Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

 

henrikrox: noe info om når de nye avisene for de 3 "store" vil kommer ut?

 

Kommer du til å legge opp link til de i første posten?

Fikk ikke vite det. Men helt sikkert etter stengetid i kveld tenker jeg. Som sagt. Vet bare et en av de skal ha enda en avis.

Skal de ha en avis til så bør jo nesten den være i postkassa i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah regnet kursen litt feil, rundt 650 stemmer bedre ja. Selv kjøpte jeg den for 79$ og var fornøyd med den prisen.

 

Koster 69$ i den amerikanske nettbutikken og på Walmart i USA men de sender ikke til Norge. Og frakt hadde sikkert blitt 15-20 $ ekstra.

 

Har to chromecaster, en til hver tv. Leverer inn den ene på 80 dager åpent kjøp dealen til lefdal. Tar rundt 20 dager før man får den, så hvis du vil ha noe nå kan du jo gå for chromecasten.

 

Hadde Apple tv 4 før og, syns denne er bedre da den har mulighet for blant annet Kodi og 700kr billigere enn Apple TVen.

 

Kan lese mer om den her: http://www.mi.com/en/mibox/

Er på mobil. Så litt vanskelig å få sjekket. Ser den støtter dts hd. Vet du noe om dts:x eller dolby atmos? Nvidia slapp jo en oppdatering i slutten av oktober som gjorde at shielden nå fungerer med atmos/dts:x passtrough.

 

Hvis den gjør det er det insta buy.

Lenke til kommentar

 

 

henrikrox: noe info om når de nye avisene for de 3 "store" vil kommer ut?

 

Kommer du til å legge opp link til de i første posten?

Fikk ikke vite det. Men helt sikkert etter stengetid i kveld tenker jeg. Som sagt. Vet bare et en av de skal ha enda en avis.
Skal de ha en avis til så bør jo nesten den være i postkassa i dag?
Ikke avis form. Bare digitalt. Burde vel kanskje sagt det.

 

Ser nå at avis var dårlig valg av ord. "Digital avis" :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

henrikrox: noe info om når de nye avisene for de 3 "store" vil kommer ut?

 

Kommer du til å legge opp link til de i første posten?

Fikk ikke vite det. Men helt sikkert etter stengetid i kveld tenker jeg. Som sagt. Vet bare et en av de skal ha enda en avis.

 

 

Ok, da ville jeg satt pengene mine på at det er expert som kommer med ny avis da deres tilbuds avis var nokså laber ift. elkjøp/lefdal :) 

Lenke til kommentar

 

Ah regnet kursen litt feil, rundt 650 stemmer bedre ja. Selv kjøpte jeg den for 79$ og var fornøyd med den prisen.

 

Koster 69$ i den amerikanske nettbutikken og på Walmart i USA men de sender ikke til Norge. Og frakt hadde sikkert blitt 15-20 $ ekstra.

 

Har to chromecaster, en til hver tv. Leverer inn den ene på 80 dager åpent kjøp dealen til lefdal. Tar rundt 20 dager før man får den, så hvis du vil ha noe nå kan du jo gå for chromecasten.

 

Hadde Apple tv 4 før og, syns denne er bedre da den har mulighet for blant annet Kodi og 700kr billigere enn Apple TVen.

 

Kan lese mer om den her: http://www.mi.com/en/mibox/

Er på mobil. Så litt vanskelig å få sjekket. Ser den støtter dts hd. Vet du noe om dts:x eller dolby atmos? Nvidia slapp jo en oppdatering i slutten av oktober som gjorde at shielden nå fungerer med atmos/dts:x passtrough.

 

Hvis den gjør det er det insta buy.

 

 

Dette er alt som står:

  • DTS 2.0+ Digital Out, Dolby Digital Plus
  • Up to 7.1 pass through
Lenke til kommentar

 

 

henrikrox: noe info om når de nye avisene for de 3 "store" vil kommer ut?

 

Kommer du til å legge opp link til de i første posten?

Fikk ikke vite det. Men helt sikkert etter stengetid i kveld tenker jeg. Som sagt. Vet bare et en av de skal ha enda en avis.

 

 

Ok, da ville jeg satt pengene mine på at det er expert som kommer med ny avis da deres tilbuds avis var nokså laber ift. elkjøp/lefdal :)

 

 

Har nok en sammenheng med at de i utgangspunktet ikke skulle ha tilbud hele uken, men kun fredagen. Når de to andre kom med ukestilbud forsvant nedtellingen til BF hos Expert og de kom med kundeavisen sin.

Lenke til kommentar

 

 

 

henrikrox: noe info om når de nye avisene for de 3 "store" vil kommer ut?

 

Kommer du til å legge opp link til de i første posten?

Fikk ikke vite det. Men helt sikkert etter stengetid i kveld tenker jeg. Som sagt. Vet bare et en av de skal ha enda en avis.

 

 

Ok, da ville jeg satt pengene mine på at det er expert som kommer med ny avis da deres tilbuds avis var nokså laber ift. elkjøp/lefdal :)

 

 

Har nok en sammenheng med at de i utgangspunktet ikke skulle ha tilbud hele uken, men kun fredagen. Når de to andre kom med ukestilbud forsvant nedtellingen til BF hos Expert og de kom med kundeavisen sin.

 

 

Ja helt sikkert :)

 

Liker dog at elkjøp og lefdal har kjørt hardt på i år. Det er litt lettere å få gjort noen gode handler når alt ikke "må" skje type 00.01 fredag natt! Krysser fingrene for at flere nettbutikker (komplett, netonnet m.f.) henger seg på denne trenden neste år :D

Endret av €tt@n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både elkjøp/lefdal og expert hadde nøyaktig samme i fjor med dagstilbud. Så tror ikke det kom overraskende på expert.

 

Mye mulig, men de hadde nedtelling til Black Friday på samme måte som komplett har det. Så snart Elkjøp og Lefdal kom med sine tilbud forsvant nedtellingen fra Expert og siden ga feilmelding før den ble erstattet med dagstilbud noen timer senere.

Lenke til kommentar

Både elkjøp/lefdal og expert hadde nøyaktig samme i fjor med dagstilbud. Så tror ikke det kom overraskende på expert.

Forskjellen i år tror jeg har vært at butikkene har matchet hverandre sine tilbud. Som er veldig greit for kunder tenker jeg.

 

Når jeg var innom expert for å titte hadde de 55 oled som lefdal og elkjøp annonserte til 14999,- til samme pris.

 

Samme med ps4 til 2222. De hadde ikke annonsert noe av det. Men det var like billig som dagstilbud andre steder.

 

Når jeg var innom lefdal å kjøpe x2. Så hadde de matchet blant annet soundlink og 50% på stekepanner/gryter som expert hadde.

 

Jeg tror det er viktig/betyr mye for butikkene å ligge øverst på prisjakt når folk sjekker priser. Ihvertfall nå i julehandelen. Og kanskje enda mer for markedsføring.

 

Fikk forøvrig vite i dag at oled til 15000 kr. Og 7 serien til 9999 kr. Så tapte butikkene 3-4000 kr per TV. Virker helt sykt spør du meg.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror neppe de taper på det.. en ting er hva de sier de gjør.

 

Så euronics hadde tilbud på en vaskemaskin, 5000.- satt ned fra 10000.- ... viser egentlig bare at de har en hinsides avanse på tinga de selger.

 

Å selge 100 tver med 3-4000 i tap per tv må jo gjøre at butikken blør isåfall så det kan fint være at de "taper" på det kontra normal innkjøpspris på produktet men produsentene bidrar nok jævlig bra også på sånne dager for å kunne lage gode kampanjer. Hadde ikke sett så bra ut for f.eks samsung dersom det bare hadde vært LG som var på tilbud, så at de har spesialdealer på sånne kupp priser er nok ganske bankers men tviler på at de på gulvet hos forhandlerene vet om dette. Dette er nok markedsavdeling sammen med innkjøpsavdelingen som avgjør og innkjøpsprisen i elkjedene sine datasystemer oppdateres neppe før black friday f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De taper aldri. Var innom en elkjøp og handlet en del smågreier og spurte en selger om det var mulig å få litt rabatt hvis man slo til på en Acer XB271HU til 7995 kroner. Det var det ikke, fordi de hadde så vidt en fortjeneste på de. Innkjøpspris var nesten 8000, så det var et produkt de hadde kun for å tilfredsstille de "rike" gamerne.

 

En uke etterpå kjører elkjøp en måned lang kampanje på akkurat den skjermen for 6295 kroner. Nekter å tro at de solgte med tap i en måned.

 

De sier nok noe, og realiteten er noe annet. Jeg løy en del til kunder i slike tilfeller som dette i min tidligere jobb også.

 

E: det handler om å tjene penger og det forstår jeg.

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Prisjakt og prisguide må gjøre store penger, får vel en cut for hver eneste som kjøper via deres lenker.

 

 

Regner med de gjør det greit nå, ja. Det er faktisk pris per klikk, og ikke per kjøp. Så hver gang du klikker deg inn på en nettbutikk via Prisjakt må butikken betale mellom 1 og 3 kroner avhengig av avtalen de har. Prisguide er bittelitt dyrere, såvidt jeg vet. Kelkoo er igjen noen øre dyrere enn Prisguide. I tillegg er det vel en fast månedsavgift som varierer ut fra hvilken avtale butikken har, og hvor mye funksjonaliteten butikken ønsker i forhold til datahenting/analyse.

 

Det er mulig "gigantene" (eks. Komplett) har andre avtaler som f.eks. pris per kjøp. Det vet jeg ikke.

 

Beklager off-topic...

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe i morgen, men det sa jeg i fjor også.... :D

 

 

At de får 1-3 kr per klikk??? Det har jeg vondt for å tro!

 

 

Jeg er 90% sikker på at det ligger i det leiet, men kan godt sjekke en faktura neste gang jeg er på jobb om det er det du vil.. :-)

 

Skal sies at dette ikke er så forferdelig mye som det høres ut som, da disse tjenestene genererer grisemye salg (iallfall om man ligger med en "fornuftig" pris i forhold til konkurrenter og har ting på lager).

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at det selges med tap.

Fornøyde kunder lønner seg i lengden.

 

Jobbet på Jula i en liten periode for 5 år siden, da solgte vi ofte produkter med tap.

De ansatte hadde ett eget kort som gav innkjøpspris på produkter, og der va det ofte det ble dyrere om vi brukte det.

 

F.eks mobil1 olje på kampanje ble nesten 100kr dyrere om man tok det til innkjøpspris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...