Gå til innhold

Sjakk-VM i New York 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For en negativ fyr du er!! ;)

Det er jo fakta. Magnus har vært elendig så langt i VM. Tabber i nesten hvert eneste parti.

 

Enda en unøyaktighet? Karjakin får større og større fordel.

 

Carlsen redder remis etter unøyaktighet/puslete spill av Karjakin.

 

 

Russereren gjør ingenting med tabbene hans, tør ikke å prøve å vinne idet hele tatt, tror ikke han ligger så bra ann.

Lenke til kommentar

Kan jo ebbe ut i 12 remis. Da er det anybody's game med lynsjakk og hurtigsjakk.

 

Kan det være det Karjakin satser på? Eventuelt vente på en enda mer alvorlig Carlsen-brøler enn det vi har sett til nå. Det kan jo også skje.

 

Fra alle eksperter jeg har hørt uttale seg om det er hurtig og lynsjakk en stor fordel Magnus. Noen har vel gått så langt som å nærmest kalle det walkover, da Magnus visstnok er en langt bedre hurtig/lynsjakkspiller enn Karjakin. Magnus er jo også verdensmester i begge, mens Karjakin aldri har blitt bedre enn nr 7 i et mesterskap.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Tidligere verdensmester, ja. Mistet i alle fall en av titlene tidligere. Husker ikke om det var begge.

 

Vi får se. Marginene er såpass små og brølerne til Magnus så langt har kommet når han spiller for fort. Når han i klassisk sjakk allerede har gjort en del feil så stoler jeg ikke helt på at han skal være storfavoritt i lyn og hurtigsjakk.

 

Jeg aner ikke hva Karjakin tenker, men så defensiv han er med hvit så må det jo være en bevisst taktikk

Lenke til kommentar

Tidligere verdensmester, ja. Mistet i alle fall en av titlene tidligere. Husker ikke om det var begge.

 

Vi får se. Marginene er såpass små og brølerne til Magnus så langt har kommet når han spiller for fort. Når han i klassisk sjakk allerede har gjort en del feil så stoler jeg ikke helt på at han skal være storfavoritt i lyn og hurtigsjakk.

 

Jeg aner ikke hva Karjakin tenker, men så defensiv han er med hvit så må det jo være en bevisst taktikk

 

Karlsen mistet lynsjakktittelen nå sist ja, men er regjerende mester i hurtigsjakk. Nå har ingen VM matcher endt i lynsjakk i moderne tid da de få som har endt uavgjort har vært avgjort tidlig i hurtigsjakk delen. Forskjellen på spillerne er mye større i hurtigsjakk enn i vanlig sjakk, og når samtlige eksperter og stormestere sier Karlsen er overlegen favoritt om det skulle gå dit at det blir hurtigsjakk er det nok av god grunn.

 

Karjakin er en forsvarspiller. Det er hans store styrke, og han er kanskje verdens beste til å forsvare seg. Det var jo forventet at det ville bli mye remi i denne vm matchen akkurat på grunn av dette, og at Karjakin er den spilleren på toppnivå med  flest antall remi matcher. Karlsen har gjort noen brølere, men det samme gjelder Karjakin. Så akkurat der er de nok like gode, eller dårlige denne matchen.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...