Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

 

 

Vel, alle tallene som er vist i tråden de siste sidene er uansett uinteressante om målet er å finne ut om økonomien/inntekten til velgere. Da må man kikke på velgernes inntekter, ikke landsgjennomsnittet. Det kan godt tenkes at hjemmesitterne er de aller fattigste, og at velgerne dermed fremstår som med kunstig høy inntekt...

Diskusjonen dreide seg rundt Trump velgerne og hvorfor de støtter Trump. De som ikke stemmer dessverre er egentlig irrelevant i politikk.

Nettopp, de er irrelevante... Så da kan man nødvendigvis ikke benytte data om deres inntekt til å fortelle noe om velgernes inntekt... er du med? ;)

Bare hvis du mener andres inntekter ikke påvirker velgernes mening om hvor rike/fattige de er.

 

 

Nå er jeg ikke med?... Språk barriere igjen?

 

Det var ~200 millioner registrerte stemmere i USA 2016. Hvorav rundt 130 millioner faktisk stemte. Dersom man lurer på hvorfor noen stemte på Trump, vil man da ringe og spørre noen av de 70 millionene som ikke stemte? Nei. Og likeledes, dersom man lurer på om inntekten kan være en indikator for hva hvem stemte. Så gir det igjen lite mening å spørre noen som ikke stemte, hva de tjener...

 

Inntekten til Trump velgere kunne kanskje vært interessant sammenliknet mot Hillary velgere. Men sammenliknet mot landsgjennomsnitts inntekt. Vil det ikke forundre meg om både Trumps og Hillarys velgere tjente over gjennomsnittlig. Jeg vet ikke. Og siden det ikke interesserer meg, har jeg heller ikke giddet forsøke å finne ut. Det var bare ment som et tips til dere som diskuterer det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten le. En korrespondent som har jobbet med State Dept. i mange år, bla. flere år under andre atomforhandlinger, ble nettopp spurt på live TV hva hun syns om Rudy Giuliani sine meninger om Trump og de (kanskje, potensielt) kommende forhandlingene med Kim Jong Un.

 

Svar: to sekunders stillhet, før hun brøt ut i latter.

Straks hun klarte å snakke kom det - Hvorfor skulle noen høre på Rudy Giuliani, han er ikke en atomvåpenforhandler, har null kompetanse på dette området, er ikke engang i loopen.

 

Giulianis førstevalg var å bli utenriksminister, men fikk ingen kabinettstilling i administrasjonen. Er nå Trumps eksterne rådgiver ift. Mueller, og leker politiker med internasjonal ekspertise på si. Han er tydeligvis en såpass malplassert figur (klovn ifølge noen) at selv velvoksne, og vanligvis seriøse korrespondenter, knapt klarer å holde masken.

Lenke til kommentar

Er nok noe i det du sier om at både Trump og Hillary`s velgere sannsynligvis ligger over landsgjennomsnittet, på lik linje med alle andre kandidaters velgere også sikkert.

 

At feite republikanske pengeflyttere har mer å rutte med en den jevne idealistiske demokrat kunne man vel uansett tenke seg ;)

Lenke til kommentar

Må nesten le. En korrespondent som har jobbet med State Dept. i mange år, bla. flere år under andre atomforhandlinger, ble nettopp spurt på live TV hva hun syns om Rudy Giuliani sine meninger om Trump og de (kanskje, potensielt) kommende forhandlingene med Kim Jong Un.

 

Svar: to sekunders stillhet, før hun brøt ut i latter.

Straks hun klarte å snakke kom det - Hvorfor skulle noen høre på Rudy Giuliani, han er ikke en atomvåpenforhandler, har null kompetanse på dette området, er ikke engang i loopen.

 

Giulianis førstevalg var å bli utenriksminister, men fikk ingen kabinettstilling i administrasjonen. Er nå Trumps eksterne rådgiver ift. Mueller, og leker politiker med internasjonal ekspertise på si. Han er tydeligvis en såpass malplassert figur (klovn ifølge noen) at selv velvoksne, og vanligvis seriøse korrespondenter, knapt klarer å holde masken.

 

Betryggende om ikke annet :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke med?... Språk barriere igjen?

<snip>

Slik jeg oppfattet han så går det på hvor rik/fattig en person anser seg selv, og at personen gjør det ved å sammenligne seg selv mot andre personer. I den sammenhengen så blir alle sin inntekt, uavhengig av om de stemte (og på hvem) eller ei, relevant. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vel, alle tallene som er vist i tråden de siste sidene er uansett uinteressante om målet er å finne ut om økonomien/inntekten til velgere. Da må man kikke på velgernes inntekter, ikke landsgjennomsnittet. Det kan godt tenkes at hjemmesitterne er de aller fattigste, og at velgerne dermed fremstår som med kunstig høy inntekt...

Diskusjonen dreide seg rundt Trump velgerne og hvorfor de støtter Trump. De som ikke stemmer dessverre er egentlig irrelevant i politikk.
Nettopp, de er irrelevante... Så da kan man nødvendigvis ikke benytte data om deres inntekt til å fortelle noe om velgernes inntekt... er du med? ;)
Bare hvis du mener andres inntekter ikke påvirker velgernes mening om hvor rike/fattige de er.

Nå er jeg ikke med?... Språk barriere igjen?

 

Det var ~200 millioner registrerte stemmere i USA 2016. Hvorav rundt 130 millioner faktisk stemte. Dersom man lurer på hvorfor noen stemte på Trump, vil man da ringe og spørre noen av de 70 millionene som ikke stemte? Nei. Og likeledes, dersom man lurer på om inntekten kan være en indikator for hva hvem stemte. Så gir det igjen lite mening å spørre noen som ikke stemte, hva de tjener...

 

Inntekten til Trump velgere kunne kanskje vært interessant sammenliknet mot Hillary velgere. Men sammenliknet mot landsgjennomsnitts inntekt. Vil det ikke forundre meg om både Trumps og Hillarys velgere tjente over gjennomsnittlig. Jeg vet ikke. Og siden det ikke interesserer meg, har jeg heller ikke giddet forsøke å finne ut. Det var bare ment som et tips til dere som diskuterer det...

Det jeg snakker om er en myte mange tror på og Shruggie hintet på-

 

 

 

Mange Trump velgere var lavutdannete, lavlønnete som følte seg bli fattigere og vil ha det som de husker for noe tiår siden. Trump ville hjelpe dem med sin make america great again retorikk

 

Hvis du tror disse folk som myten beskriver føler seg bli fattigere delvis fordi de ser på hvordan andre har det, er både velgerne og ikke velgernes inntekter relevante

 

Faktumet at den typiske Trump velger tjener mer enn gjennomsnittlige amerikanere gjør det mindre sannsynlig at de føler seg fattige, særlig hvis de sammenligner seg med andre amerikaner.

Lenke til kommentar

Vel, det er ingen her som har linket til kilder som har undersøkt hvor rike/fattige Trump velgerne føler seg heller...

Her undersøkte noe forsker hvilke følelser motiverte lavutdannete Trump velgere. Hovedgrunnen hadde lite å gjøre med lønninger og lønnsforskjeller. De som fryktet fattigdom stemte på Clinton

 

 

 

A new study finds that fear of societal change, not economic pressure, motivated votes for the president among non-salaried workers without college degree

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/05/white-working-class-trump-cultural-anxiety/525771/

Lenke til kommentar

 

Trodde "dere" skulle få han avsatt pga korrupsjon og juks i valget, hvor ble den saken av ?

Ting er under etterforskning så den er nok ikke borte selv om sikkert hardcore Donald-supportere gjerne vil lukke øynene sine for den.

 

 

Ser ut som etterforskningen tar litt tid ja. Personlig ser jeg fram til at Pence tar over om det skulle gå den veien. ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Vel, det er ingen her som har linket til kilder som har undersøkt hvor rike/fattige Trump velgerne føler seg heller...

Her undersøkte noe forsker hvilke følelser motiverte lavutdannete Trump velgere. Hovedgrunnen hadde lite å gjøre med lønninger og lønnsforskjeller. De som fryktet fattigdom stemte på Clinton

 

 

 

A new study finds that fear of societal change, not economic pressure, motivated votes for the president among non-salaried workers without college degree

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/05/white-working-class-trump-cultural-anxiety/525771/

 

 

Tror ikke jeg har lest en så fin måte å skrive "rasisme" på, på en stund:

 

"Besides partisan affiliation, it was cultural anxiety—feeling like a stranger in America, supporting the deportation of immigrants, and hesitating about educational investment—that best predicted support for Trump."

 

Så ikke økonomi i det hele tatt, kjennetegner Trump velgerne i denne undersøkelsen. Bare ren rasisme...

 

Og: "hesitating about educational investment" er vel likeledes en veldig fin måte å skrive noe slikt som "school dropouts" vel?

 

Sjokk over alle sjokk...

Lenke til kommentar

Ser ut som etterforskningen tar litt tid ja. Personlig ser jeg fram til at Pence tar over om det skulle gå den veien. ;)

Det har vel vært diskutert mye før, men ja, Pence kan på mange måter være enda mer ødeleggende for USA enn det Donald er. Beste for USA må vel være om Donald får fyken relativt nære neste presidentvalg.
Lenke til kommentar

 

 

Vel, det er ingen her som har linket til kilder som har undersøkt hvor rike/fattige Trump velgerne føler seg heller...

Her undersøkte noe forsker hvilke følelser motiverte lavutdannete Trump velgere. Hovedgrunnen hadde lite å gjøre med lønninger og lønnsforskjeller. De som fryktet fattigdom stemte på Clinton

 

 

 

A new study finds that fear of societal change, not economic pressure, motivated votes for the president among non-salaried workers without college degree

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/05/white-working-class-trump-cultural-anxiety/525771/

Tror ikke jeg har lest en så fin måte å skrive "rasisme" på, på en stund:

 

"Besides partisan affiliation, it was cultural anxiety—feeling like a stranger in America, supporting the deportation of immigrants, and hesitating about educational investment—that best predicted support for Trump."

 

Så ikke økonomi i det hele tatt, kjennetegner Trump velgerne i denne undersøkelsen. Bare ren rasisme...

 

Og: "hesitating about educational investment" er vel likeledes en veldig fin måte å skrive noe slikt som "school dropouts" vel?

 

Sjokk over alle sjokk...

En bra overfladisk tolkning av saken som vanlig. Du vet at det finnes kulturelle forskjeller som har ingenting å gjøre med rasisme? Jeg hadde det vanskelig en stund når jeg bodde i Norge pga kulturelle forskjeller fordi jeg var rasist?

Lenke til kommentar

 

 

Pussig, når det omhandler begrensinger på innvandring i Norge har pipa en helt annen lyd.

Neida, du kan spille rasisme på hardingfele også.
Joda, men da kaller man visst låten for "Patriotisme"

 

 

Det må bli veldig forvirrende for deg at jeg som de fleste andre er både patriot og anti-rasist ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...