Gå til innhold

Sjakk-VM i New York 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Dette var særdeles trist. Egentlig så er jeg usikker på hvorfor han er så sint? Spiller man dårlig så er det vel ikke noe annet å forvente.

Jeg har lenge sittet og sett på at Karjakin har spilt helt ypperlig. Kanskje litt passivt men absolutt veldig bra.

Magnus har hatt flere meget gode sjanser som før ville ha blitt seier, men som nå kun holder til remis.

 

Uansett så spiller han ikke slik som en verdensmester skal spille og for å være helt ærlig så oppfører han seg ikke som en verdensmester heller.

Jeg liker veldig godt Magnus som person og sjakkspiller, men den oppførselen der burde rett og slett ført til utestengelse i 1 år! Man kan ha så mye konkurranseinstinkt man bare vil. Det forsvarer ikke noe slikt! Ble flau over å være norsk da jeg så det.

 

Jeg tror han taper VM nå, og dersom han fortsetter å spille slik som dette så fortjener han å tape. Så får han heller se om han klarer å motivere seg til å komme seg tilbake senere.

Dersom han finner tilbake formen så er jeg sikker på at han har gode muligheter til å bli verdensmester igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var puslete plan av Carlsen. Virker som han bare ønsket å overleve i dag.

 

Karjakin er nok kjempefornøyd med dette i alle fall.

 

Bukket Carlsen igjen? Går mot nok en Karjakin seier!

 

Unøyaktighet av Karjakin der, nå har Carlsen snudd det til en veldig remisaktig stilling. Fortsatt litt å spille på for begge sider

 

Carlsen tenker lenge. Begynner å få tidsnød

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jeg er redd for at løpet er kjørt for Carlsen.

Karjakin er rågod på å forsvare seg og med ledelse så har han ikke noe behov for å jage og kan heller sitte og se etter feil i spillet til Carlsen.

 

 

Carlsen har overhodet ikke vist noe i de foregående 8 partiene som skulle tilsi at han skulle klare å vinne to parti på de tre siste etter i dag for å unngå ekstraomganger.

Jeg tror faktisk han skal være heldig om han klarer å få ekstraomganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...