Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Siste:
Ifbm. granskninger i kongressen ble det mandag utstedt ordre for å innhente informasjon vedr. Trumps forretninger med Deutsche Bank og flere andre banker.

Congressional Investigators Subpoena Deutsche Bank and Other Lenders
https://www.nytimes.com/2019/04/15/business/deutsche-bank-trump-finances-congress.html
"The committees that issued subpoenas on Monday are jointly investigating Deutsche Bank’s relationship with Mr. Trump. Over the past two decades, Deutsche Bank was the only mainstream bank consistently willing to do business with Mr. Trump, who has a long history of defaults and bankruptcies. The bank has lent him well over $2 billion, and Mr. Trump had more than $300 million in outstanding loans from Deutsche Bank by the time he took office, making the German bank the president’s biggest creditor."

"Multiple other banks — including Citigroup, JPMorgan Chase and Bank of America — also received subpoenas on Monday, according to two people with knowledge of the subpoenas.
The subpoenas seek records related to business the banks did with a list of suspected money launderers from Russia and other Eastern European countries, according to a person familiar with the subpoenas.
"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ingen som støtter sanctuary Cities som ikke er også for grensekontroll

 

Jeg utfordrer deg å vise oss at disse folk du nevner er et betydelig antall

Her er de representantene som synes det er helt greit at man har en grensen uten noen stengsler som man lett kan passere.... bare man går litt bort fra grensestasjonene:

 

http://clerk.house.gov/evs/2019/roll094.xml

Lenke til kommentar

Snedig forsøk på historieomskrivning fra ytterste høyre, her må man åpenbart til med voksenopplæring igjen, og et lite utdrag fra "civics 101":

Det er en kjent sak at kongressen, og da især representantenes hus, sitter med den såkalte "Power of The Purse".

 

Mange av de som stemte mot Trumps nasjonale kriseerklæring, stemte også for tildeling av milliarder av dollar til grensesikring.

Trumps nasjonale kriseerklæring var et forsøk på å omgå kongressen i en sak hvor kongressen allerede hadde sagt nei; å tildele penger til Trumps mur. De sa ikke nei til å tildele penger til grensesikring.

Hva de i realiteten stemte imot var Trumps forsøk på å omgå kongressen ved å erklære krise slik at han kan ta penger kongressen har tildelt andre formål, ikke mot grensesikring i seg selv.

Endret av xRun
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Absolutt alle som har stemt for "sanctuary cities" hvor de som har tatt seg ulovelig over grensen ikke skal kunne bli sendt tilbake er jo defacto for at man ikke skal ha grensekontroll.

 

Dette var en polariserende og lite ojektiv uttalelse. Nesten ingen av disse har vel argumentert for åpne grenser? Eller bare finner du på hva disse mener?

 

Du vet at det finnes mange andre varianter enn "bygg en mur og putt barna i bur" vs "åpne grenser"? Da foreslår jeg at du forholder deg til disse nyansene framfor å finne på hva andre mener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er de representantene som synes det er helt greit at man har en grensen uten noen stengsler som man lett kan passere.... bare man går litt bort fra grensestasjonene:

 

http://clerk.house.gov/evs/2019/roll094.xml

Er det virkelig hva du tar ut av den avstemningen? Da har du fått med deg ekstremt lite, eventuelt har du hørt kun på Trump igjen.

 

Når du legger så lite innsats i å forstå noe lurer jeg på hvor mye du har forstått av de tingene vi diskuterer her inne. Da er det heller ikke så rart at du ofte blir rettet, så blir borte, så kommer tilbake med noe Fox News bs.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Deutsche Bank was the only mainstream bank consistently willing to do business with Mr. Trump,

Jeg er spent på å høre hva dette har å gjøre med Russland. Høres for meg ut som om de er på fisketur etter noe de kan bruke til presidentvalget. I 2024 kan USA velge en Demokratisk president og jeg synes synd på stakkaren med det som nå settes som standard.

 

Effektiv grensekontroll er ikke avhengig av en mur

Jeg ser at det blir påståt av personer som også kan finne på å påstå at "murer ikke virker". Historien har vist oss at dette ikke stemmer. For alle utsatte grenseområder har det blitt satt opp fysiske stengsler. Norge har dette mot Russland og EU finansierer verdens lengste grensemur mellom Tyrkia og Syria.  Og jeg har fortsatt tilgode å se at noen av de som påstår at det er greit selv bor i et hus med dører, men uten vegger.

 

Har kan vi se at alle de demokratiske representantene sier at det ikke er noen krise å ha helt åpne grenser som hvem som helst kan gå rett over. Og det er også registrert at de alle stemte på dette. Hva mere av bevis er det egentlig mulig å gi?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at det blir påståt av personer som også kan finne på å påstå at "murer ikke virker". Historien har vist oss at dette ikke stemmer. For alle utsatte grenseområder har det blitt satt opp fysiske stengsler. Norge har dette mot Russland og EU finansierer verdens lengste grensemur mellom Tyrkia og Syria. Og jeg har fortsatt tilgode å se at noen av de som påstår at det er greit selv bor i et hus med dører, men uten vegger.

 

Har kan vi se at alle de demokratiske representantene sier at det ikke er noen krise å ha helt åpne grenser som hvem som helst kan gå rett over. Og det er også registrert at de alle stemte på dette. Hva mere av bevis er det egentlig mulig å gi?

Det finnes meget effektiv grensekontroll langs Canada/USA grensen men det finnes nesten ingen murer. Hvordan kan det være? Ville det vært godt bruk av penger til å bygge en mur langs USA /Canada grensen hvis det ikke er et stort problem og de fleste problemene hender hvor det finnes grensevakter? Ville det vært mer effektivt å investere i verktøyene for grensevaktene hvis de fleste problemene skjer der og ikke andre steder?

 

Kriminaliteten i Fargo North Dakota ville kanskje vært litt lavere hvis det fantes 1 politimenn for hver 10 mennesker, men jeg ville tro at det ville vært mer effektivt å øke antallet politi i Detroit enn Fargo gitt at vi ikke har ubegrenset resurrser

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Uten at jeg er en ekspert, sier det ikke seg selv at Trumps forslag ville vært en stor risiko for at bygget hadde kollapset?

 

Han klarte seg jo veldig bra i talen tidligere i dag da han nevnte denne brannen, men det skjer aldri uten ett eller annet sprøtt - som dette forslaget.

 

1 tonn vann som beveger seg i 100km/t har ca. 1 mega jule i energi(litt mindre enn en dynamitt kubbe) 

Så si at et fly med vann slipper 12 tonn vann om gangen blir det ca tilsvarende å slippe 12 tente dynnamit kubber på kirken. (grovt regnet, om vannet beveger seg 150kmt, vil energien være mye høyere.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes meget effektiv grensekontroll langs Canada/USA grensen men det finnes nesten ingen murer. Hvordan kan det være? Ville det vært godt bruk av penger til å bygge en mur langs USA /Canada grensen hvis det ikke er et stort problem og de fleste problemene hender hvor det finnes grensevakter? Ville det vært mer effektivt å investere i verktøyene for grensevaktene hvis de fleste problemene skjer der og ikke andre steder?

Det kommer selvsagt ann på hvor stort press det er på grensene. Alle grenser trenger selvsagt ikke mur. Det kommer ikke bølge etter bølge med immigranter som prøver trenge seg over grensen fra Canada.

 

Du burde kanskje tatt argumentene dine til de europeiske politikerne som finansierer verdens største mur mot Syria og si at det holder med grensevakter der. Og her er et bilde fra Cauta hvor migranter prøver å komme seg inn i EU ved å klatre over gjerdet der. Du burde kontakte spanske myndigheter og fortelle dem at dette er mye lettere å kontrollere om de fjerner alle stengsler ved grensen.

 

Morocco-Foils-Attempt-of-400-Sub-Saharan

Lenke til kommentar

jeg har fortsatt tilgode å se at noen av de som påstår at det er greit selv bor i et hus med dører, men uten vegger.

 

Alle grenser trenger selvsagt ikke mur.

Det er fasinerende at du er så bombastisk og lite nyansert at du argumenter mot deg selv. Nå har til og med du tilbakevist at analogien din om hus uten vegger har noe for seg.

 

 

PS! Det Donald påstår muren skal stoppe kommer nesten utelukkende over lovlige grenseoverganger. Hvordan henger det sammen, mr objektive og nyanserte debattant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt ann på hvor stort press det er på grensene. Alle grenser trenger selvsagt ikke mur. Det kommer ikke bølge etter bølge med immigranter som prøver trenge seg over grensen fra Canada.

 

Innrømmer du da at motstand til en stor, dyr mur langs hele grensen mellom land ikke betyr at man støtter «open borders»? Igjen, effektiv grensekontroll ikke er avhengig av en dyr, stor mur langs hele grensen mellom Mexico/USA De fleste demokrater støtter bruk av skattepenger først hvor de største problemene skjer, ikke hvor færre problemer skjer.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er fasinerende at du er så bombastisk og lite nyansert at du argumenter mot deg selv. Nå har til og med du tilbakevist at analogien din om hus uten vegger har noe for seg.

Jeg ser ikke helt hva du har problemer med å skjønne her. Noen steder er grensemur viktigere enn andre og noen steder er veggene til et hus viktigere for sikkerheten enn andre. Grensen til Mexico er et sksempel på at fremsemur er viktig og hus i et tettbegygd område er et eksempel på at vegger er viktige. Likevel har Demokratene vegger overalt hvor de bor, men mur motMexico er de imot.

 

 

 

PS! Det Donald påstår muren skal stoppe kommer nesten utelukkende over lovlige grenseoverganger. Hvordan henger det sammen, mr objektive og nyanserte debattant?

Hver måned kommer det totalt ca. 60.000 lovelige besøkende til USA som ikke drar i tide, dette inkluderer de som komer med fly, båt og via lovlige grenseposter. Samtidig stoppes det et sted mellom 30 og 150.000 personer per måned som ulovelig prøver ta seg over grensen fra Mexico. I tillegg kommer selvsagt de som ikke blir stoppet.
Lenke til kommentar

Si meg, hvorfor gidder dere å diskutere med denne fyren? Han har jo allerede bestemt seg for at han elsker Trump og hater innvandring/innvandrere. Uansett hvor mye fakta man dumper på han (mesteparten av den ulovlige innvandringen skjer ikke på grensa, demokratene er ikke for "åpne grenser", Trump skal ikke lengre bygge en mur men et gjerde osv.) kommer det ikke til å endre hans oppfatning i det hele tatt.

 

Vi lever i en post-fakta verden. Hans virkelighet er hans virkelighet, uansett hvor absurd det er. Det er tragisk, men jeg tror dessverre ikke det er noe å gjøre med det. Fakta og kunnskap har tapt.

 

Edit: Gikk på profilen til Robertaas, og en ting er tydelig, fyren er radikalisert. Han er ytre høyre-versjonen av en islamist. Kildene han henviser til er stort sett Fox News eller enda mer ytterliggående. Tucker Carlson ser ut til å være en slags messias. Jeg har egentlig bare et spørsmål til deg, robertaas, vet du selv hvor radikalisert du har blitt?

Endret av CommanderKeen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva du har problemer med å skjønne her.

Det er fordi det er du som har problemer med å skjønne hva du selv skriver. Jeg får prøve å skolere deg litt sånn at du får det med deg. Si i fra om det fortsatt er for vanskelig. (Ja, nå skriver jeg på samme måte som du gjør til andre - er ikke det koselig.)

 

Noen steder er grensemur viktigere enn andre og noen steder er veggene til et hus viktigere for sikkerheten enn andre.

Denne analogien er tull. Har du et eller flere hus uten vegger? Hvordan kan du da mene at det finnes grenser hvor grensemur ikke er viktig?

 

Grensen til Mexico er et sksempel på at fremsemur er viktig og hus i et tettbegygd område er et eksempel på at vegger er viktige. Likevel har Demokratene vegger overalt hvor de bor, men mur motMexico er de imot.

Så fordi demokrater har vegger, så må grenesmur mot mexico være viktig? Men du har vegger og grensemur mot sverige er ikke viktig? Da har du motbevist ditt eget eksempel. Du har blit forklart at eksempelet ditt er tull før, men du ser ikke ut til å forstå det.

 

Du prøver å lage en analogi, men den er feil og fungerer ikke. Det er problemet ditt. Du motsier deg selv og blir fersket i det, men er ut av stand til å forstå det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grensen til Mexico er et sksempel på at fremsemur er viktig og hus i et tettbegygd område er et eksempel på at vegger er viktige. Likevel har Demokratene vegger overalt hvor de bor, men mur motMexico er de imot.

Jeg liker feks. å ha gulv der jeg bort, så da må jeg nok også like å ha en mur til flere milliarder mot Mexico. :lol:
Lenke til kommentar

Si meg, hvorfor gidder dere å diskutere med denne fyren? Han har jo allerede bestemt seg for at han elsker Trump og hater innvandring/innvandrere.

Dette stemmer ikke i det hele tatt og alle kan lett sjekke om de finner andre her i tråden med et mer nyansert syn som både er positiv til noen sider av Trump og negativ til andre sider. Men er man først resistent mot fakta så er det selvsagt vanskelig å innrømme det som alle lett kan se.

 

Kildene han henviser til er stort sett Fox News eller enda mer ytterliggående. Tucker Carlson ser ut til å være en slags messias. Jeg har egentlig bare et spørsmål til deg, robertaas, vet du selv hvor radikalisert du har blitt?

Fakta som alle lett kan sjekke er at de siste kildene jeg har linket til er:

Washington Post

BBC

C-span

CNN

En website drevet av ABC-news

Fox News

En offisiell website for representantenes hus.

 

Har du vurdert om det er du selv som har blitt radikalisert her og som ignorerer fakta? Og har du noe annet å bidra med i tråden her enn personangrep?

 

Tilbake til Cory Booker som nå ser ut til å ha snudd 180 grader når han nå sier at om Trump sender ulovelige immigranter til "sanctuary cities" så er det noe som vil gjøre dem "less safe". Og han sier at å sende inn immigranter er det samme som "injecting fear". Merkelig at CBS har så elendige journalister som ikke klarer spørre ham om hvorfor han har snudd 180 grader.

Lenke til kommentar

 

Tilbake til Cory Booker som nå ser ut til å ha snudd 180 grader når han nå sier at om Trump sender ulovelige immigranter til "sanctuary cities" så er det noe som vil gjøre dem "less safe". Og han sier at å sende inn immigranter er det samme som "injecting fear". Merkelig at CBS har så elendige journalister som ikke klarer spørre ham om hvorfor han har snudd 180 grader.

 

They’re rapists and murderers, some I guess are ok!

 

Now i’m Sending them to you!

 

 

Donald Trump

 

 

Who is inciting fear?

Lenke til kommentar

They’re rapists and murderers, some I guess are ok!

 

Now i’m Sending them to you!

 

 

Donald Trump

 

 

Who is inciting fear?

Jeg skjønner ikke hva problemet skulle være. Er ikke dette ulovelige innvandrere, altså de som gir økonomisk gevinst og mindre kriminalitet? Burde de ikke takke Trump for denne fine muligheten?

 

Og om de mener Trump fremstiller dette negativt så er det jo bare å si "They are not that bad, we are happy to welcome them".

 

Denne analogien er tull. Har du et eller flere hus uten vegger? Hvordan kan du da mene at det finnes grenser hvor grensemur ikke er viktig?

 

Så fordi demokrater har vegger, så må grenesmur mot mexico være viktig? Men du har vegger og grensemur mot sverige er ikke viktig? Da har du motbevist ditt eget eksempel. Du har blit forklart at eksempelet ditt er tull før, men du ser ikke ut til å forstå det.

 

Du prøver å lage en analogi, men den er feil og fungerer ikke. Det er problemet ditt. Du motsier deg selv og blir fersket i det, men er ut av stand til å forstå det.

Jeg skjønner at flere kan bli forvirret av mere moderate og nyanserte meninger, men det er egentlig ganske enkelt:

1) "Walls" fungerer.

2) "Walls" bør brukes der hvor det er bruk for dem.

 

-Man har altså vegger på hus fordi det fungerer, det holder både naturen og badguys ute. Det er komisk når folk som bor i hus sier "walls don't work".

-At man ser at det fungerer betyr ikke at man er for å bygge det alle mulige steder hvor det ikke er bruk for det. Langs svenskegrensen er det typisk ikke bruk for noen mur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...