Gå til innhold

Hvis du bodde i USA, hvem hadde du stemt på?


  

89 stemmer

  1. 1. Hvis du bodde i USA, hvem hadde du stemt på?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trump kanskje, for the lulz. Kanskje det hadde satt en liten stopper for korrupsjonen i washington. 

 

Jeg bryr meg heller mye ikke om det blir global atomkrig, verden er et helvete uansett så who cares. /edgy

 

Tatt i betraktning hans tvilsomme forretninger, er det sannsynlig?

 

AtW

 

Ganske sannsynlig at Trump er gal nok til å få igang en atomkrig ja.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart ha stemt på Donald Trump, og det er flere grunner til det. Her skal jeg skrive litt om grunnene til at jeg ville ha valgt Trump: 

 

1) Trump er ikke støttet av de store amerikanske multinasjonale selskapene som er med på å påvirke amerikansk politikk. Den politiske lobbyvirksomheten bør legges død i USA. Trump finansierer valgkampen sin gjennom egne penger, via å si masse tull, slik at han får masse mediaoppmerksomhet, og ved private donasjoner som blir gitt til valgkampen. Trump vil dermed ikke bygge politikken sin på å skåne store selskaper, basert på innskudd til valgkampen. 

 

2) Trump sier ting rett ut, slik han mener det. Han er politisk ukorrekt og setter lys på mange av problemene som vi faktisk har idag, og som politikerne ikke gidder å snakke om. Det Trump sier kommer rett fra levra og han mener det han sier av sitt hjerte. Det er ikke bare politisk tull som han sier for å trekke stemmer. Han er en kontroversiell "politiker" om vi kan kalle han det, som kan bryte den politiske korrektheten man har i USA idag. 

 

3) Han vil ha vekk ulovlige innvandrere fra USA. Det mener jeg er bra for det amerikanske samfunnet. Ja... det er nok mange voldtektsforbrytere og kriminelle som kommer se ulovlig til USA. Slik er det, og vi må tørre å si det. Vi må bryte den politiske korrektheten. Å ha ut alle ulovlige innvandrere er dermed et bra tiltak. De er i USA... nettopp ulovlig. Vil de inn i USA, så kan de søke lovlig, slik som alle andre må gjøre dersom de skal inn i USA. 

 

4) Trump vil skape verdensfred. Han vil forsone seg med Putin, og han vil trekke seg ut av Europa og andre seler av verden, hvor amerikanerne har lekt verdenspoliti og bare surret det til for seg selv og andre. Trump er opptatt av å beskytte USA, ikke å beskytte Europa. Det er bra for USA. Kanskje ikke bra for oss, men bra for USA, og amerikanerne må stemme på noe som er bra for sitt eget land. Det er bare tull å sette sanksjoner mot Russland, og å blande seg inn i konflikten mellom RUS og UKR. 

 

5) Jeg har tro på Trump sin evne til å skaffe nye arbeidsplasser og på å få en boost i økonomien igjen. Jeg skal ikke gå så mye inn på hvorfor jeg har troa på han, men jeg er enig i mye av det han sier. Handelsavtaler med kina har vært negativt for USA. I Kina så ser vi en økonomisk vekst på over 10% pr. år, mens i USA så sliter man med å holde veksten på 2% og jobbene forsvinner i USA. Å stoppe handelsavtalene med kina/andre deler av verden vil trolig skape et dårlig forhold mellom USA og Kina, men det tåler vi. Det vil også kanskje utløse en finanskrise, da det vil stoppe veksten i Kina. Uansett så trenger vi en finanskrise. Finansmarkedene i verden har gått opp siden 2009, basert på lån, lån, krisepakker og mer lån. Verdensøkonomien er bare en bløff nå, som har blitt løst ved å male over problemene, istedet for å løse problemene ved rota. 

 

Dette var bare 5 av mine argumenter for Trump, kunne sikkert ha listet opp 5-6 andre argumenter også. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvis Trump vinner i pollen her så kommer diskusjon.no til å bli nyhetsstoff i dabla, vg, nrk og alle de andre PK-kanalene.

 

Måten ikke minst den norske pressen har dekket valget på, viser med all tydelighet nødvendigheten av en mann som Trump i presidentembedet de neste fire årene. De er så til de grader lukket for annet enn PK-synsvinkler. Journalister mister hemninger, himler med øynene og blir oppriktig sjokkert over meninger som halvparten av det amerikanske folket støtter. Tanken streifer dem ikke at det er dem selv det er noe galt med. Noe veldig, veldig galt.

 

Norske aviser fungerer som mikrofonstativ for ikke-demokratiske eliter i USA

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...