Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Dette er ikke å undergrave demokratiet. Det er slik det faktisk fungerer i alle andre fungerende demokratier. Bare i diktaturer blir lederens ordre utført uten å gå via rådgivere.

 

Er dog enig i at det er ganske ekstremt å fortelle pressen at sjefen (presidenten) er en idiot, men hen tenkte vel det ville være betryggende for folk å vite at ikke alt i det hvite hus skjer på Trumps impuls.

 

http://thehill.com/homenews/administration/404933-woodward-gary-cohn-pulled-letters-off-trumps-desk-withdrawing-us-from

 

 

 

President Trump’s former top economic adviser, Gary Cohn, twice pulled paperwork off of Trump’s desk that the president was intending to sign to withdraw the United States from trade agreements, according to a forthcoming book from veteran journalist Bob Woodward.

 

Dette er ikke "rådgivning". Mye av grunnen til at Trump ble valgt var jo nettopp fordi han ville ha bort NAFTA, noe han har fått til nå uansett. Jeg skal ikke legge meg bort i politikken deres, men det er helt sykt at man enten har en avis som lyver om noe så alvorlig, eller en som sitter i administrasjonen og saboterer og går ut offentlig, ikke med konkrete problemer, men med "synsing".

 

Hele media-saken går på Trump som person, hvor teit han er etc., ikke på konkrete ting han har gjort som er udemokratiske, eller går mot det velgerne ønsker.

 

Hadde dette vært en ekte "whistleblower", så hadde jeg ønsket det velkommen. Vi har f.eks. Stoltenberg her hjemme, som dro oss inn i Libya-krigen uten å gå om stortinget, og generelt brøt alt som er av lover og regler. Dette er noe helt annet, det er som om noen i regjeringen skulle skrevet kronikk i VG om hvor evneveik, smålig og grusom Erna er... men slapp av, "den stabile regjeringen" har makten som alltid.

 

Jeg har enda ikke sett noe som overbeviser meg om at Trump har gjort noe ulovlig eller samarbeidet med Russland eller noe av det de sier. Det jeg ser er et udemokratisk kupp, av "the swamp".

 

Ingen er "betrygget" nå, det kan du seriøst ikke tro. Vedkommende som har skrevet dette har hatt ett eneste mål, og det er å lage mer kaos...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommenterte kronikken, og det du siterer er vel fra den boka som kommer? Tror du alt som står i den boka stemmer, eller bare det du ønsker skal være sant?

 

Jeg tror i alle fall dette er sant, siden han har sluttet og ikke har nektet. Uansett; hvorfor skal jeg tro at dersom han som har skrevet kronikken snakker sant, så forteller han hele sannheten? Det er helt absurd, den ene siden sitter anonymt og forteller noe helt subjektivt, og hvem vet hva annet han/hun gjør? Det som er sikkert er at advokater har sørget for at det som innrømmes juridisk sett er "akkurat innenfor". Hva mer personen gjør vet vi ikke. Anonym feiging.

 

Du svarte ikke på resten av spørsmålene, men tror du virkelig at noen er "betrygget" av dette? Tror du det var målet?

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på resten av spørsmålene, men tror du virkelig at noen er "betrygget" av dette? Tror du det var målet?

 

Tja, jeg ble iallefall betrygget. Ingen ønsker vel at en idiot skal styre verdens største militærmakt uten hjelp. (Jepp, en fyr som bestemt mener å alltid vite bedre enn eksperter, som f.eks generaler, er en idiot).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

President Trump’s former top economic adviser, Gary Cohn, twice pulled paperwork off of Trump’s desk that the president was intending to sign to withdraw the United States from trade agreements, according to a forthcoming book from veteran journalist Bob Woodward.

 

Når barn leker med farlige leketøy, så er det de voksnes plikt til å ta leketøyet fra barnet. Dette gjelder uansett alder på "barnet".   :D

 

Edit: Siterte feil.

Endret av Splitter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg er overhodet ikke betrygget. Dette betyr strengt tatt at det utrolig nok kunne vært verre enn det allerede er. Og at etterhvert som Trump bytter ut folk med enda mindre kompetente mennesker, så vil det også bli verre. John Kerry var på Colbert og ble spurt om han følte seg betrygget over at det var "Adults in the room", og svarte at han var "terrified" tror jeg var ordet han brukte.

 

Ellers... Kunne det vært greit om enkelte klarte å huske på at "demokratiet" i USA går fallitt hver gang de siste årene, når en republikansk kandidat blir valgt til president mot folkets vilje, av "The Electoral College". Så å drone om at det er udemokratisk at folk styrer presidenten... Vel, det blir litt som å klage på at kjerringa ikke har brukt nok tøy mykner, etter at vaskekjelleren har blitt oversvømt av septiktanken...

 

Og vel, kjempe stabilt geni som glemmer at han skal trekke USA ut av NAFTA, om noen bare fjerner papiret han trenger signere for å gjøre det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si hvem som skrev stykket i NY Times. De kan også ha vært flere om dette, sitater i teksten antyder at andre i administrasjonen bør vite hvem dette er, deres utsagn til vedkommende er gjengitt, men de har ikke avslørt identiteten.

 

Om tidligere erfaring har noen betydning, så kan det nevnes at Mark Feldt nektet for at han var "deep throat" i mange år. Watergate var tidlig på 70-tallet, og avsløringen kom i 2005. Woodward og Bernstein har vel også bekreftet at Feldt var "deep throat" etter hans bortgang.

Med andre ord: de 20-30 skriftlige benektelsene Trump har fått levert trenger ikke bety noe som helst, det kan være en eller flere av dem, og det kan bli kjent i morgen, om 30 år, eller når som helst i mellomtiden. 

 

 

---

Live snart:

Trump med rally i Billings, Montana.

Kanskje han har tatt med seg benektelsene og vil snakke om dem, blant alt han har vært opptatt av de siste dagene.

Live i nyhetskanaler og på YT:

 

Alternativ stream:

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På innsiden i Det hvite hus

https://radio.nrk.no/serie/studio-2-p2/MKRV20017818/06-09-2018#t=58.6s

I en ny anonym kronikk publisert i New York Times forklarer en sentralt plassert ansatt i Det hvite hus hvordan det daglige arbeidet foregår og hvordan de daglig må redde presidenten fra å ta farlige og korttenkte beslutninger. Vi oppsummerer hva vi nå vet om arbeidshverdagen hos president Donald Trump.

 

Lenke til kommentar

Vel, jeg er overhodet ikke betrygget. Dette betyr strengt tatt at det utrolig nok kunne vært verre enn det allerede er. Og at etterhvert som Trump bytter ut folk med enda mindre kompetente mennesker, så vil det også bli verre. John Kerry var på Colbert og ble spurt om han følte seg betrygget over at det var "Adults in the room", og svarte at han var "terrified" tror jeg var ordet han brukte.

 

Enig i at det er en skremmende situasjon. Får sette meg ned å se Colbert nå..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Siste:
NY Times melder at klappjakten WH startet for å finne personen bak stykket i NY Times nå har resultert i en liste med ca. 12 mistenkte.
Antallet benektelser har kommet opp i rundt 30, og de er skriftlig levert til Trump. Blant ideene som luftes skal være løgndetektortester og svorne skriftlige erklæringer som evt. skal kunne brukes i retten.
 
It Wasn’t Me: Pence, Pompeo and a Parade of Administration Officials Deny Writing Op-Ed
https://www.nytimes.com/2018/09/06/us/politics/trump-pence-pompeo-anonymous-op-ed.html
"Senator Rand Paul of Kentucky, an ally of Mr. Trump’s, recommended that the president force members of his administration to take polygraph examinations, and there was at least briefly some discussion of that among advisers to the president. Another option mentioned by people close to Mr. Trump was asking senior officials to sign sworn affidavits that could be used in court if necessary. One outside adviser said the White House had a list of about 12 suspects."
 
 
Trump skal ha blitt fortalt av sin nærmeste stab, inkl. stabssjefen John Kelly, at den de jakter på neppe er blant det øverste nivået i staben, men mest sannsynlig ett trinn ned. Det vil si en stabssekretær, eller en deputy/assistent eller noe til et av kabinettmedlemmene, eller annen tilsvarende stab like under kabinettmedlemmene.
 
Kelly skal visstnok ha fått jobben med å finne vedkommende, og går nå altså rundt med denne listen på 12 personer. Men Kelly er også den eneste gjenværende i staben på toppnivå som ennå ikke har levert noen benektelse vedr. stykket i NY Times.
Det ville jo være ironisk om han var lekkeren, og nå var satt til å finne seg selv. Det ville ikke vært første gang, under Watergate ble oppgaven med å finne "deep throat" gitt til FBI's visedirektør Mark Feldt, selveste "deep throat".
 
 
I mellomtiden har noen som er sitert i stykket i NY Times snakket med Axios.

Exclusive: Trump's nightmare: "The snakes are everywhere"
https://www.axios.com/trump-administration-white-house-leaks-a5a82efa-d6c8-4209-b616-80f1422eb36c.html
"two senior administration officials reached out to Axios to say the author stole the words right out of their mouths."
"I find the reaction to the NYT op-ed fascinating — that people seem so shocked that there is a resistance from the inside," one senior official said. "A lot of us [were] wishing we’d been the writer, I suspect ... I hope he [Trump] knows — maybe he does? — that there are dozens and dozens of us."

 

Disse to vet sannsynligvis hvem de var med da de sa det som ble sitert i stykket, men de har ennå ikke avslørt hvem de sa det til, og det er ennå ingen indikasjon på at de er avhørt.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trumps kritikere overdriver litt. Han har fortsatt langt igjen før han når Nixons nivå for eksempel.

 

Nixon hadde et alvorlig alkoholproblem og hans stabssjef beordret NORAD (ansvarlig for raketter i USA) om å ikke ta hensyn til noen ordre Nixon ga om bruk. 

 

Nixon beordret også Kambodsja bombardert da de var i krig med Vietnam. Dette fordi Vietkong-soldater ble antatt å smyge seg inn i grensa til Kambodsja for å unngå amerikansk fly. Hvis jeg husker riktig døde nesten 1 million sivile i Kambodsja alene uten engang å ha vært involvert i krigen på noen måte. 

 

Trumps sitt styre har så langt vært preget av mye farlig retorikk, spesielt om man er avhengig av amerikansk militærstøtte. Men han har på ingen måte vært noen Nixon eller Truman (som atombombet to byer i Japan unødvendig). 

 

Man må rett og slett ha perspektiv.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Siste:

Straffeutmåling for George Papadopoulos, rettsmøte er underveis akkurat nå.

 

Jøss! Dette er jo kjempenyheter... Papadopoulus var jo "nøkkelen" her, og grunnen til at etterforskningen ble startet, er det ikke slik?

 

Nå er jeg veldig spent på hva han ble kjent skyldig i, og fikk 14 dagers fengsel for. Mueller ba om 6 måneder?

 

Ble han dømt som spion? Hva endte han opp med å bli dømt for? Det bør jo være noe rimelig saftig, nå som vi vet at alt annet Mueller har fått folk dømt for ikke er relatert til Trump...

 

14 dagers fengsel høres unektelig litt smått ut for hovedmannen bak Russland-skandalen... vet du akkurat hva han ble dømt for?

Lenke til kommentar

Jøss! Dette er jo kjempenyheter... Papadopoulus var jo "nøkkelen" her, og grunnen til at etterforskningen ble startet, er det ikke slik?

 

Nå er jeg veldig spent på hva han ble kjent skyldig i, og fikk 14 dagers fengsel for. Mueller ba om 6 måneder?

 

Ble han dømt som spion? Hva endte han opp med å bli dømt for? Det bør jo være noe rimelig saftig, nå som vi vet at alt annet Mueller har fått folk dømt for ikke er relatert til Trump...

 

14 dagers fengsel høres unektelig litt smått ut for hovedmannen bak Russland-skandalen... vet du akkurat hva han ble dømt for?

Wow! Gjør du deg til? Papadopoulos var aldri noen "hovedmann", det han var, var en løsmunnet Trump kampanje arbeider som skrøt på fylla av at "de" hadde "dirt" om Hillary. Dette utløste en etterforskning der andre ulovligheter ble avdekket. Hva disse er/var er jo fullstendig irrelevant for resten av saken.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Wow! Gjør du deg til? Papadopoulos var aldri noen "hovedmann", det han var, var en løsmunnet Trump kampanje arbeider som skrøt på fylla av at "de" hadde "dirt" om Hillary. Dette utløste en etterforskning der andre ulovligheter ble avdekket. Hva disse er/var er jo fullstendig irrelevant for resten av saken.

 

Han var egentlig i Ben Carson's kampanje, før han ga seg.

 

Ok, la oss komme til kjernen. Hva var det som gjorde at de startet etterforskningen, og hva har vi nå som knytter Trump til noe "collusion". Dommeren som ga Papadopoulos 14 dagers fengsel for å ikke fortelle sannheten avfeide alle anklager om "collusion". De har ingenting ...

 

Hele etterforskningen startet på grunn av Steeles løgner sammen med at denne Papadopoulos snakket om at Hillary (ikke DNC) sine e-poster var hacket til noen i London (?), men nå har de altså ikke noe annet å ta ham på enn å ha løyet til FBI.

 

"Show me the man and I'll show you the crime"-prinsippet.

 

lavrentiy-beria-quote.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...