Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt sykt hvor lavt Amerika har sunket. Når han blir avsatt blir det borgerkrig.

Med tanke på hvor mye USA har overlevd både nasjonalt og internasjonalt, hvorfor skulle de ikke overleve Donald Trump som president?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke temaet for mitt innlegg. Trumps kommentar var.

Det må være mulig å ta til seg dagens hendelser uten å hoppe i nærmeste rabbitt hole og forlange forklaring av noe som skjedde i 2014. Som du sier er trådens tema Trumps presidentperiode.

Hva han gjør og sier i dag er tema. 2014 er historie. Førstnevnte havner i tråden her, sistnevnte kan man slå opp og lese om på egen hånd.

Hvis hendelser i 2014 fortsatt er relevante for dagens situasjon vil jeg kalle dem relevante.

Skrevet
Trump med G7-trussel

Donald Trump kom med en trussel til de andre G7-lederne under møtet Quebec: Reduser handelsbarrierene mot USA, eller risiker å bli utestengt fra det amerikanske markedet.

Trump uttalte samtidig at det måtte bli slutt på de urettferdige handelsrelasjonene mellom USA og de andre G7-landene. Han uttalte samtidig at dersom man så seg nødt til å slutte å handle med de andre, vil det være mer lønnsomt for USA.

https://e24.no/makro-og-politikk/donald-trump/trump-med-g7-trussel-reduser-handelsbarrierene-eller-bli-utestengt/24357709

Skrevet

Hvis hendelser i 2014 fortsatt er relevante for dagens situasjon vil jeg kalle dem relevante.

Ja, da er det bare å slå opp, om en er nysgjerrig på hva som skjedde. Det er helt åpent tilgjengelig hva som foregikk i og nær Sochi-området etter OL, det var høy metning i media da det skjedde så det skulle ikke mangle på informasjon for de som evt. fokuserte på andre ting i den perioden. 

Skrevet

Senator Ben Sasse er ikke helt overbevist av Trumps uttalelser på G7-møtet.

Jeg ser Sasse's poeng. Trump påstår at hans forhold til de andre lederne er på 10, men fremstiller også USA som et offer for deres handelspraksis, som han kaller brutalt urettferdig. De to fremstillingene er i konflikt.

Sasse: Trump's rhetoric on free trade at G-7 is 'tremendous news'
http://thehill.com/homenews/senate/391497-sasse-trumps-rhetoric-on-free-trade-at-g-7-is-tremendous-news
"If the President is actually serious about leading the expansion of a G-7 no-tariff, free-trade agreement, that's tremendous, tremendous news -- for the U.S. and for the free nations of the world. I would happily carry his bag to every single meeting of those negotiations," Sasse said.

In the statement, however, Sasse chastised the president for "whining" about trade deficits with Canada, the European Union, and other trade blocs, accusing Trump of "pretending like we're losers" on the global stage.

"The path to more trade begins with less whining on the global stage. The simple fact is that more trade has been overwhelmingly beneficial to U.S. families and to net U.S. job creation for 75 straight years, and pretending America has been taken advantage of -- that is, pretending that we're losers -- isn't true," the statement continued.
"

Skrevet

Siste:

Trump er i luften, på vei til Singapore, og full av følelser. Desverre lite forberedt på temaet han er der for å håndtere iht. uttalelser de siste dagene; han mener han har forberedt seg på dette møtet hele livet, og at det handler mest om holdning. Det blir nok fine bilder av det. Fine bilder og følerier.

Skrevet

Trump har et relevant poeng rundt tollbarrierene. Canada kan ikke sette opp tollbarrierer mot USA (eller noe annet land, for den saks skyld), og forvente at det ikke kommer et motsvar. Det hjelper ikke å forklare hvorfor barrieren eksisterer, problemet er uansett dens eksistens. Sålenge motreaksjonen er sammenlignbar i omfang er dette noe Canada pent må tåle, og alle andre land som har barrierer mot USA, med.

Man kan si mye om Trump, men i slike saker viser han at han er mer kompetent enn de fleste andre på noen områder.

Skrevet

Trump får mye skvis fra alle kanter, men mannen er jo egentlig et geni..

Hvem kan lage en formue ut av noen lånte milioner og ende opp som president for et av verdens mektigeste land?

Bare gi flatt faen i hva folk sier og mener å kjøre sitt eget løp.

For å være en god sjef må man tåle å være upopulær! 

Her har iallefall Presidenten lykkes.

Til alle som elsker å hate på han, løs noen av problemene han står ovenfor på egenhånd..

Hvis du skulle gjort noe som er upopulært, prøv å fortell verdenspressen om dette med egne ord, uten at det blir vridd til Deres mening.

Jeg blir ikke overrasket om mannen sitter i 4 nye år.

"Dette er mitt første innlegg i denne tråden og jeg har ikke fulgt den, så mulighetene er store for at jeg er ute av kontekst her"

Just my 2 cents.

Skrevet

Hvem kan lage en formue ut av noen lånte milioner og ende opp som president for et av verdens mektigeste land?

Til alle som elsker å hate på han, løs noen av problemene han står ovenfor på egenhånd..

Hvis du skulle gjort noe som er upopulært, prøv å fortell verdenspressen om dette med egne ord, uten at det blir vridd til Deres mening.

"Dette er mitt første innlegg i denne tråden og jeg har ikke fulgt den, så mulighetene er store for at jeg er ute av kontekst her"

Just my 2 cents.

Et mobilselskap som minner om et sjakkbrett hadde også en karismatisk og stort geni av en leder som startet omtrent på bar bakke, og solgte selskapet for milliard etterhvert.

Tok deretter å sløste bort gevinsten med å leke på børsen, og for til slutt forsvinne ut i intet.

Skrevet

Ummm...drittsekken har vokst opp med en gullskje i munnen. Svinet har ikke skapt noe som helst. Han ble rik pga. pappen sin.
Skrevet

Klovnen er faktisk et *geni* karakterisert etter dine svake evner!!?? :D Skal jeg glede eller grue meg til videre diskusjon?
  • Liker 2
Skrevet

Det gjenstår å se akkurat hvor genialt det er å skyve fra seg og kvitte seg med support fra allierte økonomiske krefter, like før han skal i forhandlinger med et land som ikke ønsker å kvitte seg med sine atomvåpen.

Det gjenstår ikke å se hvor genialt det er å vurdere benåding av Muhammed Ali i 2018, når dommen hans ble strøket i 1971. Trump sover i timene.

Skrevet

Det måtte jo gå galt...

Trump trekker USAs støtte til G7s slutterklæring

USAs president Donald Trump har bedt landets representanter om likevel ikke å støtte slutterklæringen etter G7-toppmøtet.

Bare timer tidligere hadde Trudeau kunngjort at G7-landene var blitt enige om en slutterklæring på alle punkter utenom klima. Også Trump skrev fra flyet at han akkurat hadde forlatt Canada etter «strålende møter».

Den republikanske senatoren John McCain var tidlig ute på Twitter og svarte på Trumps avgjørelse.

– Til våre allierte: En majoritet fra begge partier i USA er fremdeles for fri handel, for globalisering og støtter allianser basert på 70 år med felles verdier. Amerikanere støtter dere, selv om ikke presidenten vår gjør det, skriver han.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/06/10/195404378/trump-trekker-usas-stotte-til-g7s-slutterklaering

Skrevet

Just my 2 cents.

Tror du har et poeng. Har tenkt litt samme også.

Skrevet (endret)

Og dere er klar over at han kunne ha tjent mer på sette pengene han arvet fra faren i banken enn "drive business"? Fyren har basically gjort karriere på å tape penger. Det er det han er kjent for!

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Skrevet

80% av problemene trump står ovenfor har han lagd selv.

De resterende 20% var der fra før av og han har gjort verre.

Regner med putin "ringte" og ba trump fucke opp G7. Ingen andre tjener på dette bortsett fra han.

Skrevet

Det måtte jo gå galt...

Trump trekker USAs støtte til G7s slutterklæring

USAs president Donald Trump har bedt landets representanter om likevel ikke å støtte slutterklæringen etter G7-toppmøtet.

Bare timer tidligere hadde Trudeau kunngjort at G7-landene var blitt enige om en slutterklæring på alle punkter utenom klima. Også Trump skrev fra flyet at han akkurat hadde forlatt Canada etter «strålende møter».

Jeg tipper - høyst ukvalifisert - at Trump egentlig ikke ønsket å støtte avtalen. Men så satt han der da, omgitt av Merkel og andre tøffinger, og visste at han ikke kunne begrunne det på noen måte uten å miste ansikt. Og det vil han jo ikke. Så han sa ja. Og så satt han der etterpå da, uten noen farlige mennesker rundt seg og irriterte seg over det hele, og så kom Trudeau med halmstrået han trengte.

post-52698-0-77467000-1528623512_thumb.jpg

Geir :)

Skrevet

Helt tydelig at han er i full gang med å rive ned det etablerte utenriks som innenriks. For utenforstående så ser det ut som at det hele styres i retning av Putins interesser, alt mens republikanerne og selverklærte patrioter bare står og ser på forfallet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...