Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (1 time siden):

Nettopp derfor er totalitære tendenser fra både Trump & Co, samt motstykkene på den andre siden, så uendelig mye skumlere. 

Dei er vel ikkje skjult? Eg svarte forøvrig til at du insinuerte at Antifa/anti-fasister er framtidas fasister. Eg er ueinig, då det finnes fasister i riktig betydning, som faktisk bærer hakekors, synger "jews will not replace us", og dreper mot demonstranter med biler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Dei er vel ikkje skjult? Eg svarte forøvrig til at du insinuerte at Antifa/anti-fasister er framtidas fasister. Eg er ueinig, då det finnes fasister i riktig betydning, som faktisk bærer hakekors, synger "jews will not replace us", og dreper mot demonstranter med biler...

Nåtidens antifascister bærer converse, skinny-jeans, og Anarkist-merch mens de synger 'Hands Up Don't Shoot' og brenner ned bygninger.

Å ramponere noens hus fordi man tror personen er nazist hører ikke hjemme i et sivillisert samfunn. Det er mob mentality og kan fort spore ut fullstendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Pallehysa said:

At ein utøver vold, er ikkje synonym med fasisme.

Fair enough sikkert rett. Ikke lett å komme på noen ord (foruten 'antifascist') om mennesker som er gnske anti vestlige verdier og idealer de fleste av oss verdsetter - such as f eks ytringsfrihet og ikkevold.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Fair enough sikkert rett. Ikke lett å komme på noen ord (foruten 'antifascist') om mennesker som er gnske anti vestlige verdier og idealer de fleste av oss verdsetter - such as ytringsfrihet og ikkevold.

Ein kan fint påpeike at nåken anti-fasister er voldelige. Men å påstå at dei er den "nye" fasismen, eller at dei er imot vestlige verdier, eller mot ytringsfriheit, blir ei tynn suppe.

I realiteten har ein nazister. Og som motsvar til nazistene har ein anti-fasister. Det at nåken anti-fasister utøver vold, betyr ikkje at anti-fasisme er den nye fasismen. Det betyr kun at nåken anti-fasister utøver vold. Thats it.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Straks live:

Coronabriefing med Trump. Her ventes det bla. spørsmål vedr. EO'ene han kunngjorde i helgen, som vekket oppsikt og kritiske reaksjoner på begge sider i kongressen, etter uklar informasjon og løfter om ytelser som flere har kommentert at ligger utenfor presidentens myndighet å levere.

Straks live i (noen) nyhetskanaler og på nett:


Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Men å påstå at dei er den "nye" fasismen, eller at dei er imot vestlige verdier, eller mot ytringsfriheit, blir ei tynn suppe.

Trynn og tynn.
Ta for eksempel dette uttrykket om at jeg ikke liker hva du sier, men vil kjempe for din rett til å si det; Antifa eksplisitt avviser dette, denne avvisningen er til og med noe av det mest grunnleggende hos antifascister. Noen idèr (ytre høyre) er så farlige at de ikke kunne ytres, disse er så farlige at det legitimerer vold. Vold er det eneste språket ytre høyre skjønner, derfor er det også legitimt å ty til vold. Vold rettferdiggjøres når andre ikke verdig nok til å bli hørt.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Pallehysa said:

Kor?

I Antifa - The Anti_Fascist Handbook

At the heart of the anti-fascist outlook is a rejection of the classical liberal phrase incorrectly ascribed to Voltaire that “I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.”11 After Auschwitz and Treblinka, anti-fascists committed themselves to fighting to the death the ability of organized Nazis to say anything.

9781612197036.jpg
 

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (16 minutter siden):

I Antifa - The Anti_Fascist Handbook

At the heart of the anti-fascist outlook is a rejection of the classical liberal phrase incorrectly ascribed to Voltaire that “I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.”11 After Auschwitz and Treblinka, anti-fascists committed themselves to fighting to the death the ability of organized Nazis to say anything.

9781612197036.jpg
 

Du er klar over at dette er ei bok, skrevet av ein mann, som har ei meining om Antifa sant? 

Eg etterspurte kor Antifa sjøl hadde sagt dette..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Dei er vel ikkje skjult?

Hvem og hva mener du ikke er skjult?

Sitat

Eg svarte forøvrig til at du insinuerte at Antifa/anti-fasister er framtidas fasister. Eg er ueinig, då det finnes fasister i riktig betydning, som faktisk bærer hakekors, synger "jews will not replace us", og dreper mot demonstranter med biler...

Nei det var igrunn som et tilskudd til brukeren jeg siterte sitt poeng om at navnet i seg selv ikke betyr noe, og videre at vi må regne med at morgendagens fascister ikke kommer til å flagge sine fascistiske tendenser så tydelig. Og det er klart, det er relevant for grupper som bruker vold mot meningsmotstandere, selv om man hevder å kjempe en tapper kamp mot fascisme. 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (32 minutter siden):

Noen idèr (ytre høyre) er så farlige at de ikke kunne ytres, disse er så farlige at det legitimerer vold.

Rasismeparagrafen er i Norge et tilnavn på § 185 i straffeloven av 2005 som forbyr diskriminerende eller hatefull ytringer rettet mot noens hudfarge, etnisitet, religion, livssyn, seksuelle legning eller funksjonshemning

Er Norge Antifa då?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, grunnet den personifiserende delen av setningen: "[..] rettet mot noens [..]".

Dette er lov: Jeg mener at x er y fordi z.

Dette er ikke lov: Du er x og dermed er du y.

Avhengig av innholdet til x, y og z.

Antifa demonstrerer rett som det er mot den første kategorien av mennesker og forsøker å "de-platforme" disse.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...