Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

 

Trump slår et slag for menneskerettighetene nok en gang. Nå har han signert en bill som skal la dødssyke pasienter få lov til å bruke medisiner som ikke er testet og godkjent av FDA. Hva har de å tape? Dette burde vært lov i Norge også. Bra, Trump!

Hva har de å tape? Penger. Alle pengene til desperate familier som ikke tenker klart.

 

 

Hva skal du med penger når du der død? 

 

Er det dine penger når du er død?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Trump slår et slag for menneskerettighetene nok en gang. Nå har han signert en bill som skal la dødssyke pasienter få lov til å bruke medisiner som ikke er testet og godkjent av FDA. Hva har de å tape? Dette burde vært lov i Norge også. Bra, Trump!

Hva har de å tape? Penger. Alle pengene til desperate familier som ikke tenker klart.

 

 

Hva skal du med penger når du der død?

 

Er det dine penger når du er død?

 

Slik jeg ser det så åpner ikke dette for alternativ-medisin, som kun er myntet på å svindle penger fra folk, men det åpner for at man kan bruke medisiner som ennå ikke er fullt godkjent av FDA. Men selvsagt vil det også åpne muligheten for lettere å kunne loppe penger fra desperate mennesker(og deres familie) i en svært sårbar situasjon.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Siste:
Trump legger tariffer på import av stål og aluminium, men ikke fra Kina.
 
Trump Slaps Steel Tariffs on EU, Canada, Mexico as Tensions Rise
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-31/ross-announces-u-s-imposing-steel-tariffs-on-eu-canada-mexico
"The Trump administration is imposing tariffs on steel and aluminum imported from the European Union, Canada and Mexico to help protect America’s manufacturing base.
Fears of a global trade war are mounting as the Trump administration also considers tariffs on U.S. auto imports and duties on $50 billion in Chinese goods. The International Monetary Fund has warned that a wave of protectionist forces are the biggest risk to the global economic outlook.
"

 

Når det gjelder Kina, som Trump tidligere har sagt voldtar USA på handel og at han umiddelbart ville klassifisere som en valutamanipulator, så ble det brått dempet med truslene mot dem forrige uken. Dette skjedde samtidig som Kina lovet $500 millioner i finansieringsstøtte til et Trump-prosjekt i Indonesia, og innvilget en rekke varemerker i Kina til datteren Ivanka.
 
Trump Indonesia Real Estate Project Gets Chinese Government Ally
https://www.nytimes.com/2018/05/15/world/asia/trump-hotel-china-indonesia.html
"The timing is awkward."
"The Chinese state-owned construction company, in an announcement of the deal, did not provide any details on the agreement. The announcement, which was initially published on its website, was later taken down. A representative for M.C.C. declined to comment."
 

China Contributing $500 Million to Trump-Linked Project in Indonesia
https://www.nationalreview.com/news/china-contributing-500-million-trump-linked-project-indonesia/
 

Ivanka Trump wins 13 new China trademarks - then her father vows to save Chinese telecom giant
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/ivanka-trump-donald-trump-china-trademarks-zte-jobs-a8373441.html
"The trademarks range across her several collection of businesses involving fashion, housewares, and books. The approvals raise more conflict-of-interest concerns in an administration riddled with them given the Trump family and other appointed government officials’ business ties. Ms Trump won seven of those trademarks the same in the last month. On 14 May, Mr Trump said he would get ZTE “back into business, fast” after being blacklisted by the US Department of Commerce."

 

 

Så Trump skaper arbeidsplasser i Kina, og legger tariffer på sine nærmeste naboer og allierte.

Det skulle kanskje bare mangle når de bidrar til Trump-prosjektet i Indonesia og innvilger datterens varemerker.

Men heller ikke her skal det stort med fantasi til for å skjønne hva han hadde sagt om noen andre var i hans posisjon og gjorde det samme. Pay for play, korrupsjon, interessekonflikter... og crookedspycollusionpizzagatelockherup.  :wee:

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Senator Ben Sasse [R] fra Nebraska kommenterer tariffene som iverksettes fra midnatt:

"U.S. Sen. Ben Sasse, R-Neb., blasted the news in a statement: “This is dumb. Europe, Canada, and Mexico are not China, and you don’t treat allies the same way you treat opponents. We’ve been down this road before—blanket protectionism is a big part of why America had a Great Depression. ‘Make America Great Again’ shouldn’t mean ‘Make America 1929 Again.'" "

http://www.omaha.com/money/u-s-to-impose-new-trade-tariffs-eu-mexico-pledge/article_0677811b-d197-5ee7-acd5-1b311632f63b.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så åpner ikke dette for alternativ-medisin, som kun er myntet på å svindle penger fra folk, men det åpner for at man kan bruke medisiner som ennå ikke er fullt godkjent av FDA. Men selvsagt vil det også åpne muligheten for lettere å kunne loppe penger fra desperate mennesker(og deres familie) i en svært sårbar situasjon.

 

 

Jeg må si at etter å ha fulgt historiene i Aftenposten og/eller BT om legemiddelfirmaet som forsøker å nekte sykehusene å bruke et legemiddel som er klinisk bevist å virke, fordi legemiddelfirmaet ikke har søkt om godkjenning for det spesifikke formålet, og isteden vil tvinge dem til å bruke et annet og mange ganger så dyrt preparat, som ikke virker bedre, men som er godkjent for formålet, så har jeg all mulig sympati med de som vil gjøre det enklere å bruke slike midler.

 

Og ja, det gjør det kanskje også lettere for de som selger slangeolje, men det får så være. Å røske litt av makten vekk fra big pharma er en god ting. (Helst mye, mener jeg, men det er nok tema for en helt annen tråd.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Pence er standad kristen fundementalist republikaner(så som 99% av de andre republikanerne)

Tja, kristen-fascist kommer mer i tanke hos meg, men uansett gode poeng. Han fremstår rett og slett som mer normal og *mye* mindre konspigærning enn det Donald er, og bare det er positive trekk. Donald lever i sin egen oppdiktede fantasiverden som han har bygd opp ved å bare å omgås med nikkedukker gjennom hele livet sitt.

Pence er helt klar fascistisk og har allerede mange liv på samvittigheten med sine polcier.

Men pence ville ikke oppfordre til at hans fans skal "ta loven i egne hender" om han faktisk fremdeles tror på demokrati eller om han bare er for

"Myk" til å gå full fascistisk diktator vet jeg ikke. Men trump er ikke redd for det. I beste fall er det nå 50/50 om han hadde gått av frivillig om han taper 2020 valget. Eller om han heller prøver å starte en borgerkrig (eventuelt om man kommer til å ha et valg en gang i 2020)

Pence driver ikke å jager opp hat mot pressen eller oppfordrer sine folk til å ikke godta valg resultater.

Pence er halv fascist. Trump er "full fascist"

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke USA ramler sammen på bakgrunn av hvor i verden Trump har møtene sine.

 

At han spiller mer golf enn Obama kan like fullt innebære at han er flinkere til å delegere oppgaver rundt seg.

 

Nei. Det viser at han ikke tar ansvaret som president alvorlig for fem, flate øre og at han ikke gjør noen jobb. Og ødsler med midlene til beskyttelse av presidenten og familien.

Lenke til kommentar

Nå har vel Trump klart det...

 

USA innfører ståltoll fra flere land
 
Forhandlingene om fritak fra tollen har ikke lykkes for EU, Canada og Mexico. Dermed innføres toll på stål og aluminium fra disse landene 1. juni. 
 
EU-president Jean-Claude Juncker sier at beslutningen om å ikke unnta dem fra tollen gjør at de ikke har noe annet valg enn å innføre mottiltak, skriver The Associated Press.
 
Da tollsatsene trådte i kraft 23. mars ble midlertidige fritak gitt til en rekke land. Fristen for å komme til enighet om handelsavtaler var først satt til 1. mai, men ble senere utsatt til 1. juni. 
 

https://e24.no/makro-og-politikk/usa/usa-bekrefter-toll-innfoeres-paa-staal-og-aluminium-fra-eu-canada-og-mexico-1-juni/24347677

Lenke til kommentar

Jeg må si at etter å ha fulgt historiene i Aftenposten og/eller BT om legemiddelfirmaet som forsøker å nekte sykehusene å bruke et legemiddel som er klinisk bevist å virke, fordi legemiddelfirmaet ikke har søkt om godkjenning for det spesifikke formålet, og isteden vil tvinge dem til å bruke et annet og mange ganger så dyrt preparat, som ikke virker bedre, men som er godkjent for formålet, så har jeg all mulig sympati med de som vil gjøre det enklere å bruke slike midler.

Denne nye "loven" løser absolutt ingenting av den problemstillingen der. Legemiddelfirmaene står fortsatt like fritt til å velge hvilke legemidler de ønsker å tilby. Det er ikke slik at de nå blir tvunget til å tilby dem fordi noen ønsker å bruke dem. Denne loven er kun en tillatelse for selve pasienten ovenfor å kunne bruke midler som ennå ikke er fullt godkjent, dersom "big pharma" ønsker å tilby dem.

Lenke til kommentar

Denne nye "loven" løser absolutt ingenting av den problemstillingen der. Legemiddelfirmaene står fortsatt like fritt til å velge hvilke legemidler de ønsker å tilby. Det er ikke slik at de nå blir tvunget til å tilby dem fordi noen ønsker å bruke dem. Denne loven er kun en tillatelse for selve pasienten ovenfor å kunne bruke midler som ennå ikke er fullt godkjent, dersom "big pharma" ønsker å tilby dem.

 

 

Fair nok. Nå var vel problemet her i Norge ikke om de skulle tilby legemiddelet, men om de skulle kunne diktere hva det skulle kunne brukes til etter at kunden har kjøpt det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Nå har vel Trump klart det...

 

USA innfører ståltoll fra flere land

 

 

Forhandlingene om fritak fra tollen har ikke lykkes for EU, Canada og Mexico. Dermed innføres toll på stål og aluminium fra disse landene 1. juni. 

 

 

EU-president Jean-Claude Juncker sier at beslutningen om å ikke unnta dem fra tollen gjør at de ikke har noe annet valg enn å innføre mottiltak, skriver The Associated Press.

 

 

Da tollsatsene trådte i kraft 23. mars ble midlertidige fritak gitt til en rekke land. Fristen for å komme til enighet om handelsavtaler var først satt til 1. mai, men ble senere utsatt til 1. juni. 

 

 

 

 

https://e24.no/makro-og-politikk/usa/usa-bekrefter-toll-innfoeres-paa-staal-og-aluminium-fra-eu-canada-og-mexico-1-juni/24347677

Dette er ganske interessant.

 

Ved å beskytte egen stålindustri så antar jeg at han premierer egne kjerne-velgere.

 

Men ligger det mer bak? Prøver han å true Europa til å støtte opp om Iran-politikken sin? Hvor lang er EU villig og kapabel til å gå for å vis hva de syns (10% ekstra toll på all omsetning til Google innen europa?). Leder dette noe annet sted enn global proteksjonisme?

 

Jeg synes som mange andre at Trump har en offentlig person som framstår motbydelig, narcissistisk og shady

med dårlig impulskontroll på kjøpet. Jeg tror imidlertidig ikke at han er dum som et brød. Hva er det han vil? Hva er det

rådgiverne hans planlegger?

 

-k

Lenke til kommentar

 

 

 

Trump slår et slag for menneskerettighetene nok en gang. Nå har han signert en bill som skal la dødssyke pasienter få lov til å bruke medisiner som ikke er testet og godkjent av FDA. Hva har de å tape? Dette burde vært lov i Norge også. Bra, Trump!

Hva har de å tape? Penger. Alle pengene til desperate familier som ikke tenker klart.

 

 

Hva skal du med penger når du der død? 

 

Er det dine penger når du er død?

 

 

Jeg har rett til å bruke pengene mine som jeg vil så lenge jeg er i live. Vil jeg forsøke å redde livet med utestet medisin så må jeg få lov til det, sier Trump. Og jeg er enig. 

Lenke til kommentar

 

Slik jeg ser det så åpner ikke dette for alternativ-medisin, som kun er myntet på å svindle penger fra folk, men det åpner for at man kan bruke medisiner som ennå ikke er fullt godkjent av FDA. Men selvsagt vil det også åpne muligheten for lettere å kunne loppe penger fra desperate mennesker(og deres familie) i en svært sårbar situasjon.

 

 

Jeg må si at etter å ha fulgt historiene i Aftenposten og/eller BT om legemiddelfirmaet som forsøker å nekte sykehusene å bruke et legemiddel som er klinisk bevist å virke, fordi legemiddelfirmaet ikke har søkt om godkjenning for det spesifikke formålet, og isteden vil tvinge dem til å bruke et annet og mange ganger så dyrt preparat, som ikke virker bedre, men som er godkjent for formålet, så har jeg all mulig sympati med de som vil gjøre det enklere å bruke slike midler.

 

Og ja, det gjør det kanskje også lettere for de som selger slangeolje, men det får så være.

 

100% enig. Selvfølgelig har loven også sine bakdeler, men slik vil det alltid være. 

Lenke til kommentar

-------

 

Og ja, det gjør det kanskje også lettere for de som selger slangeolje, men det får så være. Å røske litt av makten vekk fra big pharma er en god ting. (Helst mye, mener jeg, men det er nok tema for en helt annen tråd.)

 

Geir :)

 

 

Enig. Og ett passende tema i Bernie Sanders tråden :)

Lenke til kommentar

Absurd om klovneneket prøver å skape splid mellom oss, men er det egentlig intensjonen hans? Idiotisk er det uansett om det så er politisk eller økonomisk motivert, tipper selv at det bunner i denne lite gjennomtenkte isolasjonismen han preker og nå skal imponere vennene sine med.

Lenke til kommentar

Siste:
Cohen har hatt rykte på seg for å være en bulldog for Trump.
Nå har NPR publisert et opptak hvor en telefonsamtale hvor Cohen truer journalisten pga. en story i 2015.
Disse truslene har aldri før vært hørt offentlig, kun omtalt. Opptaket ble gjort av journalisten.
https://twitter.com/nprpolitics/status/1002278543869571072 
Fra:
Michael Cohen to Reporter: ‘What I’m Going to Do to You Is Going to be F*cking Disgusting’ 
http://nymag.com/daily/intelligencer/2018/05/listen-to-michael-cohen-make-unhinged-threats-to-a-reporter.html
"On Thursday, in a piece by reporter Tim Mak about Cohen’s history of legal threats, NPR published the audio of a 2015 phone call between Cohen and Mak, who worked for the Daily Beast at the time. The call was recorded before the Daily Beast published a story on Ivana Trump’s claim, later recanted, that Trump raped her."

Opprinnelig publisert av NPR, med tilleggsinformasjon:

LISTEN: How Michael Cohen Protects Trump By Making Legal Threats

https://www.npr.org/2018/05/31/615843930/listen-how-michael-cohen-protects-trump-by-making-legal-threats
"And as part of reporting on Cohen's history of legal threats, so is a previously little-noticed claim regarding Daniels.
In October 2016, weeks before Election Day, Cohen arranged for Daniels to sign a nondisclosure agreement. The deal was that in exchange for $130,000, she wouldn't talk about the allegation that she had a sexual relationship with Trump in 2006.

 

The president denies this allegation. But Trump has admitted there was a nondisclosure agreement to buy Daniels' silence. Her lawyer, Michael Avenatti, now tells NPR that she was coerced into signing the agreement.
"In October of 2016, Michael Cohen made threats against my client Stormy Daniels, as it related to pressuring her to enter into the NDA and accept the $130,000 payment," Avenatti told NPR, but he offered no additional details when pressed.
"

 

 

Det er som kjent tatt beslag i et antall opptak Cohen selv skal ha gjort, og som han bla. skal ha spilt noen av for Trump etter å ha fikset diverse situasjoner for ham. Det er ikke urimelig å anta at en del av disse samtalene også inneholder diverse trusler mot personen i den andre enden, lignende opptaket av Cohen over.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...