Gå til innhold

Sjakk-VM i New York 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Nå kan ikke jeg reglene i findetalj eller mesterskap, men i situasjonen hvor Carlsen hadde Kajakin i uendelig sjakk, burde han ikke bare tatt en remis der og da fremfor å være "grådig" og prøver å gå for seier?

Det kan jo ha kostet han 0.5 poeng?

Hadde en stor fordel på det tidspunktet, men ødela for seg selv med å bukke på rekke og rad.

 

Det var A2-trekket fra Karjakin som avgjorde. Imponerende at han fant det.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er så mye å lage drama over, selv om jeg skjønner det er god clickbait for avisene.

Magnus får en straff, noe han sikkert gir beng i, og han hadde uansett ikke hatt mye å komme med til pressen om han hadde valgt å bli der i det hunøret han var i. Ser det som positivt han viser at han hater å tape, og håper han bruker det som motivasjon inn mot resten av matchen.

Lenke til kommentar

Mange av dem som er så ivrig i å kalle sånt for "dårlig taper", er folk som ikke er vant med å vinne og/eller har dårlig vinnerinstinkt. Ikke alle kan være vinnere, men jeg bare nevner det. Selvsagt er det ikke bra dersom han har brutt kontraktsbetingelser, men det er en annen sak.

Ser vel ingen her inne som bruker "dårlig taper" om han? 

 

For min del skriver eg bare fakta, og tør påstå at det har lite med vinnerinstinktet mitt å gjøre. Han var sur, sutrete og han tapte. Hverken mer eller mindre. 

 

Overraskende? Nei, for sånn har han vært i maaaange år. Men klart, når man er vant med å bli omtalt som et geni i enhver krinkel krok man beveger seg så er det jo kjipt å plutselig vise omtrent nybegynner tendenser i VM.

Lenke til kommentar

Mange av dem som er så ivrig i å kalle sånt for "dårlig taper", er folk som ikke er vant med å vinne og/eller har dårlig vinnerinstinkt. Ikke alle kan være vinnere, men jeg bare nevner det. Selvsagt er det ikke bra dersom han har brutt kontraktsbetingelser, men det er en annen sak.

Det å ha vinnerinstinkt er ingen unnskyldning for uhøflig og barnslig oppførsel. Carlsen er nærmest veteran i sjakksirkuset og burde forlengst ha lært hvordan man skal oppføre seg.

Lenke til kommentar

Pinelig hendelse...

 

Hadde blitt ENDA mer hauset opp i (norske) media om Karajkin hadde gjort det samme...

 

Synes Karajkin taklet det veldig bra på pressekonferansen og. Klarte å snakke veldig nøytralt og heller positivt om Carlsen når spørsmål dreide seg om han. Vet ikke om Carlsen hadde klart det like elegant om det hadde vært omvendt... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...