 2010 hadde vi 48 anmeldelser til Windows, 86 (!!!) til Xbox 360 og 57 til PlayStation 3. 

Kan vi ha en bedre PC-dekning? Ja, selvfølgelig, men som du ser har vi faktisk økt andelen Windows-anmeldelser de siste årene, stikk i strid med oppfatningen din. At anmeldelsestallene totalt går ned, skyldes flere grunner: dårligere kår for norsk spillskriblerier og media generelt, at vi prioriterer våre midler litt annerledes, at vi ikke anmelder absolutt alt som kommer ut lenger, at skribentstallen er annerledes, at vi er færre som skriver om spill på fulltid, at spillanmeldelser i seg selv ikke lenger er det stoffet som virker mest interessant for lesere – det er en hel haug av grunner som sammen utgjør dette. 

Endret av Arodem
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klipp 

Men hva med å prøve å få til å anmelde litt flere AAA-spill? Føler at mange av spillene som blir anmeldt på PC er spill som ikke kommer på andre konsoller. Grunnen til at jeg personlig skulle ønske dette er fordi det kunne lagt større press på utgivere når de slipper spill som gang på gang er uferdig på plattformen: PC. 

Lenke til kommentar

 

Klipp 

Men hva med å prøve å få til å anmelde litt flere AAA-spill? Føler at mange av spillene som blir anmeldt på PC er spill som ikke kommer på andre konsoller. Grunnen til at jeg personlig skulle ønske dette er fordi det kunne lagt større press på utgivere når de slipper spill som gang på gang er uferdig på plattformen: PC. 

 

Vi har ikke nok skribenter med tilgang på en kraftig nok PC, eller som foretrekker å spille på PC, og vi får oftere tilsendt konsollutgavene av de største spillene fra de store utgiverne. 

 

Skjønner godt argumentet med å få utgiverne til å skjerpe seg, men det skorter ikke spillsider som tar for seg de tekniske detaljene i spill og PC-versjoner allerede. Digital Foundry har jo gjort mye bra her, og RockPaperShotgun er kun fokuserte på PC-spill. Vi prøver så godt vi kan å dekke disse tingene vi også, men vi favner bredere enn disse spesifiserte fokusområdene. Vi har likevel en skribent som i det siste har lagt mye arbeid i å se på de tekniske aspektene ved spill på tvers av versjoner, uten å gå alt for mye ned på kvantitative tall, og planen er å fortsette med dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det riktig at dette er anmeldelser de tallene som er skrevet? Regner med dette inkluderer alle artikler, så alt om esport regnes som pc artikkel? Hvis det er tilfellet er det ganske dårlig stilt med pc.

 

Kritikken er vel noelunde berettiget. Som nevnt var verdun ps4 det som ble valgt anmeldt.

Arma 3 hadde sin største expansion i bohemia sin historiefor ikke lenge siden, ett spill som etter tre år ofte er på topp ti spilte daglig på steam. Ikke ett ord som jeg kan se. Det finnes flere eksempler, selvom det vil være umulig å dekke alt hele tiden.

 

Pc stiger fortsatt i popularitet etter mange års "dvale" og vil nok fortsette en god stund til. Det føles ut som satsningen deres er konsoll/esport, men ikke pc som plattform. Hadde vært interessant å se hva dere tenker om det selv? Dette er nå ment rent som konstruktiv kritikk og bør oppfattes sånn også ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi de prioriterer alltid consol over pc. hadde strategi spill eksistert på consol ville gamer aldri anmeldt et pc spill ever.

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en ned strippa elendig port fra det originale PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet, nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen.

 

Synes det virker som det er normen å anmelde konsoll utgaven av et spill for tiden. Utenom dem som har fokus på PC. Problemet ved å anmelde PC utgaven av et spill er at anmelder må ha for det første en kraftig nok PC og for det andre ha den "rette" hardware konfigurasjonen for å unngå hva vi ser så alt for ofte om dagen med PC spill som kjører dritt på en maskin selv med mer en bra nok hardware. For så å se en med lignende konfigurasjon kjøre spillet uten et eneste problem....

 

Selv er jeg glad anmeldere anmelder konsoll utgaven av spill da det er da for det meste fokus på spillet og om det er bra eller ikke. Og ikke X forskjellige problemer eller ikke problemer anmelder har opplevd og som speiles i anmeldelsen. Idag må en enten være heldig eller ha en såpass kraftig PC at eventuelle ytelses problemer ikke blir et problem pga stor overhead. Slik tilstanden til PC spill er idag og har vært i flere år så burde anmeldelser av PC spill forbeholdes for spesielt interesserte.

 

Når det kommer til Verdun så er jeg enig at spill som er vesentlig dårligere på konsoll burde få sin egen anmeldelse. Det sagt så skjønner jeg godt Gamer.no droppet å gjøre det med Verdun når jeg ser på aktiviteten spillet har hatt og har idag...

Er ikke enig i at PC er for spesielt interesserte. Det er større på spill enn både ps4 og xbone. Og uansett, er ikke gamer for folk som er spesielt interessert i spill? AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...